Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De zin van leven & lijden

(1/16) > >>

Poek:
Waarom zouden wij ons eigenlijk anders moeten gedragen dan dieren onderling doen Magic Aura?

Tamara:

--- Citaat ---Waarom zouden wij ons eigenlijk anders moeten gedragen dan dieren onderling doen Magic Aura?
--- Einde van citaat ---

Je bedoeld m.b.t elkaar opeten?

Wij hoeven ons niet anders te gedragen dan een ander, maar een beetje respect is wel op zijn plaats vind ik.
En hypocriet zijn is krom.
Dat is hetzelfde als dingen horen die er niet zijn, dan zit er iets goed fout daar in die bovenkamer.

Poek:

--- Citaat van: Magic Aura op 21 februari 2005, 23:58:17 ---
--- Citaat ---Waarom zouden wij ons eigenlijk anders moeten gedragen dan dieren onderling doen Magic Aura?
--- Einde van citaat ---

Je bedoeld m.b.t elkaar opeten?

--- Einde van citaat ---

Egoistisch met hun tengels aan een ander zitten en zich gewoon geen reet interesseren hoe dat andere dier er over denkt, koste wat het kost, dat lijkt me een heel dierlijke eigenschap. Ben je racistisch dat je dat gedrag bij mensen zo schandalig vindt?

Tamara:

--- Citaat --- Ben je racistisch dat je dat gedrag bij mensen zo schandalig vindt?
--- Einde van citaat ---

Heb je ooit wel eens meegemaakt dat rasisme is gebasseerd op respect?

We praten hier over dierenmishandeling en een dood waar iemand niet zelf voor gekozen heeft Poek.
Waarom heeft een mens wel recht op vrijheid en een dier niet?
Leg mij dat eens uit.

Elke reden die je op probeert te noemen is een vorm van ergens om heen proberen te fietsen :)

Met de tengels aan een ander zitten is gebaseerd op geweld en ik keur dat bij een mens en bij een dier niet goed, degene die deze wereld geschapen heeft een grote fout begaan HIJ zou eigenlijk moeten denken:"GODV>>>>> :angry4: wat doen jullie met mijn schepping?
Dat dieren elkaar opeten, kun je dat dan wel goedkeuren?
Is het eerlijk en rechtvaardig dat de Leeuw mag blijven leven en de Gnoe het moet ontgelden?
Nee, het is wreed
De natuur is ook wreed, het is niet alleen de mens die dood, dieren onderling doen het ook, maar dat wil dan nog niet zeggen dat wij dat dan ook maar moeten doen, bovendien beschikken wij over voldoende voedsel, dus hebben wij keuzes genoeg,
En voor die mensen die het lekker vinden om een dier te slaan, zou ik willen adviseren om een boksbal te kopen. ;D

bart:
De natuur is helemaal niet wreed, de natuur die doet gewoon zijn ding, voorzover er al iets bestaat als 'de natuur'.
'Wreed' is het stempel dat de mens erop drukt, en het woord betekent niets voor de leeuw of de Gnoe. En gelukkig hoeft de leeuw jouw geen toestemming te vragen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie