Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De zin van leven & lijden
Tamara:
--- Citaat --- Je moet je dus kunnen inleven in de ander met als bedoeling om te zien dat het vervelende voor haar/hem net zo vervelend is als voor je zelf. Een roofdier is door de eigenschappen die horen bij die soort daartoe niet in staat. Je mag het haar/hem dus niet kwalijk nemen.
--- Einde van citaat ---
Ik neem het de leeuw ook niet kwalijk, zoals ik al zei, de leeuw zit nou eenmaal niet in een luxe positie om een keus te kunnen maken in wat hij/zij wil eten, de leeuw heeft geen andere keus, bovendien is het zo dat een leeuw alleen maar dood als hij honger heeft, de mens doet dat niet.
De mens kent geen honger(afgezien van de hongerlijdende mensen in Africa dan)
En toch maken ze dat dier dood, terwijl ze al gegeten hebben, terwijl de schappen van de supermarkten volstaan met overheerlijke producten waar geen enkel dierenleed aan te pas is gekomen, wij kennen helemaal geen honger, wij weten niet werkelijk wat honger hebben betekend, wij hebben gewoon lekkere trek.
Dus gaat het niet meer om de voeding tot je te nemen nee we spreken hier over overdadig eten, je lichaam pakt dat wat het nodig heeft, zodra het trek heeft reageert het, dus vullen we ons lichaam aan met voedsel.
Maar eten terijl we al volgevreten zijn is in principe overbodig.
Poek:
--- Citaat van: Magic Aura op 23 februari 2005, 23:41:07 ---Toch blijf ik erbij dat de persoon in kwestie, die deze aarde geschapen heeft een grote fout heeft begaan.
--- Einde van citaat ---
Je wil gewoon iemand de schuld geven!
--- Citaat ---Dan vraag ik mij af:" waarom is het zo dat mijn moeder mocht blijven leven, en dat jongetje moest sterven?
--- Einde van citaat ---
Mocht? Moest?
Wel eens de gedachte overwogen dat er geen vaststaand plan is en dat dingen gewoon gaan zoals ze toevallig gaan?
Christiaan:
--- Citaat van: Poek op 24 februari 2005, 00:43:06 ---Wel eens de gedachte overwogen dat er geen vaststaand plan is en dat dingen gewoon gaan zoals ze toevallig gaan?
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat je daarmee één van de grootste levensvragen wel heel makkelijk afdoet.
Kiwi:
--- Citaat van: Christiaan op 24 februari 2005, 08:22:41 ---
--- Citaat van: Poek op 24 februari 2005, 00:43:06 ---Wel eens de gedachte overwogen dat er geen vaststaand plan is en dat dingen gewoon gaan zoals ze toevallig gaan?
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat je daarmee één van de grootste levensvragen wel heel makkelijk afdoet.
--- Einde van citaat ---
Maar dit is nu eenmaal voor veel mensen het antwoord op die vraag.
Christiaan:
--- Citaat van: Kiwi op 24 februari 2005, 08:29:48 ---Maar dit is nu eenmaal voor veel mensen het antwoord op die vraag.
--- Einde van citaat ---
Het antwoord op levensvragen wordt mijns inziens niet democratisch bepaald ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie