Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De zin van leven & lijden

<< < (8/16) > >>

Kiwi:

--- Citaat ---Nou mijn 'god' kan best nog wel iets hogers hebben boven zich. Dat men het niet accepteert is wel omdat men ook wel gek zou worden van dat nadenken.
--- Einde van citaat ---

Nee, over het algemeen is dat omdat men ervan uitgaat dat 1 God alwetend, alleskunnend en almachtig is, en er niets boven die ene god staat.

Edit: quote ingevoegd.

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 24 februari 2005, 14:14:33 ---
--- Citaat van: Kiwi op 24 februari 2005, 14:04:59 ---Mensen die echt in een god geloven accepteren geen nog hogere macht boven hun god; God heeft alles geschapen, en is ook de hoogste macht die je je kunt voorstellen.

--- Einde van citaat ---

Nou mijn 'god' kan best nog wel iets hogers hebben boven zich. Dat men het niet accepteert is wel omdat men ook wel gek zou worden van dat nadenken.

--- Einde van citaat ---
Dit is inderdaad wel een theologsiche vraag waar sommigen hun hersenen overwerk voor hebben laten doen: Wie is de vader van god?

Draek:

--- Citaat van: willemk49 op 24 februari 2005, 14:06:34 ---Daar heb je het inderdaad te pakken volgens mij. Als je hierover verder nadenkt dan kom je op niet te bevatten conclusies uit. En het rare is dat mensen uit dat niet bevatten een andere conclusie trekken: er moet wel een macht buiten jezelf zijn. Dat begrijp ik weer niet.
--- Einde van citaat ---
Nou erg logisch is het wel dat er iets meer is. Om vorm te geven aan dat 'meer' is wat lastiger. Men heeft goden bedacht enzo om het te verklaren.

--- Citaat ---Je kunt toch ook wel leven met het gegeven dat niet alles verklaarbaar is?
--- Einde van citaat ---

Tuurlijk, maar ben jij niet net zo benieuwd als ik wat er nou precies achter het 'leven' zit? Dus je afvragen hoe het zit is natuurlijk een leuke bezigheid ;)

--- Citaat ---Jij brengt dit vraagstuk ook nog in verbinding met een leven hierna. Een hartenkreet van mij: ik moet er niet aan denken! Een eindeloos leven zonder lichaam, dus zonder zintuigelijke waarneming, in verveling doorbrengen?

--- Einde van citaat ---
Voor mij is een leven erna gewoon iets van reincarneren en voor andere is het leven in een hemel (in een menselijke vorm?). Echter allemaal gaat het om iets meer na de dood. Maar er word wel op het zelfde niveau gedacht. En wat er achter het hele reincarnatie proces zit of wat er achter een hemel en god zit lijkt echt niet te bevatten te zijn.
Zullen we nog even moeten wachten tot onze dood voordat we erachter komen wat er na de dood is. Misschien staat er iemand dan te wachten die het verteld :)

Draek:

--- Citaat van: Kiwi op 24 februari 2005, 14:18:56 ---
--- Citaat ---Nou mijn 'god' kan best nog wel iets hogers hebben boven zich. Dat men het niet accepteert is wel omdat men ook wel gek zou worden van dat nadenken.
--- Einde van citaat ---

Nee, over het algemeen is dat omdat men ervan uitgaat dat 1 God alwetend, alleskunnend en almachtig is, en er niets boven die ene god staat.
--- Einde van citaat ---

Ja, maar dat is juist door mensen bedacht omdat die 1 god (of meerdere goden) dan de verklaring is voor alles. Men wil dan niet verder denken over wie de god zelf dan heeft gecreeerd. Is blijkbaar een natuurlijke blokkade.

pip:

--- Citaat van: willemk49 op 24 februari 2005, 14:20:20 ---Dit is inderdaad wel een theologsiche vraag waar sommigen hun hersenen overwerk voor hebben laten doen: Wie is de vader van god?

--- Einde van citaat ---
Volgens mij zullen dat dan vooral ongelovigen zijn geweest. God is immers eeuwig. Het heeft geen begin en geen eind. De vraag naar de vader van God is vragen naar het begin van God. Het is als vragen naar de leeftijd van God.
Het kan niet. Het is een onmogelijke vraag. Een categorie fout.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie