Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?

<< < (4/14) > >>

Elsbeth:

--- Citaat van: Lovel¤cker op 10 maart 2005, 19:26:55 ---Om er nu meteen een psycholoog bij te halen.....zolang het nog geen eetstoornis is, niet nodig.
--- Einde van citaat ---
Indd, mijn reactie was ook een tip!

Sanja:

--- Citaat van: Lovel¤cker op 10 maart 2005, 19:26:55 ---Gisteren toevallig Superzise Me gezien. Een aanrader voor wie wil afvallen, trouwens...zat meteen 's avonds aan de salade. Daarin werd ook even genoemd dat in kaas (ik dacht meteen aan Annemieke) endorfinen zouden zitten...iig verslavend werkend. Schijnt sowieso  i.h.a. ook voor vet en suiker te gelden: een enigszins verslavend effect. Ik heb daar eigenlijk zelf nooit wat van gemerkt. Wel als iets lekker is: door te gaan, ook als het eigenlijk al niet meer zo lekker is.

--- Einde van citaat ---

Dat is trouwens wel een hele goede tip. Als je ziet hoe verslaafd hij op een gegeven moment wordt aan eten... das gewoon eng. En ik bedacht toen gelijk: he, ik wil niet verslaafd zijn. Dus ik ben ook gelijk daarna supergezond gaan eten....

Kiwi:

--- Citaat van: Lovel¤cker op 10 maart 2005, 19:26:55 ---Heb al zolang ik mij kan herinneren de neiging verpakkingen leeg te eten.
--- Einde van citaat ---

Hier ook; wat het ook is, de zak of het pak mòet gewoon in 1 keer leeg! :-[ En wat erger is; zolang iets nog niet open is kan ik er goed afblijven. Maar dan gaat G. 's avonds in de kasten neuzen of er 'nog iets lekkers' in huis is. Voor ik het weet zit ik dan weer met hem mee te snaaien (chocolade, koekjes of chips). Gelukkig heb ik ook wel eens winegums of worst of zo in huis, wat hij dan erg lekker vindt, en waar ik heel goed vanaf kan blijven! ;D

Danielle:

--- Citaat van: Lovel¤cker op 10 maart 2005, 19:26:55 ---Om er nu meteen een psycholoog bij te halen.....zolang het nog geen eetstoornis is, niet nodig.
--- Einde van citaat ---
Zoek de hulp ook niet te laat, want anders wordt het alleen maar erger. Mensen met een eetstoornis hebben erg de neiging te ontkennen dat ze een probleem hebben. Zelf heb ik heel veel gehad aan ZieZo

--- Citaat --- Heb al zolang ik mij kan herinneren de neiging verpakkingen leeg te eten.
--- Einde van citaat ---
En dan dat schuldgevoel achteraf, of die ellendige misselijkheid...

--- Citaat --- zat meteen 's avonds aan de salade.
--- Einde van citaat ---
Wat ook niet altijd helpt want de behoefte is nog niet bevredigd en het gewenste gaat er alsnog in

Efa:

--- Citaat van: Kiwi op 11 maart 2005, 16:44:08 ---
--- Citaat van: Lovel¤cker op 10 maart 2005, 19:26:55 ---Heb al zolang ik mij kan herinneren de neiging verpakkingen leeg te eten.
--- Einde van citaat ---

Hier ook; wat het ook is, de zak of het pak mòet gewoon in 1 keer leeg! :-[ En wat erger is; zolang iets nog niet open is kan ik er goed afblijven.
--- Einde van citaat ---

:-\ ja, dat ken ik ook... verschrikkelijk en zwak vind ik het altijd.
Maar de (voorlopig) beste remedie is voor mij: gewoon niet in huis halen, ook niet voor eventueel 'bezoek', want in de praktijk ben ik dat toch vaak zelf  :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie