Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?

<< < (5/14) > >>

Gabs:
uhm, een beetje late reactie, maar goed. met vasten bedoel ik niet snoepen en zo, ik eet natuurlijk wel gewoon. voor mezelf weet ik dan dat ik makkelijk zonder de chocolade kan, dat ik er niet afhankelijk van ben, jaja, je wordt er hard van (door steeds alle aangeboden lekkere dingen niet aan te nemen) . het gaat daarna dan ook heel lang goed, alleen als de feestdagen er weer aankomen ga ik helaas ook weer steeds meer snoepen, maar ja dat mag dan ook wel vind ik...

Anne:
thnx voor de tips  :)
sinds vorige week al geen erge vreetbui ofzo meer gehad. Alleen 1 keer 2 ons kaas gekocht, maar das nog niet op, en ging voor een deel ook over mn avondeten. en het was demeterkaas dus ik voel me er maar een klein beetje schuldig over.
Verder even met een vriendin die 3e jaars psychologie is gepraat. Zij zei ook van -of met kleine hoeveelheden kopen, en dat dan eten als een soort beloning, dus nadat je iets naars hebt gedaan (studeren ofzo)
-of heel veel kopen en in 1 keer opeten, zodat misselijk wordt en vervolgens kaas/nootjes/watdanook associeert met misselijk en het niet meer wilt.

Dat laatste lijkt me niet zo'n optie, helemaal geen zin om zo ontzettend veel te eten dat ik misselijk wordt. Maar tot nu toe gaat matig inkopen best redelijk :)

bambi:
"eten als een soort beloning, dus nadat je iets naars hebt gedaan (studeren ofzo)"

Misschien dat het je helpt en dan heb ik niks gezegd, maar ik wil je toch graag mijn verhaal erover vertellen.
Tijdens mijn studie ben ik 16 kilo aangekomen (ons per studiepunt), omdat ik mezelf belonend door de toetsstof hielp.
Dat ben ik nu dus juist aan het afleren. Ik probeer niet meer als beloning te eten, maar alleen als ik er echt trek in heb en ik probeer dan echt van de smaak te genieten. Het gaat steeds beter!

sterkte!

Laurie:
Ik ken dat ook dat een verpakking helemaal leeg moet voordat de rust kan wederkeren en dus ben ik ook wel met enige regelmaat overvol tot misselijk geweest van mijn grote zwak: chips. Maar ik kan er echt nog steeds niet vanaf blijven, ik associeer het alleen maar met lekker.  Als ik ziek geweest ben en weinig of niks heb gegeten heb ik als eerste vaak weer zin in chips.  ::)

animal lover:
De laatste tijd lukt het mij juist steeds beter om de koekjestrommel niet in een keer leeg te eten,maar bv. een week met een pak koekjes te doen.Ik denk dat je daarmee moet oefenen totdat het lukt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie