Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
Superguppie:
Op de meeste producten staan ook instructies voor de bereiding, daarin staat meestal de aangeraden hoeveelheid pp.
Dee:
--- Citaat van: smikkeltje op 08 januari 2006, 16:52:27 ---normale portie rijst/pasta is 100 gr (ongekookt) voor volwassenen!
--- Einde van citaat ---
Is dat niet wat veel?
smikkeltje:
het is wel een beetje veel hoor, als ik voor veel mensen kook maak ongeveer 70gr pp en dan hou ik vaak nog wel wat over, maar officieel zou je toch zoveel moeten eten. maar ik maak altijd heel erg veel saus erbij, want dat is veel lekkerder.
bambi:
--- Citaat van: Kiwi op 08 januari 2006, 18:51:59 ---Nee, dat zijn tien porties uit een kilo rijst, dat zijn dan echt geen grote porties hoor.
--- Einde van citaat ---
Wij houden ook 100 gram aan met rijst en pasta
Ligfietsertje:
--- Citaat van: smikkeltje op 08 januari 2006, 16:52:27 ---normale portie rijst/pasta is 100 gr (ongekookt) voor volwassenen!
--- Einde van citaat ---
Voor een 'gemiddelde' groep is dat waarschijnlijk een prima portie. Maar 't is soms moeilijk om te weten wat voor eters je over de vloer krijgt. Als ik echt honger heb kan ik wel 250 gr pasta de baas, al is het dan wel proppen om er nog een nagerecht bij te krijgen.
De porties die in de meeste gevallen in kookboeken of op verpakkingen aangegeven worden zijn meestal maar de helft van wat ik eet.
'k Heb vanmiddag eens gecontroleerd hoeveel gr ik eigenlijk eet als ik echt grote honger heb, en dat is dus in totaal bijna een kilogram.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie