Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?

<< < (2/14) > >>

Mariek:

--- Citaat van: Elsbeth op 08 maart 2005, 18:56:11 ---Omdat je jezelf voorhoudt dat je het gedoseert kan eten (bijv. over 2 of 3 dagen kan spreiden), sta je jezelf toe dat eten toch te kopen. De praktijk wijst echter uit dat je NIET gedoseert kan eten en dus elke alles in een keer opeet.
Dat je alles in een keer opeet, zorgt ervoor dat je je rot voelt: je vindt jezelf een slappeling en schaamt je ook een beetje.
--- Einde van citaat ---

Ehm... Nee hoor!

Misschien moet ik wel even vermelden dat ik geen vreetbuien heb. Ik kan wel lekkere dingen heel moeilijk wegleggen en snoep ze op, maar ik geniet van elk hapje en 't is niet zo dat ik het naar binnen schrok. Als het om lekkers gaat heb ik gewoon te weinig zelfbeheersing ::)

Hizikigrrrl:
Een lijstje maken met je boodschappen. Moet je je daar wel aan houden ofcourse!

Is het echt zo erg als je wat zuivel eet? Houdt het gewoon bij kleine porties, mager spul en evt. biologisch. Zie het als een tussenweg.

Je vet-behoefte kun je proberen in te dammen met omega3-olieen (lijnzaadolie bv.).

En waarom moet je je schuldig voelen als je iets lekkers in een keer op eet??!

Gabs:
doe gewoon net zoals ik: elk jaar zeven weken vasten om van al je veslavingen af te komen. helaas sluipen die gewoontes er weer langzaam in gedurende het jaar, maar dan is het al weer vastentijd.

Elsbeth:

--- Citaat van: Gabs op 10 maart 2005, 12:00:43 ---doe gewoon net zoals ik: elk jaar zeven weken vasten om van al je veslavingen af te komen. helaas sluipen die gewoontes er weer langzaam in gedurende het jaar, maar dan is het al weer vastentijd.

--- Einde van citaat ---
Dan heeft het toch geen nut, als je het elk jaar moet herhalen? Zeven weken vasten.. hmm sorry maar 't lijkt me niet echt effectief!

Kiwi:

--- Citaat van: Elsbeth op 10 maart 2005, 12:07:49 ---hmm sorry maar 't lijkt me niet echt effectief!
--- Einde van citaat ---

En niet echt gezond ook.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie