Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Droge huid
Sanja:
't Kan ook met het weer te maken hebben, van die omslagen in het weer. Dan heb ik ook altijd last van een droge huid terwijl ik normaal een nogal vette huid heb.
(Maar het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat als het koud is ik warmer en langer ga douchen...).
Wat bij mij trouwens helpt als het zo jeukt (vooral mijn rug): in een bad (niet te warm natuurlijk) met een scheut baby-olie gaan zitten.
En verder vind ik dat verhaal van Fem fatale wel heel plausibel en logisch klinken...
Sam:
Ik heb altijd al een erg droge huid gehad en dat is niet veranderd door meer of minder zuivelconsumptie. Het heeft bij mij heel erg te maken met de omgevingslucht: als ik in de buitenlucht ben heb ik nauwelijks een droge huid, maar in een kantooromgeving juist wel. Ben jij de afgelopen tijd meer binnen in een omgeving met droge lucht Bloempjuh?
Ik ben pas dagcreme gaan gebruiken toen ik ben gaan werken en dus de hele dag in een kantooromgeving zat, toen hield ik het echt niet meer zonder creme. Ik gebruik verder ook babyolie en amandelolie, allebei erg lekker.
bloempjuh:
--- Citaat van: Sam op 23 maart 2005, 13:28:30 ---Ben jij de afgelopen tijd meer binnen in een omgeving met droge lucht Bloempjuh?
--- Einde van citaat ---
Nee, niet echt. Ik zit net zoveel binnen als een paar weken geleden. Het is echt begonnen met dat melk-gedoe..
bloempjuh:
Even een kleine update. Ik zet mijn sojamelk-drink-actie gewoon door, mijn huid begint iets minder vervelend te doen. Maar hij is nog steeds droog, 2x per dag insmeren is wel een must.
Nog geen tijd gehad om naar de huisarts te gaan..
Momenteel is vooral mijn voorhoofd, nek en schouders/armen erg droog. De rest valt mee.
Chrysalis:
Mocht je naar de huisarts gaan, vraag dan of
die je schildklierfunctie wil (laten) controleren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie