Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05

<< < (5/63) > >>

Lovelocker:
In het verpleeghuis wordt regelmatig een beroep gedaan op Nurtricia e.a. voor genezing van wonden, preventie decubitus. Ik vraag mij nu opeens af wat je een doorliggende veganist geeft? Daar helpt geen sojaboon aan, ben ik bang.
Ik heb nog geen veganist meegemaakt in mijn carriere.

Piek:
Misschien zijn veganisten zo gezond dat ze nooit in een verpleeghuis terecht komen?  :P

Lovelocker:
Of ze worden niet zo oud  :O

Beide stellingen vallen wel te onderbouwen met enige slechte wil  ;)

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: no good advice op 26 april 2005, 10:11:44 ---Ja maar wat mij tegenstond is dat de kritische noot op melk werd afgedaan als: er is niet genoeg onderzoek naar gedaan.
Terwijl hij niet genoeg kon onderstrepen hoe gunstig melk kon zijn.

--- Einde van citaat ---

Onderzoek doen naar 1 bepaald voedingsmiddel is gewoon ontzettend moeilijk, omdat er zoveel andere factoren meespelen. Eigenlijk krijg je alleen consequente resultaten als je proefdieren gebruikt, waarvan je hun omgeving kan controleren. Met mensen zijn zulke testen niet mogelijk/ethisch haalbaar.

Ik kreeg absoluut niet het idee dat Katan pro-melk is, eerlijk gezegd. Het is juist goed dat hij weer een kritische noot heeft op de kritiek.

Ik denk dat vooral steeds meer duidelijk wordt dat je niet heel veel zuivel moet gebruiken.
Vergeet niet dat je wel aan voldoende kalk moet komen!!

Hizikigrrrl:
Reactie vh Voedingscentrum:
http://www.voedingscentrum.nl/mirakel/pageViewer.jsp?id=5399

Ik vind dat ze er niet echt heel diep op ingaan... Ze draaien er een beetje omheen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie