Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05

<< < (42/63) > >>

willem:
Eigenlijk is het om er een beetje moedeloos van te worden Draakje. Als ik vraag om argumenten dan krijg ik verdachtmakingen. Als ik vraag om een redenatie te weerleggen dan lees ik onzin, (jammer maar dat is zo: platte aarde en zo). Ook al is dit een grapje dan kun je dit nog niet zo in de wind slaan. We hebben over dit soort dingen al eerder een discussie gehad en toen werd je ook steeds meer volhardend in niet te verdedigen extreme standpunten. Ook al beweren die wetenschappers aantoonbaar niet de dingen die jij ze graag wilt laten beweren, toch blijf jij het verkeerd en/of selectief citeren. Ook suggesties over het lezen van boeken hoe je wetenschap zou moeten bedrijven sla je in de wind. Eigenlijk is het boter aan de galg gesmeerd, oftewel mosterd aan de gammaschutting. Zinloos dus. Ik vind het verstandiger om voorlopig (letterlijk bedoeld) even niet meer in te gaan op de onzinredeneringen.

Draek:
Ik weet niet waar tegen je argumenten wil hebben. Ik heb alleen maar stukken die negatief zijn over melk. Zoals ik zei kan ik verder niks doen met iets wat de tegenpartij levert want die levert niets. Wat kan ik daar dan tegen in brengen?
Kijk ik ben geen wetenschapper. Dus weet niet precies hoe hun leven of discussieren. Over wetenschappelijke dingen discussieren laat ik liever aan die wetenschappers over.

--- Citaat ---Ook suggesties over het lezen van boeken hoe je wetenschap zou moeten bedrijven sla je in de wind.
--- Einde van citaat ---
Ik lees geen boeken :) Maar ik lees wel veel wetenschappelijke dingen. Het is me allemaal wel redelijk hoog gegrepen, dus kan ook alleen maar vertellen wat ik weet en wat wetenschappers zeggen. Dat lijkt me lastig als ik iets wetenschappelijks moet 'aanvallen'.

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 08 juni 2005, 01:32:00 ---Ik weet niet waar tegen je argumenten wil hebben. Ik heb alleen maar stukken die negatief zijn over melk. Zoals ik zei kan ik verder niks doen met iets wat de tegenpartij levert want die levert niets. Wat kan ik daar dan tegen in brengen?
Kijk ik ben geen wetenschapper. Dus weet niet precies hoe hun leven of discussieren. Over wetenschappelijke dingen discussieren laat ik liever aan die wetenschappers over.

--- Citaat ---Ook suggesties over het lezen van boeken hoe je wetenschap zou moeten bedrijven sla je in de wind.
--- Einde van citaat ---
Ik lees geen boeken :) Maar ik lees wel veel wetenschappelijke dingen. Het is me allemaal wel redelijk hoog gegrepen, dus kan ook alleen maar vertellen wat ik weet en wat wetenschappers zeggen. Dat lijkt me lastig als ik iets wetenschappelijks moet 'aanvallen'.

--- Einde van citaat ---
Nou nog één opmerking dan: het bovenstaande stukje van jou is een duidelijk geval van een testimonium paupertatis. Oftwel: je oordeel wordt niet vertroebeld door een te veel aan kennis. En daar kun je maar één ding aan doen: kom achter die computer weg en sla eens een boek open.

Draek:

--- Citaat van: willemk49 op 09 juni 2005, 11:53:07 ---Nou nog één opmerking dan: het bovenstaande stukje van jou is een duidelijk geval van een testimonium paupertatis. Oftwel: je oordeel wordt niet vertroebeld door een te veel aan kennis. En daar kun je maar één ding aan doen: kom achter die computer weg en sla eens een boek open.
--- Einde van citaat ---

Onzin, op de computer is veel meer informatie te vinden en sneller dan via een boek.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 09 juni 2005, 11:54:19 ---Onzin, op de computer is veel meer informatie te vinden en sneller dan via een boek.

--- Einde van citaat ---

Met de computer is inderdaad veel meer onzin veel sneller te vinden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie