Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05

<< < (47/63) > >>

Kiwi:
Dat snap ik, en dat neem ik je ook niet kwalijk. Je draaft alleen wel eens door, dan toon je geen begrip voor mensen die anders denken dan jij. Jouw waarheid lijkt de waarheid te moeten zijn, en wat anderen beweren wordt afgedaan als leugens of onzin.

Draek:

--- Citaat van: Kiwi op 09 juni 2005, 15:21:24 ---Dat snap ik, en dat neem ik je ook niet kwalijk. Je draaft alleen wel eens door, dan toon je geen begrip voor mensen die anders denken dan jij. Jouw waarheid lijkt de waarheid te moeten zijn, en wat anderen beweren wordt afgedaan als leugens of onzin.
--- Einde van citaat ---
Nee zeker niet. Tenminste dat is dan nooit zo bedoeld. Ik probeer meestal wel te discussieren op punten waar andere anders denken. Dat is gewoon iets van een discussie, maar misschien is dat wat sommige mensen stoort?
Mijn waarheid is mijn waarheid nu. Maar andere erkennen ook hun waarheid als waarheid. Ik ga wel uit dat mijn waarheid niet perse de waarheid is. Dat heb ik altijd wel gezegd.

--- Citaat ---en wat anderen beweren wordt afgedaan als leugens of onzin.
--- Einde van citaat ---
Onzin is ook gewoon een uiting dat je mening is dat het niet klopt. Zelfde voor leugens. Mijn mening kan ook afgedaan wordne als onzin. Ik heb volgens mij nooit het woord leugen in de mond genomen over iemands mening hier. Onzin gebruik ik denk ook amper (behalve een stukje terug in dit topic :))
Ik zal niet beweren dat een andere liegt erover. Ik vertel misschien alleen mijn mening er over... word dat meteen beschouwd als dat ik denk dat de andere onzin praat of leugens verteld?

willem:

--- Citaat van: Kiwi op 09 juni 2005, 15:09:08 ---
--- Citaat van: willemk49 op 09 juni 2005, 15:01:19 ---Nou, ik heb hem ook wel eens iets zinvols over computers zien beweren. Ook behulpzaam en zo.
Het doorslaan is dus erg selectief.  
--- Einde van citaat ---

Ik beweer niet dat DF niet behulpzaam is, of niet iets zinvols m.b.t. computers te melden heeft, alleen dat hij mensen over 1 kam scheert en hij alles op dierenleed betrekt.
Voorbeeldje: 'Donor worden? Nee hoor, want dan krijgt een vleeseter misschien wel mijn organen, en dat gun ik ze niet!'
En dit is slechts 1 voorbeeld, er zijn er meer. Maar die ga ik niet allemaal oplepelen, heb geen zin om hem aan te vallen.

--- Einde van citaat ---
Nu wordt het toch weer wat serieuzer.
Draakje heeft inderdaad nogal eens de neiging om te generaliseren, vanuit zijn principes de wereld extra fel of juist tegenovergesteld van een waarneming in te kleuren. Ook vat hij de suggestie om eens een boek te lezen over logisch denken verkeerd op en blijft hij veel sterker dan anderen voortborduren op 'zijn' waarheid. Ook al zegt iedereen dat het daar niet om gaat. Citaten uit verband rukt, mensen de maat neemt, allemaal waar.
Wat ook waar is, is dat hij begaan is met slachtoffers in de samenleving. Dat hij voortdurend bezig is mensen te laten zien dat er onbedoeld negatieve gevolgen zijn bij gedrag. Dat is niet verkeerd. Als de scherpe kantjes er maar een beetje af zouden gaan, dan was er al heel veel winst. Bijvoorbeeld zou het al winst zijn als de discussie over argumenten ging en niet over verdachtmakingen.

maud:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 09 juni 2005, 15:12:45 ---Een forum is om je mening te geven
--- Einde van citaat ---

Dan geef ik nu weeris mijn mening  :P

Ik vind het goed hoe draakje opkomt voor de dieren! :cheer: Misschien dat hij inderdaad zijn eigen mening wel erg fanatiek laat horen.. maar als je je bedenkt hoeveel dieren niks kunnen zeggen, mag dat ook wel! :yes: :thumbsup:  

;D

Kiwi:
O jee, Maud post ook weer eens wat.  ::) ;) :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie