Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05

<< < (50/63) > >>

Draek:

--- Citaat ---Als we geen melk zouden drinken wordt het erg lastig voor ons om aan het nodige calcium uit andere voeding te geraken.”
--- Einde van citaat ---

Lukt mij wel goed hoor. Ik heb maar een jaar of 3 a 4 echt melk gedronken. Daarvoor amper. En ik heb echt sterke botten :)
En ik haal al het calcium uit andere voeding. Zie je meteen dat die meneer niks van voedings afweet... ;)

Kiwi:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 26 juni 2005, 14:43:00 ---En ik haal al het calcium uit andere voeding. Zie je meteen dat die meneer niks van voedings afweet... ;)
--- Einde van citaat ---

Die meneer zegt niet dat het onmogelijk is, alleen dat het lastig wordt.
Je leest weer erg selectief Draakje! :P

Draek:

--- Citaat van: Kiwi op 26 juni 2005, 14:49:58 ---
--- Citaat van: Dr@gonfly op 26 juni 2005, 14:43:00 ---En ik haal al het calcium uit andere voeding. Zie je meteen dat die meneer niks van voedings afweet... ;)
--- Einde van citaat ---

Die meneer zegt niet dat het onmogelijk is, alleen dat het lastig wordt.
Je leest weer erg selectief Draakje! :P

--- Einde van citaat ---

Je weet wat hij bedoeld :) Hij heeft het over lastig ;) En dat is het niet. Dus hij praat onzin.

Aiko:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 26 juni 2005, 14:43:00 ---Lukt mij wel goed hoor. Ik heb maar een jaar of 3 a 4 echt melk gedronken. Daarvoor amper. En ik heb echt sterke botten :)

--- Einde van citaat ---

Dit weet je eigenlijk alleen maar echt zeker als je eens knoeperdhard valt en je geen breuken oploopt. Ik neem aan dat je speculeert. Een lullige valpartij-met-fiets leverde mij vroeg ook een pracht van een scheenbeenbreuk op. Sterke botten is ook maar behoorlijk relatief en het zou mij niets verbazen als (op jonge leeftijd) de kans op breuken bij voldoende inname van calcium slechts een puntprocent helpen zal. Iets breken doen je gewoon erg makkelijk. Verschillen zie je wellicht pas als je een oude opa of oma bent...?

Kiwi:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 26 juni 2005, 14:53:21 ---Je weet wat hij bedoeld :) Hij heeft het over lastig ;) En dat is het niet. Dus hij praat onzin.
--- Einde van citaat ---

Ik citeer even van zuiveloffline: "Goed door het lichaam opneembare calciumleveranciers zijn: donkergroene bladgroentes, bijna alle koolsoorten (vooral boerenkool, Chinese kool en broccoli), noten, zaden (vooral sesamzaad), gedroogde abrikozen en vijgen".

Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor veel mensen heel wat makkelijker is om gewoon iedere dag een paar glazen melk of een toetje te eten, dan genoeg van bovenstaande producten. Dus ik vind het nog steeds geen onzin wat hij beweert.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie