Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05

<< < (51/63) > >>

Draek:

--- Citaat van: Aiko op 26 juni 2005, 14:56:21 ---Dit weet je eigenlijk alleen maar echt zeker als je eens knoeperdhard valt en je geen breuken oploopt. Ik neem aan dat je speculeert. Een lullige valpartij-met-fiets leverde mij vroeg ook een pracht van een scheenbeenbreuk op. Sterke botten is ook maar behoorlijk relatief en het zou mij niets verbazen als (op jonge leeftijd) de kans op breuken bij voldoende inname van calcium slechts een puntprocent helpen zal. Iets breken doen je gewoon erg makkelijk. Verschillen zie je wellicht pas als je een oude opa of oma bent...?
--- Einde van citaat ---

Ik ben overigens wel heel vaak ergens van af gedonderd :) en ook met de fiets gevallen, met skaten, etc. Ik heb nooit breuken gehad. Ook met voetballen kwam niemand langs me... hoe hard die ook mij schopte :) Krijg hoogstends een blauwe blek :)

Je zal het idd pas merken op latere leeftijd. Dan zie we dat wel :)

Draek:

--- Citaat van: Kiwi op 26 juni 2005, 14:58:41 ---Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor veel mensen heel wat makkelijker is om gewoon iedere dag een paar glazen melk of een toetje te eten, dan genoeg van bovenstaande producten. Dus ik vind het nog steeds geen onzin wat hij beweert.
--- Einde van citaat ---

Het gaat niet om wat 'makkelijk' is. Hij suggereert dat het lastig is om te doen. Echter klopt dat gewoon niet.
Ik heb er nu toch ook geen moeite mee net als vele anderen? Het is gewoon wat je eet en drinkt.
Melk kan je ook zo vervangen met sojamelk bijvoorbeeld. Met evenveel calcium erin. Dan is het toch ook niet lastiger?
Of je vervangt het door elke dag een calciumtablet te nemen. Dat is toch ook niet lastiger?
Snap je wat ik bedoel? Hij beweert met 'lastig' juist dat het zonder melk amper kan. Maar dat is niet zo.  Je krijgt genoeg via groenten enzo.

Sander:

--- Citaat van: Kiwi op 26 juni 2005, 14:58:41 ---Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor veel mensen heel wat makkelijker is om gewoon iedere dag een paar glazen melk of een toetje te eten, dan genoeg van bovenstaande producten. Dus ik vind het nog steeds geen onzin wat hij beweert.

--- Einde van citaat ---

Zit niet zo te Dragonflyen, Kiwi! ;)

Wat die vent in z'n laatste zin beweert is gewoon onzin, punt.

Kiwi:

--- Citaat van: SÃ¥nder op 26 juni 2005, 16:16:01 ---Zit niet zo te Dragonflyen, Kiwi! ;)
--- Einde van citaat ---

:whack:

Is het al zo snel te merken dat ik geen zuivel meer gebruik? :o Ik moet op gaan passen!

Sander:
:heehee:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie