Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05
willem:
--- Citaat van: fem fatale op 09 augustus 2005, 13:53:01 ---maar als de hele populatie al zuivel gebruikt, gaat het aantal niet omhoog, maar het gaat wel omlaag als ze stoppen met zuivel
--- Einde van citaat ---
Maar in de Engelse tekst staat dat er bij elke dagelijkse inname van 13 gram lactose het risico met 13% (blijkbaar toevallig) toeneemt.
willem:
--- Citaat van: Sander op 09 augustus 2005, 13:47:19 ---
--- Citaat van: willem op 09 augustus 2005, 13:15:12 ---Wellicht weggehaald?
--- Einde van citaat ---
Nee hoor.
--- Einde van citaat ---
Waarom kreeg ik gisteren dan wel de juiste tekst en nu niet meer? doe ik iets verkeerd?
Sander:
--- Citaat van: willem op 09 augustus 2005, 14:03:20 ---Waarom kreeg ik gisteren dan wel de juiste tekst en nu niet meer?
--- Einde van citaat ---
Om jou te pesten natuurlijk.
Zie hier.
Sander:
--- Citaat van: willem op 08 augustus 2005, 17:29:42 ---In Zweden komt eierstokkanker ongeveer in 15 op de 10.000 vrouwen voor. met een vermeerdering van 13% wordt het dus 16 op de 10.000.
--- Einde van citaat ---
Maar zo werkt het niet. Jij past individuele percentages toe op een gehele bevolking; in jouw voorbeeld zou dus de gehele Zweedse bevolking elke dag 13 gram meer lactose moeten consumeren om van 15 naar 16 op de 10000 gevallen van eierstokkenkanker te komen.
Conclusie van het onderzoek is dus, dat een individu mogelijk 13% meer kans op eierstokkanker krijgt, als deze persoon dagelijks een extra glas melk (oftewel 13 gram lactose) gaat nuttigen.
Christiaan:
--- Citaat van: Sander op 09 augustus 2005, 15:10:21 ---Conclusie van het onderzoek is dus, dat een individu mogelijk 13% meer kans op eierstokkanker krijgt, als deze persoon dagelijks een extra glas melk (oftewel 13 gram lactose) gaat nuttigen.
--- Einde van citaat ---
Mogelijk een kans? Mogelijk een kans???
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie