Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05

<< < (55/63) > >>

willem:

--- Citaat van: Sander op 09 augustus 2005, 15:01:40 ---
--- Citaat van: willem op 09 augustus 2005, 14:03:20 ---Waarom kreeg ik gisteren dan wel de juiste tekst en nu niet meer?
--- Einde van citaat ---

Om jou te pesten natuurlijk.

Zie hier.

--- Einde van citaat ---
dank je (ook voor het pesten  :))
Het blijft wel de zelfde conclusie. Ze hebben het alleen over significant verband. Dat blijft niet sterk.

willem:

--- Citaat van: Christiaan op 09 augustus 2005, 15:11:59 ---
--- Citaat van: Sander op 09 augustus 2005, 15:10:21 ---Conclusie van het onderzoek is dus, dat een individu mogelijk 13% meer kans op eierstokkanker krijgt, als deze persoon dagelijks een extra glas melk (oftewel 13 gram lactose) gaat nuttigen.

--- Einde van citaat ---
Mogelijk een kans? Mogelijk een kans???

--- Einde van citaat ---
had natuurlijk een mogelijk risico moeten zijn.

Christiaan:

--- Citaat van: willem op 09 augustus 2005, 15:15:42 ---
--- Citaat van: Sander op 09 augustus 2005, 15:10:21 ---Conclusie van het onderzoek is dus, dat een individu mogelijk 13% meer kans op eierstokkanker krijgt, als deze persoon dagelijks een extra glas melk (oftewel 13 gram lactose) gaat nuttigen.

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---
Dat snap ik nog steeds niet. Risico is nog steeds gebaseerd op kans.

Lovelocker:
Het kan best zijn, ik heb geen zin mij erin te verdiepen. Maar melk en zuivel hebben ongetwijfeld naast nadelen ook voordelen. Want ik ben maar wat blij met Nutricia om doorligwonden te helpen genezen. We hebben enige maanden geleden een meneer met twee akelige hielen binnen gekregen. Eentje is inmiddels compleet genezen, we zijn best trots. En de ander gaat ook die kant op.
Het komt niet alleen maar door extra zuivel en Cubitan. Maar ik vraag mij nu wel af: hoe behandel je een veganist met suks?

willem:

--- Citaat van: Christiaan op 09 augustus 2005, 15:18:44 ---
--- Citaat van: willem op 09 augustus 2005, 15:15:42 ---

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---
Dat snap ik nog steeds niet. Risico is nog steeds gebaseerd op kans.

--- Einde van citaat ---
risico= kans * effect. Een kans van 1 op 10.000 op een effect van 10 doden is dus een risico in punten uitgedrukt van een duizendste.
Taalkundig: een mogelijk risico is dus een veronderstelling dat er een kans is met een bepaald effect. Het kan immers ook zo zijn dat het risico niet mogelijk te berekenen is door de onduidelijke gegevens. Hoewel een onmogelijk risico natuurlijk niet bestaat.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie