Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05

<< < (57/63) > >>

Sam:

--- Citaat van: willem op 09 augustus 2005, 16:32:03 ---Berekend is dat we hier langer leven en ook nog minder risico lopen op allerlei enge kankerkwaaltjes. Maar het gros van de Nederlanders blijft rustig in het westen wonen. Inclusief principiƫle vegatopianen.

--- Einde van citaat ---

Er is daarentegen niemand die in grote campagnes loopt te vertellen dat leven in de Randstad je een grotere kans geeft op een gezond en lang leven, en dat je vooral niet naar het noorden moet verhuizen want dan ga je zeker eerder dood aan de op hol geslagen koeien die over je heen stampen ofzo. Op het moment dat de regering besluit dat het economisch voordeliger is meer mensen in de Randstad te hebben, en dit soort campagnes start, ga jij als Noorderling toch ook even protesteren neem ik aan ;)

willem:

--- Citaat van: Sam op 10 augustus 2005, 09:55:59 ---
--- Citaat van: willem op 09 augustus 2005, 16:32:03 ---Berekend is dat we hier langer leven en ook nog minder risico lopen op allerlei enge kankerkwaaltjes. Maar het gros van de Nederlanders blijft rustig in het westen wonen. Inclusief principiƫle vegatopianen.

--- Einde van citaat ---

Er is daarentegen niemand die in grote campagnes loopt te vertellen dat leven in de Randstad je een grotere kans geeft op een gezond en lang leven,
--- Einde van citaat ---
Leuk gevonden, dat meen ik echt. En daar heb je nog gelijk aan ook.
Maar het ging mij om de indiviudele keuzes van mensen. Sommigen kunnen zich drukker maken over een papiertje dat achteloos wordt weggegooid dan over illegale dumpingen van giftig afval. Kennelijk is het gegeven dat iets zichtbaar is belangrijker dan een rationele afweging. Zo ken ik iemand die zich druk maakt over het aanstaan van een wekkerradio, omdat de lichtende cijfers stroom kosten en verder gewoon de deuren in huis open laat staan, want de radiatoren zijn toch wel warm.

Lovelocker:
Maar dat vind ik ook zo moeilijk in het geheel en daarom verdiep ik mij er ook niet in: ik zie het in de praktijk gewoon helemaal niet terug in dit zuivelland bij uitstek, de schade.....

Kiwi:

--- Citaat van: Lovelocker op 10 augustus 2005, 10:27:05 ---ik zie het in de praktijk gewoon helemaal niet terug in dit zuivelland bij uitstek, de schade.....
--- Einde van citaat ---

Ik zie dat eerlijk gezegd ook niet zo. Maar ik zie ook geen bewijs dat mensen die geen zuivel gebruiken ergens een tekort aan zouden hebben of hun eigen gezondheid tekort zouden doen.
En als ik dat dan afzet tegen het dierenleed wat met zuivelconsumptie gepaard gaat kan ik het voor mezelf niet meer verantwoorden om nog zuivel te gebruiken.

willem:

--- Citaat van: Kiwi op 10 augustus 2005, 10:34:49 ---
--- Citaat van: Lovelocker op 10 augustus 2005, 10:27:05 ---ik zie het in de praktijk gewoon helemaal niet terug in dit zuivelland bij uitstek, de schade.....
--- Einde van citaat ---

En als ik dat dan afzet tegen het dierenleed wat met zuivelconsumptie gepaard gaat kan ik het voor mezelf niet meer verantwoorden om nog zuivel te gebruiken.

--- Einde van citaat ---
Precies en daar gaat het uiteindelijk om. Het is een etische keus voor een grens en die legt ieder bij elk geval op een andere plek. Dat heeft dus niets met (on)gezond te maken. Deze gezondheidsredenatie blijft altijd dubieus.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie