Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05
Kiwi:
--- Citaat van: willem op 10 augustus 2005, 12:40:06 ---Zelfs al is jouw quote een verschrijving en bedoel je per dag reken dan eens door wat je zegt. Dan heb je per maand al een score van boven de 100% bereikt.
--- Einde van citaat ---
Wat ik bedoel (en volgens mij ook zei) is; als een vrouw in heel haar leven elke dag een glas melk extra zou drinken is de kans dat ze ooit eierstokkanker krijgt 13% groter dan wanneer ze die extra glazen melk niet had gedronken. Dat gaat dus over individuen, en niet over een aandeel van de bevolking.
En je moet die percentages natuurlijk ook niet per dag bij elkaar gaan optellen ofzo, het is geen samengestelde rente. :bonk:
Sander:
--- Citaat van: willem op 10 augustus 2005, 12:40:06 ---Ieder individu bij een glas meer melk 13% meer kans op eierstokkanker Zelfs al is jouw quote een verschrijving en bedoel je per dag reken dan eens door wat je zegt. Dan heb je per maand al een score van boven de 100% bereikt.
--- Einde van citaat ---
Ehm, volgens mij ben jij hier degene die eens door zou moeten rekenen wat hij zegt. :)
Je probeert m.i. de indruk te geven dat je verstand hebt van statistiek en kansberekenen, maar je maakt hier toch wel een enorme beginnersfout hoor...
willem:
--- Citaat van: Sander op 10 augustus 2005, 14:12:34 ---
--- Citaat van: willem op 10 augustus 2005, 12:40:06 ---Ieder individu bij een glas meer melk 13% meer kans op eierstokkanker Zelfs al is jouw quote een verschrijving en bedoel je per dag reken dan eens door wat je zegt. Dan heb je per maand al een score van boven de 100% bereikt.
--- Einde van citaat ---
Ehm, volgens mij ben jij hier degene die eens door zou moeten rekenen wat hij zegt. :)
Je probeert m.i. de indruk te geven dat je verstand hebt van statistiek en kansberekenen, maar je maakt hier toch wel een enorme beginnersfout hoor...
--- Einde van citaat ---
Nee Sander, ik ga in op wat Kiwi letterlijk beweert. Haar tekst staat echt zo opgeschreven. In haar volgende bijdrage legt ze gelukkig uit wat ze bedoelt. In haast typ ik ook wel eens wat verkeerd neer. Dan staat er niet wat er wel zou moeten staan.
willem:
--- Citaat van: Kiwi op 10 augustus 2005, 13:29:18 ---
--- Citaat van: willem op 10 augustus 2005, 12:40:06 ---Zelfs al is jouw quote een verschrijving en bedoel je per dag reken dan eens door wat je zegt. Dan heb je per maand al een score van boven de 100% bereikt.
--- Einde van citaat ---
Wat ik bedoel (en volgens mij ook zei) is; als een vrouw in heel haar leven elke dag een glas melk extra zou drinken is de kans dat ze ooit eierstokkanker krijgt 13% groter dan wanneer ze die extra glazen melk niet had gedronken. Dat gaat dus over individuen, en niet over een aandeel van de bevolking.
En je moet die percentages natuurlijk ook niet per dag bij elkaar gaan optellen ofzo, het is geen samengestelde rente. :bonk:
--- Einde van citaat ---
O.K. dit is duidelijker opgeschreven. Dan moet je dus uitrekenen op basis van die statistische gegevens wat het risico oorspronkelijk is geweest en daar 13% bij optellen. Ook dan kom je tot een laag cijfer.
Kiwi:
--- Citaat van: willem op 10 augustus 2005, 15:12:12 ---Nee Sander, ik ga in op wat Kiwi letterlijk beweert. Haar tekst staat echt zo opgeschreven.
--- Einde van citaat ---
Nee willem, de enige fout die ik in mijn tekst kan ontdekken is dat er verhogong staat in plaats van verhoging, maar verder klopt het echt volgens mij.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie