Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Mythes rond zuivel - TROS Radar 25-4-05

<< < (63/63)

willem:

--- Citaat van: Sander op 11 mei 2007, 21:11:34 ---En weer een mythe rond zuivel vakkundig de wereld uitgeholpen:

Dairy Council to End Ad Campaign That Linked Drinking Milk With Weight Loss.

--- Einde van citaat ---
Het was nieuw voor mij dat zuivel in relatie werd gebracht met afvallen. Hier in NL heb ik dit nog nooit gelezen, integendeel: er wordt veelvuldig gewaarschuwd tegen de melkvetten.
rare Amerikanen die Amerikanen: maken van niets een verontrustend bericht.

Jippia:
Ik heb er wel eens over gehoord dat een aantal glazen magere melk per dag (drie geloof ik) zou helpen gewicht te verliezen. Dat is al een aantal jaren geleden. Ik weet niet meer wanneer dat was en of ik het las of op televisie zag. Later hoorde je er niets meer van. (ik kom uit een familie van eeuwige lijners en zulke dingen worden op verjaardagen besproken).

Mirjam

Sander:

--- Citaat van: Jippia op 13 augustus 2007, 12:46:47 ---Ik heb er wel eens over gehoord dat een aantal glazen magere melk per dag (drie geloof ik) zou helpen gewicht te verliezen. Dat is al een aantal jaren geleden. Ik weet niet meer wanneer dat was en of ik het las of op televisie zag. Later hoorde je er niets meer van.
--- Einde van citaat ---

Omdat het onzin bleek te zijn. :)

Zie hier.

Poek:
Over mythes rond zuivel gesproken: er is een oud spreekwoord dat gaat "Zuivel op zuivel is het werk (of voer) van de duivel".

Eén verklaring is dat in de middeleeuwen mensen die veel zuivel aten van hekserij werden beschuldigd. Een andere dat in tijden van hongersnood (b.v. in de tweede wereldoorlog) er niet te uitbundig gegeten kon worden: "Twee zuivels op één brood geeft hongersnood".

Enfin, het typische Nederlandse broodje met boter en kaas was dus ooit iets controversieels.

eno2:

--- Citaat van: Apraxia op 23 april 2005, 15:12:46 ---Maandagavond bij Rader/NL 2....over de ongezonde kanten van zuivel.
Het werd al genoemd in de "wat kijken we vandaag" draad. Ik weet niet of iedereen die leest (zal wel niet) en het lijkt me wel dat hier veel mensen komen die dat mogelijk interessant vinden :)

Ik ga iig zeker kijken.

--- Einde van citaat ---

Wat bevat melk nu ook weer niet wat moedermelk wel bevat? Iets heel essentieels, maar ik ben vergeten wat. Groeihormoon?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie