Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (24/75) > >>

Kiwi:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 10 juli 2005, 11:53:33 ---Maar men moet geen dierentuinfoksel gebruiken. Maar zorgen dat de dieren in het wild gaan voortplanten en kunnen voortplanten. Met dierentuin dieren is het altijd de vraag in hoeverre die al te veel zijn doorgefokt.
--- Einde van citaat ---

Als er in de vrije natuur niet genoeg exemplaren meer zijn van een bepaalde soort verzwakt het ras ook door inteelt. Dus dan kan het helemaal geen kwaad om er af en toe wat nieuw bloed tussen te zetten lijkt me.

--- Citaat ---Daarnaast vind ik kunstmatige bevruchting niet correct.
--- Einde van citaat ---

Nee, ze kunnen beter een mannetjespanda van weet ik veel waar vandaan overvliegen (stress voor dat beest), dan een buisje sperma. :-\

Draek:

--- Citaat van: Kiwi op 10 juli 2005, 11:59:28 ---Als er in de vrije natuur niet genoeg exemplaren meer zijn van een bepaalde soort verzwakt het ras ook door inteelt. Dus dan kan het helemaal geen kwaad om er af en toe wat nieuw bloed tussen te zetten lijkt me.

--- Einde van citaat ---
Ok zou natuurlijk kunnen.

Maar waarom dan niet meteen de jonge panda en ouder daarheen? Of alle panda's in de dierentuinen daarheen. Volgens mij is dit toch weer meer iets voor publiek en voor een goede naam hebben dan dat het voor de dieren is.

--- Citaat ---Nee, ze kunnen beter een mannetjespanda van weet ik veel waar vandaan overvliegen (stress! voor dat beest), dan een buisje sperma. :-\
--- Einde van citaat ---

Ja, gewoon alle panda's dan in de dierentuinen in een reservaat in china. Waarom zijn al die dieren nou verspreid over de wereld? Men wil de panda toch in hun natuurlijke omgeving hebben? Ik weet wel waarom... want zonder panda hebben de dierentuinen weer geen publiekstrekker.

Daarnaast blijft kunstmatige bevruchting toch onjuist.

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 10 juli 2005, 11:58:52 ---Als jij ophoudt met het ge/misbruiken van beladen termen wil ik dat heus wel doen.

--- Einde van citaat ---

Ik zeg alleen waar het op staat.

Christiaan:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 10 juli 2005, 12:05:56 ---
--- Citaat van: Christiaan op 10 juli 2005, 11:58:52 ---Als jij ophoudt met het ge/misbruiken van beladen termen wil ik dat heus wel doen.

--- Einde van citaat ---
Ik zeg alleen waar het op staat.

--- Einde van citaat ---
Nee, dat doe je niet. Je lijkt niet te beseffen dat "verkrachting" een metafoor is. Als het om koeien en varkens in de bio-industre gaat kan ik me nog wel in die vergelijking vinden. Maar in dit geval zijn er genoeg argumenten aan te dragen om de keuze voor KI te rechtvaardigen. Dat doet Kiwi dan ook. Maar ik heb er zelf geen zin meer in om jouw retoriek te gaan ontkrachten met argumenten. Kom eerst zelf maar eens met een afgewogen en onderbouwde mening in plaats van met holle kreten die je waarschijnlijk ook alleen maar nabauwt van wat je ergens online gelezen hebt.

Aiko:
Feit is dat de betreffende dieren er niet mee gebaat zijn, louter de soort. En de mens, die zo in de ogen van een aantal personen niet alleen wat schuld poogt af te kopen, maar vooral investeert in een dierentuin. Waar naar we verwachten geldelijk gewin een rol speelt. Ik kan mij heel goed voorstellen waar Dragonfly een probleem mee heeft.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie