Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dierentuinen
Draek:
--- Citaat van: Kiwi op 10 juli 2005, 12:37:42 ---Nee, je had het over dat KI onjuist is. Dus dan vraag ik me af of als jij het voor dieren onjuist vindt, hoe je dan tegenover KI bij mensen staat.
--- Einde van citaat ---
Is het belangrijk wat ik daarover bij mensen vind dan? Ik doelde nl. over KI behandeling zoals ze dat bij dieren doen. Dat vond ik onjuist.
--- Citaat ---Dus als dieren zich voort willen planten mag dat alleen maar in de vrije natuur, en mogen mensen daar niet een handje bij helpen? Beetje kromme redenatie lijkt me.
--- Einde van citaat ---
Waarom? Het lijkt me toch logisch dat het gewenst is dat mensen niet daarbij helpen?
--- Citaat ---Als die panda's met z'n allen in een reservaat geplaatst worden blijven het publiekstrekkers, alleen moeten mensen er dan voor naar China om ze te zien.
--- Einde van citaat ---
Tuurlijk, maar je kan ze daarmee wel in een reservaat zetten in een natuurlijk gebied waarin ze beschermd zijn en waarin ze zich kunnen voortplanten en na een tijd gewoon het reservaat steeds groter en groter maken totdat het reservaat niet meer nodig is.
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 10 juli 2005, 12:38:27 ---Niet geript. Ik beschuldig je niet van plagiaat, maar van een klakkeloos overnemen.
--- Einde van citaat ---
tuuuurlijk christiaan....
Draek:
--- Citaat van: Kiwi op 10 juli 2005, 12:40:22 ---Dan worden er ook dagelijk miljoenen dieren door hun soortgenoten verkracht. Over het algemeen vragen dieren in de vrije natuur namelijk geen toestemming om een ander te bevruchten. Kijk bijvoorbeeld naar eenden, die vrouwtjes worden soms wel door meerdere mannetjes achternagezeten, net zolang er een bovenop zit.
En wat te denken van die hommels en bijen, die verkrachten dan altijd de bloemen waar ze op landen! :o De natuur is toch wel wreed zeg...
--- Einde van citaat ---
ja... verkrachtingen komen in de natuur voor. Echter zie ik de mens in de vrije natuur ook niet dieren kunstmatig bevruchten. Bij panda's gaat het trouwens pas als het vrouwtje ok ermee is...
Kiwi:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 10 juli 2005, 12:43:03 ---Is het belangrijk wat ik daarover bij mensen vind dan? Ik doelde nl. over KI behandeling zoals ze dat bij dieren doen. Dat vond ik onjuist.
--- Einde van citaat ---
Het is niet belangrijk, maar je leek KI an sich al heel resoluut van de hand te wijzen, omdat het verkrachting zou zijn. Bij mensen gebeurt het volledig vrijwillig, dus dan vraag ik me af hoe je er dan tegenover staat, omdat dan van 'verkrachting' :-X geen sprake meer is.
--- Citaat ---Waarom? Het lijkt me toch logisch dat het gewenst is dat mensen niet daarbij helpen?
--- Einde van citaat ---
Als mensen er niet bij helpen gebeurt het niet, en sterft er een diersoort uit. Dus in het opzicht van het voortbestaan van de soort is het juist wel gewenst dat mensen er bij helpen.
--- Citaat ---gewoon het reservaat steeds groter en groter maken totdat het reservaat niet meer nodig is.
--- Einde van citaat ---
En dat is een utopie natuurlijk, mensen rukken harder op dan panda's.
Draek:
--- Citaat van: Kiwi op 10 juli 2005, 12:47:53 ---Het is niet belangrijk, maar je leek KI an sich al heel resoluut van de hand te wijzen, omdat het verkrachting zou zijn. Bij mensen gebeurt het volledig vrijwillig, dus dan vraag ik me af hoe je er dan tegenover staat, omdat dan van 'verkrachting' :-X geen sprake meer is.
--- Einde van citaat ---
Daar heb je je antwoord toch al.
--- Citaat ---Als mensen er niet bij helpen gebeurt het niet, en sterft er een diersoort uit. Dus in het opzicht van het voortbestaan van de soort is het juist wel gewenst dat mensen er bij helpen.
--- Einde van citaat ---
Op zo een manier? Panda's planten zich voort hoor.. daar hoeft de mens niet bij te helpen. Weet je waarom men zo met de panda's doet? Omdat panda's niet snel voort planten. En dat vind de mens te langzaam gaan. Echter in de reservaten waar panda's zitten planten ze ook zonder KI voort. KI is vooral wat ze in dierentuinen doen.
--- Citaat ---En dat is een utopie natuurlijk, mensen rukken harder op dan panda's.
--- Einde van citaat ---
Tuurlijk, maar als dat zo is. Is er dan uberhaupt nog plaats voor de panda's? Wat gebeurd er aan dat de mensne harder oprukken? Misschien moeten ze zich meer focussen op dat gebied....
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie