Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (32/75) > >>

Draek:

--- Citaat van: Kiwi op 10 juli 2005, 23:51:34 ---
--- Citaat van: Ligfietsertje op 10 juli 2005, 22:59:49 ---Maar ik vind de vergelijking van KI met verkrachting toch erg mank lopen.
--- Einde van citaat ---

Dragonfly is dan ook de enige die deze vergelijking durft te maken. :-X

--- Einde van citaat ---

En jullie zien dat niet nee.... maar als ik het geen verkrachting moet noemen... het gaat gewoon om weer een foute handeling van de mens ten behoeve van de mens. Voor de dieren? Nee, want het is de mens die weer zijn eigen fouten probeert recht te breien, maar alleen als die zelf weer voordeel er uit put.

Zal morgen nog eens kijken of ik tijd vind om wat uitgebreider te reageren op de reacties.

Kiwi:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 10 juli 2005, 23:54:28 ---En jullie zien dat niet nee....
--- Einde van citaat ---

Komt het nooit eens bij je op dat jij misschien ook wel eens iets fout kunt zien? Of ben je zo overtuigd van je eigen gelijk dat je anderen altijd als onwetend beschouwd, zoals blijkbaar ook in dit geval?

Draek:

--- Citaat van: Kiwi op 10 juli 2005, 23:57:58 ---
--- Citaat van: Dr@gonfly op 10 juli 2005, 23:54:28 ---En jullie zien dat niet nee....
--- Einde van citaat ---

Komt het nooit eens bij je op dat jij misschien ook wel eens iets fout kunt zien? Of ben je zo overtuigd van je eigen gelijk dat je anderen altijd als onwetend beschouwd, zoals blijkbaar ook in dit geval?

--- Einde van citaat ---

Nee ik zeg dat ik het alleen anders zie. Dezelfde vraag kan ik terug stellen.

Poek:
DF, als je het verkrachting noemt, dan meet je het met de menselijke maat, of je wekt in ieder geval de suggestie. Het lijkt me een antropomorfistische drogreden, iets waar je je m.i. vaker aan schuldig maakt.

Draek:

--- Citaat van: Poek op 11 juli 2005, 00:11:19 ---DF, als je het verkrachting noemt, dan meet je het met de menselijke maat, of je wekt in ieder geval de suggestie. Het lijkt me een antropomorfistische drogreden, iets waar je je m.i. vaker aan schuldig maakt.

--- Einde van citaat ---

Sorry hoor, maar waarom mag ik die termen niet gebruiken als het over dieren gaat? Omdat het volgens woordenboeken ofzo over mensen gaat? Omdat dieren geen mensen zijn?
Het gaat om het handelen en niet over een discussie over woordgebruik lijkt me. Kijk naar wat de mens doet. Het handelen. De mens vind het zijn goed recht om dieren te doden voor consumptie. etc. Maar ook dieren kunstmatig te bevruchten (zonder toestemming) omdat men het goed acht of gaat voor persoonlijk gewin. Ik ben kritisch over het handelen. Zou je alles los zien van op wie of wat het gebeurd dan is dit handelen gewoon niet goed te praten.

Het doel heiligt de middelen toch dan volgens jullie... zo kan je veel goed praten he...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie