Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (34/75) > >>

Sander:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 11 juli 2005, 00:58:34 ---
--- Citaat van: Poek op 11 juli 2005, 00:34:34 ---De antropomorfistische drogreden dus.

--- Einde van citaat ---
nee ook niet.

--- Einde van citaat ---

Doe eens effe normaal zeg.  >:(

Christiaan:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 11 juli 2005, 00:11:05 ---Nee ik zeg dat ik het alleen anders zie. Dezelfde vraag kan ik terug stellen.

--- Einde van citaat ---
Tuuuuuurlijk.

Weer een voorbeeld van jouw typische terugkrabbelen. Kennelijk mag jij mensen wel kritische vragen stellen maar als jou een kritische vraag gesteld wordt...

Miezemiez:
Er lijkt me een groot verschil te zitten tussen een vrouw die ivf wil (die maakt haar eigen beslissing) en een dier die dat opgedrongen word.
Er word gebruik gemaakt door de mens dat
a. het dier niet zodanig kan protesteren dat het niet doorgaat
b. dat de mens denkt dat voortplanten voor dieren zo natuurlijk is dat KI ook natuurlijk gevonden zou worden.

Maar KI is niet natuurlijk. En IVF is ook niet natuurlijk. Dat het geaccepteerd is e.d. tja.. das mooi voor die vrouwen, maar het maakt t nog niet natuurlijk.

Over verkrachting valt men nu, terwijl ik vind het niet eens zo uit de lucht gegrepen. Dus mensen mogen alleen verkrachting claimen? Dat is een term die alleen ons toedoet?

Het schijnt dat naast mensen, ook dolfijnen sex hebben voor hun plezier. Er is wel een KI behandeling toegevoegd op een dolfijn zodat ze zwanger werd. Want immers, zei de verzorger, dolfijnen hebben geen sex in gevangenschap (of heel erg veel minder).
Dus toch maar doen. Want het is maar een dier en dieren voelen geen verkrachting.

Kunnen dieren dan wel dieren verkrachten? Of ook niet?

Ik heb dit niet ergens gelezen, maar ik vind ook dat KI voor koeien verkrachting. Ze moeten kinderen baren zodat wij blij zijn met de populatie (of het nou voor het behoudt van het diersoort is of voor de vleesindustrie).

Maar ik vind dat een keer tijd word dat we dieren eens niet onderschatten, en dat geforceerde bevruchting hun ook wel degelijk kan schaden. Ik zou dat iig niet onderschatten.

Poek:

--- Citaat van: Kirsten op 11 juli 2005, 10:02:14 ---Maar ik vind dat een keer tijd word dat we dieren eens niet onderschatten, en dat geforceerde bevruchting hun ook wel degelijk kan schaden.
--- Einde van citaat ---

Geef daar eens wat meer informatie over?

Christiaan:

--- Citaat van: Kirsten op 11 juli 2005, 10:02:14 ---Maar KI is niet natuurlijk. En IVF is ook niet natuurlijk.

--- Einde van citaat ---
Zeg je huur op. Zeg je verzekeringen op. Hef je bankrekening op. Stop met school. Kleed je uit. Wandel het bos in en ga daar leven op wortels en bessen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie