Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dierentuinen
Marietje:
Tsja......... :-\
willem:
--- Citaat van: Esp@ña op 12 juli 2005, 13:20:06 ---
Ik zou het niet leuk vinden gedwongen te worden om aangelijnd op straat mijn behoefte te moeten doen terwijl anderen staan toe te kijken.
Maar omdat ik niet zeker weet wat een hond denkt, noem ik een hond uitlaten een bizarre combinatie van aanranding, bestialiteit en voyeurisme.
--- Einde van citaat ---
Ook dit is ongwenst oprekken van woordbetekenissen :)
Leuk gevonden overigens.
fem fatale:
--- Citaat van: Esp@ña op 12 juli 2005, 13:20:06 ---Maar omdat ik niet zeker weet wat een hond denkt, noem ik een hond uitlaten een bizarre combinatie van aanranding, bestialiteit en voyeurisme.
--- Einde van citaat ---
:O
Draek:
--- Citaat van: willem op 12 juli 2005, 13:18:00 ---nee, dit noem je ongewenst oprekken van woordbetekenis. Als je hiermee begint dan kom je snel op het hellend vlak. Dan ga je bijvoorbeeld he4t leggen van een hand op iemands schouder al seksueel misbruik noemen i.p.v. ongewenst intiem. Maar ook dat laatste is dubieus. :)
--- Einde van citaat ---
Wat is er fout aan als ik andere invalshoeken van het woord erbij haal? Omdat jullie de ene nemen is de mijne meer fout? Wat je daarna zegt lijkt me nu een overdreven reactie. Het gaat hier om het juistheid van het woord verkrachting en dat het woord op diverse manieren een betekenis heeft. Ik lijk hier toch wel juist in dat ik het gebruik. Dat het een schokwoord is kan ik begrijpen.
--- Citaat ---geweld is macht zeg je. Ja, dat klopt, maar niet alle macht is geweld. De matroos en de zeeman, weet je nog?
--- Einde van citaat ---
In deze situatie kan je niet ontkennen dat er macht misbruikt word. En zeeman en matroos?
Draek:
--- Citaat van: Esp@ña op 12 juli 2005, 13:20:06 ---Ik zou het niet leuk vinden gedwongen te worden om aangelijnd op straat mijn behoefte te moeten doen terwijl anderen staan toe te kijken. Maar omdat ik niet zeker weet wat een hond denkt, noem ik een hond uitlaten een bizarre combinatie van aanranding, bestialiteit en voyeurisme.
--- Einde van citaat ---
personificatie?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie