Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (43/75) > >>

fem fatale:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:24:28 ---Het gaat hier om het juistheid van het woord verkrachting en dat het woord op diverse manieren een betekenis heeft.

--- Einde van citaat ---
maar het woord heeft niet op diverse manieren een betekenis

althans, niet in mijn hoofd

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:24:28 ---
--- Citaat van: willem op 12 juli 2005, 13:18:00 ---nee, dit noem je ongewenst oprekken van woordbetekenis. Als je hiermee begint dan kom je snel op het hellend vlak. Dan ga je bijvoorbeeld he4t leggen van een hand op iemands schouder al seksueel misbruik noemen i.p.v. ongewenst intiem. Maar ook dat laatste is dubieus.  :)
--- Einde van citaat ---
Wat is er fout aan als ik andere invalshoeken van het woord erbij haal? Omdat jullie de ene nemen is de mijne meer fout? Wat je daarna zegt lijkt me nu een overdreven reactie. Het gaat hier om het juistheid van het woord verkrachting en dat het woord op diverse manieren een betekenis heeft. Ik lijk hier toch wel juist in dat ik het gebruik. Dat het een schokwoord is kan ik begrijpen.

--- Citaat ---geweld is macht zeg je. Ja, dat klopt, maar niet alle macht is geweld. De matroos en de zeeman, weet je nog?

--- Einde van citaat ---
In deze situatie kan je niet ontkennen dat er macht misbruikt word. En zeeman en matroos?

--- Einde van citaat ---
elke matroos is een zeeman, maar niet elke zeeman een matroos. zie andere draden en de link naar zindelijk denken die ik je gegeven heb.

Draek:

--- Citaat van: fem fatale op 12 juli 2005, 13:26:01 ---
--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:24:28 ---Het gaat hier om het juistheid van het woord verkrachting en dat het woord op diverse manieren een betekenis heeft.

--- Einde van citaat ---
maar het woord heeft niet op diverse manieren een betekenis

althans, niet in mijn hoofd

--- Einde van citaat ---

Nee, niet zozeer dat het een andere richting meteen op gaat in de andere betekenis, maar wel in de uitleg ervan.

Draek:

--- Citaat van: willem op 12 juli 2005, 13:27:13 ---elke matroos is een zeeman, maar niet elke zeeman een matroos. zie andere draden en de link naar zindelijk denken die ik je gegeven heb.

--- Einde van citaat ---
ok, maar gaat hier niet op. Omdat geweld hier macht is en macht is hier geweld. Maar dat zal ook maar net zijn wat je mening daarover is.

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:24:28 ---
--- Citaat van: willem op 12 juli 2005, 13:18:00 ---nee, dit noem je ongewenst oprekken van woordbetekenis. Als je hiermee begint dan kom je snel op het hellend vlak. Dan ga je bijvoorbeeld he4t leggen van een hand op iemands schouder al seksueel misbruik noemen i.p.v. ongewenst intiem. Maar ook dat laatste is dubieus.  :)
--- Einde van citaat ---
Wat is er fout aan als ik andere invalshoeken van het woord erbij haal? Omdat jullie de ene nemen is de mijne meer fout? Wat je daarna zegt lijkt me nu een overdreven reactie. Het gaat hier om het juistheid van het woord verkrachting en dat het woord op diverse manieren een betekenis heeft. Ik lijk hier toch wel juist in dat ik het gebruik. Dat het een schokwoord is kan ik begrijpen.

--- Citaat ---geweld is macht zeg je. Ja, dat klopt, maar niet alle macht is geweld. De matroos en de zeeman, weet je nog?

--- Einde van citaat ---
In deze situatie kan je niet ontkennen dat er macht misbruikt word. En zeeman en matroos?

--- Einde van citaat ---
Er is niets fout aan een andere betekenis gebruiken, maar dan moet die wel de juiste zijn. Bovendien moet de argumentatie logisch blijven en dat is het niet: matroos en zeeman nogmaals.
De andere woordbetekenis wordt inderdaad ook wel gebruikt maar dan is het niet een dier of een mens maar iets abstracts. Zo kun je de maatschappelijke orde verkrachten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie