Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (45/75) > >>

Draek:

--- Citaat van: Esp@ña op 12 juli 2005, 13:36:57 ---Tuurlijk DF, en twee plus twee is vijf.

--- Einde van citaat ---
Zo is hoe jullie beredeneren.

Lady d'Arb@ñville:
Da's een projectie :P

fem fatale:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:37:22 ---Nee, ik zeg alleen dat als je daar zelf zou staan, dat het dan 'verkrachting' is.

--- Einde van citaat ---
als ik gedwongen bevrucht zou worden dmv KI, dus niet door verkrachting, zou ik dat geen verkrachting noemen, maar een gedwongen bevruchting

Draek:
Ik denk van niet. Ik denk dat je na dat moment net zo spreekt van verkrachting, dan dat je het zo afzwakt naar 'gedwongen bevruchting'.

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:34:57 ---
--- Citaat van: willem op 12 juli 2005, 13:32:14 ---Er is niets fout aan een andere betekenis gebruiken, maar dan moet die wel de juiste zijn.

--- Einde van citaat ---

De juiste volgens jouw wordt het dan. Ik sta er nog achter dat ik de juiste gebruik. Echter is het alleen voor jullie een schokkend iets.
Verder gooi je alleen maaar met zeemannen en matrosen, terwijl mijn wijze van geweld en macht correct is. Terwijl jij denkt van niet. Geweld staat hier gelijk aan macht.

--- Einde van citaat ---
je hebt aangevoerd violatie en dat is een vernederlandste vorm van een latijns woord dat verkrachting betekent. Je noemt ook misbruik, maar dat woord in combinatie met verkrachting is bepalend voor een langduriger vorm van seksueel geweld. Zuiver redeneren begint bij de juiste woordbetekenissen. Zindelijk redeneren begint bij de argumentatieleer (kun je ook googlen). Matroos en zeeman kun je zo vervangen door een ander beeldend voorbeeld. Het gaat er natuurlijk om dat het in strijd is met de logica als je zegt dat 4 x 9 =36 en dus alle sommen met een uitkomst 36 een berekening van 4 x 9 is. Misschien begrijp je het nu. Maar ik ben bang van niet. Kortom macht en geweld kun je niet zo maar omdraaien door te zeggen dat alle macht geweld is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie