Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dierentuinen
fem fatale:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:42:37 ---Ik denk van niet. Ik denk dat je na dat moment net zo spreekt van verkrachting, dan dat je het zo afzwakt naar 'gedwongen bevruchting'.
--- Einde van citaat ---
als ik niet verkracht zou worden, waarom zou ik het dan verkrachting noemen?
nogmaals: ik vind de penetratie essentieel, als die er niet is, is het geen verkrachting, hooguit aanranding
Poek:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:37:22 ---Nee, ik zeg alleen dat als je daar zelf zou staan, dat het dan 'verkrachting' is.
--- Einde van citaat ---
Beweer je nou wel of niet dat het verkrachting van die panda is? En zo ja, is je enige argument "dat als je daar zelf zou staan, dat het dan 'verkrachting' is"?
Draek:
--- Citaat van: willem op 12 juli 2005, 13:43:46 ---je hebt aangevoerd violatie en dat is een vernederlandste vorm van een latijns woord dat verkrachting betekent.
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat het niet verkrachting betekent maar eerder 'iets overtreden' (grenzen passeren)?
--- Citaat ---Je noemt ook misbruik, maar dat woord in combinatie met verkrachting is bepalend voor een langduriger vorm van seksueel geweld.
--- Einde van citaat ---
Nee, dat is alleen als je dat er van maakt. Verkrachting is misbruik.
--- Citaat ---Kortom macht en geweld kun je niet zo maar omdraaien door te zeggen dat alle macht geweld is.
--- Einde van citaat ---
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het in deze situatie is dat geweld macht is of macht geweld is.
Je lijkt me niet echt aangetoont dat het niet geld voor deze situatie. Daar wacht ik nog op.
Draek:
--- Citaat van: Poek op 12 juli 2005, 13:46:16 ---
--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:37:22 ---Nee, ik zeg alleen dat als je daar zelf zou staan, dat het dan 'verkrachting' is.
--- Einde van citaat ---
Beweer je nou wel of niet dat het verkrachting van die panda is? En zo ja, is je enige argument "dat als je daar zelf zou staan, dat het dan 'verkrachting' is"?
--- Einde van citaat ---
Dat men in een soorgelijke situatie idd van verkrachting spreekt. En dat de handeling van de mens in andere situatie ook niet goed gekeurd word (waarom dan met de panda wel?)
Kiwi:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 13:10:58 ---Je kan nou eenmaal niet weten wat dieren denken. Je kan indenken dat je hetzelf niet leuk zou vinden dat zeg ik weleens.
--- Einde van citaat ---
Dat zeggen andere mensen ook wel eens (bijvoorbeeld als ze het over hun huisdieren hebben, dat die toch best wel gelukkig lijken), maar dan vind jij dat geen valide argument. Kortom; alleen jij kunt je blijkbaar inleven in wat dieren willen en voelen, en anderen niet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie