Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dierentuinen
Miezemiez:
Ik ga ook niet meer naar dierentuinen. Maar ik ben qua argumenten een beetje in strijd met mezelf!
Bijvoorbeeld, hoe zit het nou als een dierentuin met uitsterven bedreigde dieren (bedreigd door de mens) opneemt en daarmee gaat voortplanten? Is dat okay?
En er is zo'n dierenpark (ik weet niet meer welke) waar dieren echt buiten lopen, een soort safari. Het is niet die bekende waar je met je auto doorheen kan, die schijnt nogal fout te zijn (hun apen af te geven aan brpc) maar eentje waar je het berenbos e.d. hebt. Dan leven de dieren toch in een beschermde, redelijk natuurlijke omgeving?
Maar vaak zie ik wel tijgers ontzettend verveeld ergens zitten op een rots. Dan word ik toch wel heel verdrietig.
Kiwi:
--- Citaat van: kirsten op 24 mei 2005, 15:56:21 ---Maar vaak zie ik wel tijgers ontzettend verveeld ergens zitten op een rots. Dan word ik toch wel heel verdrietig.
--- Einde van citaat ---
Tijgers in het wild doen overdag meestal ook niet veel meer dan een beetje lusteloos rondhangen en slapen.
Miezemiez:
--- Citaat van: Kiwi op 24 mei 2005, 15:58:45 ---
--- Citaat van: kirsten op 24 mei 2005, 15:56:21 ---Maar vaak zie ik wel tijgers ontzettend verveeld ergens zitten op een rots. Dan word ik toch wel heel verdrietig.
--- Einde van citaat ---
Tijgers in het wild doen overdag meestal ook niet veel meer dan een beetje lusteloos rondhangen en slapen.
--- Einde van citaat ---
ja maar op een neprots met mensen die naar je kijken en geen zebra in zicht lijkt me het toch wel wat saaier.
Draek:
--- Citaat van: willemk49 op 24 mei 2005, 15:31:34 ---Vergeet niet: veel dierenvrienden zijn dat geworden door een leuk bezoek aan de dierentuin.
--- Einde van citaat ---
Dat heeft niet zozeer te maken met dieren in de dierentuinen, kan ook door dieren in het wild te zien en lekker met een gids over de veluwe te lopen ofzo. Een natuurdocumentaire kan dat ook. Dus de vraag is juist waarom nog dierentuinen?
Nu is het voor plezier van de mens alleen. En dan doen ze nog wat prettige gezichten optrekken door dieren op te vangen of aan zo een dierfokproject mee te werken in het kader van dierbehoud.
Kiwi:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 24 mei 2005, 16:09:32 ---Dat heeft niet zozeer te maken met dieren in de dierentuinen, kan ook door dieren in het wild te zien en lekker met een gids over de veluwe te lopen ofzo. Een natuurdocumentaire kan dat ook. Dus de vraag is juist waarom nog dierentuinen?
--- Einde van citaat ---
Kinderen beseffen vaak pas echt wat een giraf of een olifant is, door er een in werkelijkheid te zien. En omdat niet iedereen de mogelijkheid heeft om op safari in Arika te gaan zijn er dierentuinen. Oog in oog staan met z'n dier maakt het veel meer indruk dan een filmpje zien op tv.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie