Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (52/75) > >>

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 14:37:18 ---
--- Citaat van: willem op 12 juli 2005, 14:32:01 ---quote]
.

--- Citaat ---Maar macht heeft nog meer betekenissen zoals je weet. Of heb je dat niet opgezocht.
--- Einde van citaat ---

--- Citaat ---De betekenis bij verkrachting heeft drie kenmerken volgens Van Dale. Jij vervangt één van die drie door hetzelfde woord dat al gebruikt is. Dat is in strijd met de logica.
--- Einde van citaat ---
Nee, dat is in strijd met jouw logica. Ik blijf vinden dat het hier gaat om een 'verkrachting'. Het misbruiken van de macht. Geweld plegen tegen een dier. Het schenden van het dier. Met alles ten doele van de mens zijn doelen.

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---
Jij vindt het misbruiken van macht, o.k. Je gebruikt daar prima argumentatie voor. Is het niet gemakkelijker je daarop te concentreren en de uitleg van woorde over te laten aan mensen die er verstand van hebben? Niet elk misbruik van macht is verkrachting; matroos en zeeman wederom.
Jouw mening over misbruik van macht is heel legitiem. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Maar je kunt niet zo maar woorden een betekenis geven die ze niet hebben.

Kiwi:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 12 juli 2005, 14:43:51 ---Goed... dat mogen jullie vinden. Ik vind het woord ondanks of het niet duidelijk is of het woord er op slaat... het beste woord om aan te duiden wat deze handeling is.
--- Einde van citaat ---

Alleen vindt de rest van de wereld iets anders, dus dat communiceert niet zo lekker. Het is gewoon makkelijker als je de gebruikelijke definities aanhoudt, die algemeen geaccepteerd zijn, dan hoeven er ook niet van die discussies te volgen over iets wat eigenlijk niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken heeft. :)

Kiwi:

--- Citaat van: Lovel¤cker op 13 juli 2005, 13:34:14 ---Dit soort discussies: komen die nu regelmatig voor op het NVV-forum?
--- Einde van citaat ---

Pas maar op, je bericht wordt zelfs meteen al geciteerd op het NVV-forum. :o Voor je het weet hoor je ook bij de 'Vegatopia-kliek'!

Draek:

--- Citaat ---Geachte heer/mevrouw van de kinderbescherming,

Tot mijn verbazing las ik op vnco.info (Vereniging Nederlandse Circus Ondernemingen) het volgende: "Circussen en trainers van vandaag verzorgen hun dieren als hun eigen kinderen.".
(http://www.vnco.info/inleiding.html)
Hier (http://www.circusleed.nl) kunt u wat plaatjes vinden van hoe ze de dieren behandelen in een aantal circussen die aangesloten zijn bij de VNCO.

U begrijpt wel dat ik me nu, naast de welzijn van de dieren, ook ernstige zorgen maak over het welzijn van de kinderen in deze circussen.

Ik hoop dat u een aantal steekproeven kunt gaan nemen bij de aangesloten circussen. En ik hoop dat u de kinderen niet in dezelfde zorgwekkende situatie zult aantreffen als de dieren.

Met vriendelijke groet,

Alex Romijn
--- Einde van citaat ---

Draek:
 ::)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie