Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (59/75) > >>

Draek:
Actiegroep CircusLeed is een emailactie gestart om staatsbosbeheer te bewegen om niet meer dierencircussen te laten staan op het Malieveld (Den Haag). Elk jaar komen er diverse circussen naar Den Haag en deze staan vooral op het Malieveld. Het Malieveld is eigendom van Staatsbosbeheer en deze geven toestemming aan de circussen en verhuren dus het terrein. Staatsbosbeheer is er om de natuur te beheren in Nederland en dit brengt ook zorg voor dieren met zich mee. Wij vinden dat Staatsbosbeheer daarom ook een verantwoordelijkheid heeft tegenover dieren in gevangenschap en daarom dierencircussen niet moet toe laten. Dieren in het circus hebben veels te weinig ruimte en ervaren enorm veel stress. Hierdoor vertonen ze stereotype gedrag. Help daarom mee en stuur een email naar staatsbosbeheer om ze op te roepen om te stoppen met het verhuur van Malieveld aan dierencircussen.

http://www.circusleed.nl/dierenbuitenspel.php

Zie ook op http://www.circusleed.nl/ voor meer informatie.

Onderteken ook deze petitie:
http://www.vgt.at/actionalert/circus/index.php?country=nl

Demo's gaan goed. Veel opkomst toch. En redelijk wat aandacht van pers. Heb wat interviews gedaan afgelopen tijd en vragen beantwoord. En kreeg gisteren een email van een vrouw die zei: "Bij dezen wil ik mijn complimenten geven voor de stille protestactie bij de premiere van het wereldkerstcircus in Carré.
...
bedankt dat jullie mij daarvan bewust hebben gemaakt."

Daar doe je het voor :)

Aiko:
Staatsbosbeheer te laten stoppen met het verhuur van het Malieveld kan wel eens een moeilijke klus worden. Het is sinds een paar jaar een geprivatiseerde organisatie. Eentje die vooral ook aan houthandel doet, hoe krom dat ook maar zijn moge.

Lovelocker:
Was gisteren in Artis (werk)...en ik viel voor de zeilagame. Ik val voor dieren die eigenwijs ogen; ik weet dat ik een menselijke eigenschapt projecteer. Wat een leuk dier. Hagedissen vind ik sowieso heel mooi. Slangen blijf ik nare beesten vinden om te zien. Gluipjanussen. De eidereend is ook eigenwijs-ogend met zijn spitse kop. Het dier kwaakt niet als een eend - zo bleek mij gisteren - het is meer iets tussen het gakken van een gans en het huilen van een wolf, maar dan adagio.
In het terrarium van de zeilagame groeit trouwens een philodendron radiatum: de plant waar ik een jaar naar gezocht heb en die duidelijk aspiraties heeft het huisje geheel over te nemen. Ik snijd er dan ook regelmatig bladeren af die het heel leuk doen in een boeket. Zo zie je hem nergens en zo zie je hem hier en dan weer daar.
Overigens: vind ik het gorillahuis van een treurigheid...en dan dat eenzame nijlpaard in een nietsbakje. Het lijkt me toch een kuddedier? Maar men doet zijn best. De olifanten eten nu bijv. appels uit een bak met water, waartoe ze met een slurf door een gat in de muur moeten. Het is fascinerend om te zien hoe handig ze zijn met zo'n slurf.

Draek:

--- Citaat van: Aiko op 24 december 2005, 21:47:31 ---Staatsbosbeheer te laten stoppen met het verhuur van het Malieveld kan wel eens een moeilijke klus worden. Het is sinds een paar jaar een geprivatiseerde organisatie. Eentje die vooral ook aan houthandel doet, hoe krom dat ook maar zijn moge.
--- Einde van citaat ---

Geloof me maar.. dat gaat lukken. Staatsbosbeheer word al met ander dierenleed (jagen) in verband gebracht, dus ik denk dat ze niet met iets anders in verband willen gebracht worden. We gaan er gericht actie tegen voeren.
Malieveld is een belangrijke plek voor circussen.  

Anya:
Veel succes gewenst, Draakje!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie