Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (66/75) > >>

Lovelocker:
Ik weet niet of het zin heeft: het landt geloof ik niet. Ik heb aldoor iets van: "hij doet het toch maar!" Maar je mist ook iets, denk ik vaak in je manier van redeneren. Alle koeien zijn vee, dus vee is koeien en dat soort conclusies.

Monie:
Ik denk wel dat hij het snapt maar dat hij het gewoon anders voelt dan jij. Jij voelt het toch ook anders dan hij? Ik heb wel respect voor Draakje dat hij dit soort acties voert. Zolang het vreedzaam gaat (vanuit de kant van de actievoerders dan  ;) ) vind ik het  goed.  Jammer dat jullie zo'n agressieve reactie kregen, Draakje.

Lovelocker:
Het is maar 1 zinnetje en ik was daar niet...dus ik heb weinig recht van spreken. Ik wil alleen nog eens aangeven dat van die ongenuanceerde uitspraken de goede zaak niet helpen.
Actievoerders slaan in het heetst van de strijd en dierenverzorging zijn 2 verschillende dingen. Er zijn mensen die fantastisch zorgen voor dieren, maar niet goed voor mensen zijn en vice versa, enz. enz. enz.
Mensen zijn nogal veelzijdig en kunnen heel allerlei (m.i. enigszins tegenstrijdig) gedrag combineren. Dat is mijn thema dan weer qua onbegrip hebben en niet begrepen worden.
Laatst die jager die enkele malen aangereden wild uit hun lijden heeft verlost. Die man vindt zichzelf een groot dierenliefhebber. Hij was ook duidelijk dol op zijn hond. Het kan zijn dat hij zijn vrouw slaat(het zou mij van deze man overigens verbazen), omdat ze de haas heeft verprutst.

Christiaan:

--- Citaat van: Poek op 30 december 2005, 08:36:54 ---Ik geloof er eigenlijk ook niets van.

--- Einde van citaat ---
Dàt zei ik niet. Maar ik vind het te nadrukkelijk vermeld. Ik weet dat het doel van geweldloos protest is om de brutaliteit van de andere partij te laten zien (vgl. Gandhi), maar om daar zo expliciet de aandacht op te vestigen komt juist over alsof er aan elk feitje vastgeklampt wordt om toch maar een moreel overwicht te krijgen. Daarbij komt dat de vergelijking tussen de circusdieren en de activisten niet helemaal onbetwistbaar is, én dat de feiten door de activisten worden gerapporteerd.

Ik zou het veel beter geslikt hebben als al die dramatische verhalende delen er niet in gezeten hadden en er alleen een losse opmerking had gestaan over "toenemende spanning waarna er van de kant van de circusmedewerkers een paar rake klappen vielen. Gelukkig hoefde er van de activisten niemand naar het ziekenhuis" (of er moesten natuurlijk wel twee activisten een paar hechtingen krijgen). Dat is droger, én veel subtieler, terwijl wel bijna hetzelfde wordt gesuggereerd.

Christiaan:

--- Citaat van: Dr@@kje op 30 december 2005, 17:14:09 ---moet richting winterswijk

--- Einde van citaat ---
:o

Ook even genieten van het unieke landschap daar he!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie