Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (67/75) > >>

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 01 januari 2006, 10:29:00 ---Ook even genieten van het unieke landschap daar he!

--- Einde van citaat ---
Sommige stukjes zijn daar wel mooi. ALs je dan met een trein langs denderd en in de verte een hertje ziet lopen enzo. Maar ook veel bio-industrie daar jammer genoeg. Maar ook mooie stukjes.

Oh even een update vanuit de circusacties :)

Ik heb al heel wat aandacht gevestigd op de circusdieren. Vorig jaar 0%.. nu is het echt enorm veel aandacht opeens :)
Allemaal dankzij actiegroep circusleed en de coalitie wilde dieren de tent uit natuurlijk ook :)

Ik heb ook een supercool olifantenpak gekocht :)
Zie de foto's:
http://www.circusleed.nl/forum/viewtopic.php?t=103

Overigens ook maar weer eens de leugens van circus aangetoont. Herman Renz roept dat ze geen olifanthaken gebruiken, maar ondertussen wel gebruiken. Jammer voor hun dat we bewijzen hebben. Zie:
http://www.circusleed.nl/forum/viewtopic.php?t=104

Grappig iig dat circusfans en circusmensen zelf nu roepen dat onze foto's gemanipuleerd zijn. Tuuuuurliiijjjjk.... mogen ze best geloven. Jammer voor hun hebben we gewoon harde bewijzen en daag ik ze met gerust hart uit om te bewijzen door een expert er naar te laten kijken ofzo of ze echt zijn of niet.

wendy:
Dierentuinen zijn al jaren een discussiepunt voor mij...
Ik ben wel eens in Emmen geweest maar met dubbele gevoelens...
Aan de ene kant vindt ik dat bepaalde dieren daar mooie ruimtes hebben maar als ik dan kijk naar de olifanten en tijgers... nee die vindt ik echt te klein voor hun!
Ik ben zowieso tegen het opsluiten van (wilde)dieren....

ik zag een keer een intervieuw met de eigenaar van Emmen en hij had zelfs gemengde gevoelens erbij!
dat verbaasde me wel dat hij daarover eerlijk was, en opzich ben ik er wel blij om dat hij het zich dus ook wel realiseerd en niet alleen geldflappen ziet...

Ik ben op t  moment zwanger en zit ook nog in twijfel of ik straks met mn kleine wel of niet naar de dierentuin zal gaan...(circus is in elk geval uitgesloten!!)

willem:
En dan steekt Emmen al jaren heel gunstig af. De olifanten zijn maar af en toe in hun hok. Vanwege het weer of verzorging. Voor de rest van de tijd hebben ze twee voetbalvelden om te lopen.

Draek:
Emmen is natuurlijk wel de betere van de dierentuinen. Toch heb ik ook wat negatieve dingen gehoord. Zoals dat ze in Emmen ook een olifanthaak hebben voor de olifant. Dat vind ik toch een minpunt. Het zou er zijn omdat de dieren het gewend waren (komen 1 of meerderen begreep ik uit thailand e.d. waar ze altijd met geweld getraind zijn). Stomme reden.. die dieren zijn er juist angstig voor. Maar goed.. wie weet houden ze die niet in zicht. Dierentuinen moet ik nog eens verder onderzoeken.

Wat betreft circussen betreft. Ik kom binnenkort wel met leuk nieuwtje ;)

Ook ga ik dinsdag 29 augustus protest houden in Maastricht. Voor wie wil komen... :) graag!
En voor Willem, en ook over een tijdje staat Herman Renz weer in Assen. Daar komt ook weer een (groot) protest.
Overigens staan er nu 2 circusjes in Assen. 2 wat kleinere. Beiden ZONDER DIEREN!!
Eentje is meestal wel met dieren, maar die heeft gekozen voor een show zonder dieren nu.

Lovelocker:
Ik wilde dat de dierentuinen allemaal een keuze zouden maken voor bepaalde dieren wel en bepaalde dieren niet, zodat er meer ruimte voor ze is.
Ben wel overtuigd van de ambassadeurfunctie van dieren in een dierentuin. Ik merk al om mij heen hoe weinig mensen gemiddeld van dieren en planten weten...en ik vrees dat als je nooit een leeuw hebt gezien of een boa constrictor dat je niet snel druk kunt maken over het uitsterven in landen van oorsprong.
Eergisteren nog op Marktplaats: vraagt iemand wilgentakken voor zijn vogels. Hij of zij weet niet hoe een wilg er uit ziet. Daar schrik ik eigenlijk wel van.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie