Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (10/75) > >>

engeltje:

--- Citaat van: kirsten op 24 mei 2005, 16:01:48 ---
--- Citaat van: Kiwi op 24 mei 2005, 15:58:45 ---
--- Citaat van: kirsten op 24 mei 2005, 15:56:21 ---Maar vaak zie ik wel tijgers ontzettend verveeld ergens zitten op een rots. Dan word ik toch wel heel verdrietig.
--- Einde van citaat ---

Tijgers in het wild doen overdag meestal ook niet veel meer dan een beetje lusteloos rondhangen en slapen.

--- Einde van citaat ---

ja maar op een neprots met mensen die naar je kijken en geen zebra in zicht lijkt me het toch wel wat saaier.

--- Einde van citaat ---

daar denkt die zebra anders over hoor ;)

Maar ff zonder gekheid. Dieren verzorgen (ook bedreigde) kost klauwen vol geld. Als je dan toch die dieren hebt, waarom zou je dan geen mensen laten komen die je betalen? Dierenpark bij ons in de buurt is ook begonnen als opvangtehuis voor "afgeschreven en afgekeurde" dieren, maar de toenmalige eigenaar kwam gewoon niet meer rond. Nou, wandelpaadje ertussen en geld vragen maar.

Draek:
Er is een verschil tussen geld vragen ter donatie en waar 100% naar de verzorging gaat en parken waar ze dieren hebben gehaald om geld te verdienen.

engeltje:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 25 mei 2005, 19:54:45 ---Er is een verschil tussen geld vragen ter donatie en waar 100% naar de verzorging gaat en parken waar ze dieren hebben gehaald om geld te verdienen.

--- Einde van citaat ---
dat is helemaal waar, maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je met de dieren die je hebt niet genoeg binnenhaalt. Als je dan kan kiezen tussen het "halen" van een (zoveelste) zebraatje of een aap die veel bezoekers trekt, kan ik wel begrijpen dat de aap gekozen wordt.

Let wel, ik heb het nu over dieren uit een fokprogramma, erg bedreigde dieren of dieren uit een rampgebied, niet gewoon een gezond, onbedreigd exemplaar wegvangen uit z'n omgeving.

Draek:
En dat doen ze bij dierentuinen/parken. Dieren uit fokprogramma's kopen of uit de natuur.

Sam:
Het probleem van dierentuinen is dat dieren niet zo graag bekeken willen worden. Geef ze veel ruimte, en ze zullen ver weg van de hekken blijven en geen bezoeker die iets te zien krijgt. Waardoor de dierentuin geen inkomsten meer krijgt. Daarom is de ruimte altijd een compromis: de beesten mogen wel wat ruimt hebben, maar mogen zich niet kunnen onttrekken aan het zicht van de bezoekers.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie