Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (2/75) > >>

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 24 mei 2005, 14:19:08 ---
--- Citaat van: willemk49 op 24 mei 2005, 14:18:03 ---
--- Citaat van: Kiwi op 24 mei 2005, 13:37:22 ---Ja, klopt. Ze hebben van de week een protestmars naar het stadhuis gehouden, om handtekeningen aan te bieden. Je kon die dag voor 2,50 naar binnen, en bij alle hokken stonden Te koop-bordjes.

--- Einde van citaat ---
Hokken bij een diervriendelijke dierentuin? Dan moet je echt nog eens naar Emmen.

--- Einde van citaat ---
Geen enkel dierentuin is diervriendelijk :) Misschien 'diervriendelijker'....

--- Einde van citaat ---
Als het voldoet aan de eis van soorteigen gedrag kunnen hebben, dan voldoet het voor mij aan de term diervriendelijkheid. Wij mochten willen dat in de zuivelprductie zo werd omgegaan met dieren als dat in Emmen het geval is. Ook gezien het gedrag dat de dieren vertonen is er geen sprake van stress, geen sprake van schrikreacties, geen sprake van verveling enz. Soms is het zelfs zo dat je je gaat afvragen wie zit nou wie te bekijken: de mens het dier, of de dier de mens.

Tamara:

--- Citaat ---Geen enkel dierentuin is diervriendelijk :)
Misschien 'diervriendelijker'....
--- Einde van citaat ---

Ik breng geen bezoekjes meer aan de dierentuin.
Ik vind het fout dat die dieren daar levenslang opgesloten zitten.
Ze behoren hun vrijheid te hebben.

Kiwi:

--- Citaat van: willemk49 op 24 mei 2005, 14:18:03 ---Hokken bij een diervriendelijke dierentuin? Dan moet je echt nog eens naar Emmen.
--- Einde van citaat ---

Ja ja, ik ken Emmen wel.
Maar hoe noem jij dat dan, waar die beesten in rondlopen? Je hebt hokken en hokken. In Blijdorp zitten de dieren ook zoveel mogelijk in een 'natuurlijk' leefgebeid, maar kleinere dieren en vogels zul je toch echt moeten opsluiten willen ze niet ontsnappen.
En zelfs dat is niet eens waar... er lopen ook aapjes los, die blijven uit zichzelf bij hun hok in de buurt.

Draek:

--- Citaat van: willemk49 op 24 mei 2005, 14:22:44 ---Als het voldoet aan de eis van soorteigen gedrag kunnen hebben, dan voldoet het voor mij aan de term diervriendelijkheid. Wij mochten willen dat in de zuivelprductie zo werd omgegaan met dieren als dat in Emmen het geval is. Ook gezien het gedrag dat de dieren vertonen is er geen sprake van stress, geen sprake van schrikreacties, geen sprake van verveling enz. Soms is het zelfs zo dat je je gaat afvragen wie zit nou wie te bekijken: de mens het dier, of de dier de mens.
--- Einde van citaat ---

Volgens de wettelijke normen dan het diervriendelijkst, maar die regels zijn alleen maar tot hoever het mogelijk is binnen dierentuinen. Een groot hok of stuk land betekent niet dat het dier geen afwijkend gedrag kan vertonen enzo. Maar vooral het ethische eraan. Het is niet juist te noemen.
Het is altijd nog de mens die het dier bekijkt. Het dier kijkt alleen terug, omdat die niet zo snel ergens heen kan waar jij er niet in de buurt bent :D
Overigens mee eens dat het soms wel wat beter is dan hoe vee word behandeld. Maar een erg groot verschil is er ook niet echt.

willem:

--- Citaat van: Magic Aura op 24 mei 2005, 14:24:16 ---
--- Citaat ---Geen enkel dierentuin is diervriendelijk :)
Misschien 'diervriendelijker'....
--- Einde van citaat ---

Ik breng geen bezoekjes meer aan de dierentuin.
Ik vind het fout dat die dieren daar levenslang opgesloten zitten.
Ze behoren hun vrijheid te hebben.

--- Einde van citaat ---
Misschien is dit onderwerp zo langzamerhand rijp om naar een echte discussiedraad te verhuizen.
M.A. Ben je de laatste tijd nog in Emmen geweest? Dan zou je ook eens kunnen vergelijken met andere dierentuinen. In principe heb je wel gelijk, maar als ik zie hoeveel forummers een huisdier hebben en die ook uitstekend behandelen (althans dat vermoed ik) dan kun je de Emmer dierentuin vergelijken met het houden van huisdieren, maar dan op een optimale manier. Thuis ben je vaak niet in staat om je huisdier soorteigen gedrag te laten vertonen, daar is dat wel gebeurd. Beter zelfs dus dan bij gewone huisdieren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie