Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (12/75) > >>

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 27 mei 2005, 01:09:28 ---
--- Citaat van: willemk49 op 27 mei 2005, 00:44:48 ---en wat is er tegen aangeleerd gedrag? Zo'n beest voelt zich toch prima?

--- Einde van citaat ---
Tegen aangeleerd gedrag is heel wat hoor. Zo zorg je dat dieren zich anders gaan gedragen en niet hun natuurlijke gedrag uiten, maar obsessief en herhalend gedrag gaan vertonen.
Of het beest zich dan goed voelt is maar de vraag. We denken te vaak dat het wel leuk is wat een dier in gevangenschap doet, maar als je er vaker naar zou kijken en een dier vaker dat doet, dan moet je toch denken aan afwijkend gedrag.

--- Einde van citaat ---
Dat zijn twee heel verschillende zaken. Het ene kun je vergelijken met een school waarbij de kinderen worden vrijgelaten en ontdekkend kunnen leren, het andere is een tuchtschool waar je niks mag en alles moet. Het eerste soort aangeleerd gedrag is voor mij bij dieren ook acceptabel.

Draek:
 ???

Dus als een dier stereotyp gedrag vertoond vind je het acceptabel? Ik zie niet de vergelijking met die kinderen...

Christiaan:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 27 mei 2005, 09:36:42 ---Dus als een dier stereotyp gedrag vertoond

--- Einde van citaat ---
Alsof jij als veganist geen stereotyp gedrag vertoont :puh2:

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 27 mei 2005, 09:36:42 --- ???

Dus als een dier stereotyp gedrag vertoond vind je het acceptabel?
--- Einde van citaat ---

Ik begrijp hier uit dat jij per definitie alle gedrag die dieren in dierentuinen vertonen, stereotyp vindt?

Poek:

--- Citaat van: Christiaan op 27 mei 2005, 09:46:16 ---Alsof jij als veganist geen stereotyp gedrag vertoont :puh2:

--- Einde van citaat ---

Aangeleerd he. Zo blijkt maar eens hoe slecht dat is!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie