Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dierentuinen
Poek:
--- Citaat van: Sam op 13 juni 2005, 16:37:29 --- Max Havelaar heeft onder andere honing in haar assortiment, wat verwacht je daar dan van?
--- Einde van citaat ---
En koffie, terwijl dat verslavend en slecht voor de gezondheid kan zijn.
willem:
--- Citaat van: Kiwi op 13 juni 2005, 16:42:13 ---Maar wat had je dan verwacht, hoe ze reageren?
"O, sorry, meneer R., daar hebben we helemaal niet bij stil gestaan. Weet je wat, we laten meteen de hele actie stopzetten, jammer van al die tijd en al dat geld wat we er nu al ingestoken hebben en ook erg jammer van al die consumenten die nu al koffie hebben ingeslagen en hard zegeltjes aan het sparen zijn, maar dit kan echt niet. Bedankt voor uw opmerkzaamheid meneer R., en nogmaals onze verontschuldigingen".
Zoiets? ???
--- Einde van citaat ---
Nee, gewoon uitleg over de gekozen principes. Als jij daar naar gevraagd wordt is het ook 'normaal' dat je vertelt waarom je iets doet. Het verschil zal waarschijnlijk zijn dat iemand als Draakje het daarbij niet laat en op zijn manier vasthoudend is. Terwijl je een antwoord geven ook respectvol kan benaderen. Het is toch niet verkeerd dat je mensen van een organisatie wijst op evt. onbedoeld doorwerken op iets dat niet past bij hun eigen principes? Verdrijven onderdruking en uitbuiting is het uitgangspunt van Max Havelaar en dit wil Draakje ook graag toepassen op het houden van dieren. Maar nogmaals: ik ben het inhoudelijk niet met hem eens. Maar ik kan het me best voorstellen dat hij juist Max Havelaar kiest om een mail te sturen.
Kiwi:
Hij kiest niet juist Max Havelaar om een mail te sturen, hij stuurt iedereen die zo'n actie zou organiseren een mail. :P
willem:
--- Citaat van: Kiwi op 13 juni 2005, 17:00:24 ---Hij kiest niet juist Max Havelaar om een mail te sturen, hij stuurt iedereen die zo'n actie zou organiseren een mail. :P
--- Einde van citaat ---
Misschien is dat wel zo, ja.
Draek:
--- Citaat van: willemk49 op 13 juni 2005, 16:38:10 ---Ja, daar ben ik het wel mee eens. In mijn blijkbaar niet zo adequate bijdrage bedoelde ik te zeggen dat ik het wel kan billijken als Draakje contact heeft met een organisatie om iets van zijn principes door te laten klinken. Hij zou er meer succes bij kunnen hebben dan bij een instelling die nog commerciƫler is. Je hebt wel gelijk dat je anderen enigszins in de val laat lopen. Maar van hem uit gezien is het meer een doelgroep bepaling. Als Max Havelaar dan reageert is het vanwege die fuik ook wel zo netjes om niet door te 'zeuren'.
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat veel mensen die max havelaar kopen juist ook kritisch staan tegenover dierentuinen. En dat het ook mensen zijn iig die kritischer kijken op handelen van mensen. Daarom juist stuur ik een email met dingen die ze blijkbaar nog niet weten. En ik heb wat suggesties gedaan die waarschijnlijk beter passen als actie.
Ik vind het ook wel raar als men zo om mensen denkt, maar niet aan andere dingen op de wereld. Dat vond ik een beetje jammer van Max Havelaar.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie