Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dierentuinen
Draek:
--- Citaat van: Sam op 13 juni 2005, 16:47:57 ---Maar mensen vinden nog wel eens dat ik mijn vegetarier zijn door moet trekken naar andere aspecten van mijn leven: Als ik weiger om spullen te gebruiken van uitgebuite dieren, moet ik ook weigeren spullen te gebruiken van uitgebuite mensen. Dus moet ik de meeste confectiekleding weigeren, bijvoorbeeld. En moet ik ook de leefomgeving van de dieren die ik niet uitbuit beschermen. Dus moet ik nooit meer vliegen, bijvoorbeeld. Ik wordt daar altijd chagrijnig van. Ik vind het ook onzin dat Max Havelaar omdat ze opkomen voor uitgebuite mensen, DUS ook op moeten komen voor uitgebuite dieren.
--- Einde van citaat ---
Persoonlijk vind ik het ook nodig om het door te trekken naar mensen. Ik probeer nu alles van de goede merken te kopen. Mijn laatste kleding aankopen zijn allemaal geen sweatshop kleding en fair trade. Het lijkt soms zelfs moeilijk om ook goed voor de mensen te zijn dan voor dieren goed te doen. hoe vreemd eigenlijk.
Draek:
--- Citaat van: Kiwi op 13 juni 2005, 17:00:24 ---Hij kiest niet juist Max Havelaar om een mail te sturen, hij stuurt iedereen die zo'n actie zou organiseren een mail. :P
--- Einde van citaat ---
Ik heb ook kranten gemaild als ze weer een bericht plaatsen over dierentuinen en hun geboorten. En de avro en hun dierentuin programma's etc.
Max Havelaar is echt niet de enige :)
Lovelocker:
Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor het niet beantwoorden van mailtjes, ook die van mijzelf ::)
Draek:
--- Citaat van: Lovel¤cker op 13 juni 2005, 17:48:38 ---Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor het niet beantwoorden van mailtjes, ook die van mijzelf ::)
--- Einde van citaat ---
Ik stuur ook weleens mailtjes over het niet beantwoorden van mailtjes. Vooral LNV is erg selectief in beantwoorden van mijn mailtjes :smeerie:
::) ;D
willem:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 13 juni 2005, 17:18:41 ---
--- Citaat van: Sam op 13 juni 2005, 16:47:57 ---Maar mensen vinden nog wel eens dat ik mijn vegetarier zijn door moet trekken naar andere aspecten van mijn leven: Als ik weiger om spullen te gebruiken van uitgebuite dieren, moet ik ook weigeren spullen te gebruiken van uitgebuite mensen. Dus moet ik de meeste confectiekleding weigeren, bijvoorbeeld. En moet ik ook de leefomgeving van de dieren die ik niet uitbuit beschermen. Dus moet ik nooit meer vliegen, bijvoorbeeld. Ik wordt daar altijd chagrijnig van. Ik vind het ook onzin dat Max Havelaar omdat ze opkomen voor uitgebuite mensen, DUS ook op moeten komen voor uitgebuite dieren.
--- Einde van citaat ---
Persoonlijk vind ik het ook nodig om het door te trekken naar mensen. Ik probeer nu alles van de goede merken te kopen. Mijn laatste kleding aankopen zijn allemaal geen sweatshop kleding en fair trade. Het lijkt soms zelfs moeilijk om ook goed voor de mensen te zijn dan voor dieren goed te doen. hoe vreemd eigenlijk.
--- Einde van citaat ---
Hoe begrijpelijk ook, ik vind dat je wel voorzichtig moet zijn in het zo doordrammen en de mensen de maat willen nemen. Even wijzen op het doortrekken van het principe van uitbuiten is prima, daar een oordeel over uitspreken is wat minder, laat staan de goede bedoelingen van mensen in twijfel trekken. En helemaal als je uitleg hebt gekregen daarover gaan zeuren. Het kan nl. ook zijn dat mensen een andere keuze hebben gemaakt. Denk aan jouw autorijden en ongewilde slachtoffers maken. In deze draad zie je ook goede argumenten om niet tegen dierentuinen te zijn. Daar kun je ook naar kijken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie