Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (19/75) > >>

Draek:

--- Citaat van: willemk49 op 13 juni 2005, 18:37:04 ---Hoe begrijpelijk ook, ik vind dat je wel voorzichtig moet zijn in het zo doordrammen en de mensen de maat willen nemen. Even wijzen op het doortrekken van het principe van uitbuiten is prima, daar een oordeel over uitspreken is wat minder, laat staan de goede bedoelingen van mensen in twijfel trekken. En helemaal als je uitleg hebt gekregen daarover gaan zeuren. Het kan nl. ook zijn dat mensen een andere keuze hebben gemaakt. Denk aan jouw autorijden en ongewilde slachtoffers maken. In deze draad zie je ook goede argumenten om niet tegen dierentuinen te zijn. Daar kun je ook naar kijken.
--- Einde van citaat ---

Je quote nu iets wat ergens anders over gaat. Namelijk dat ik voor mezelf ook vind dat ik ook om mensen moet geven door zoveel mogelijk fairtrade enzo te kopen.

sanop001:
Ik heb ook een protestmail gestuurd naar Max Havelaar. Ik koop altijd hun bananen vanwege de betere werkomstandigheden van mensen en dan wordt ik steeds geconfronteerd
met die spaaractie voor dierentuinen. Laten ze een spaaractie organiseren voor een bezoek aan Stichting AAP of zoiets,
maar niet voor instellingen die hun dieren gevangen houden en overtollige dieren euthaniseren.

Lovelocker:
Je hoeft toch niet mee te doen aan die spaaractie? En wat anderen mensen willen moeten zij weten. Maar goed: ik ben niet principieel tegen het houden van dieren in gevangenschap. Ik vind trouwens dat er goede redenen zijn, waarom je dat juist niet moet doen met apen, en zeker niet gestoorde... Ik heb mijn bedenkingen bij de Stichting Aap

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Lovel¤cker op 14 juni 2005, 17:46:32 ---Ik heb mijn bedenkingen bij de Stichting Aap

--- Einde van citaat ---

Kan en wil je dat verduidelijken?

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 13 juni 2005, 17:17:00 ---Ik denk dat veel mensen die max havelaar kopen juist ook kritisch staan tegenover dierentuinen.
--- Einde van citaat ---

Het lijkt me niet dat Max niet zou weten wat hun doelgroep beweegt. Max Havelaar heeft natuurlijk helemaal geen behoefte om juist die mensen over te halen hun produkten te kopen, die al deel uitmaken van hun klantenbestand.

De enige logische consequentie die jij, als klant van hun, kunt trekken als je het niet met ze eens bent: Boycot Max Havelaar! En dan nog moet je in je achterhoofd houden dat Max zulke verliezen heus wel heeft ingecalculeerd. Ik zou het heel goed begrijpen als Max dat alternatieve sfeertje een beetje probeert af te schudden.
Wat niet wegneemt dat deze actie toch wel een beetje ongelukkig is gekozen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie