Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hoe vaak poep jij?

<< < (21/32) > >>

Empty Your Mind:
Eigenlijk zou men minstens 2 keer per dag moeten skijten! Als je stront te lang in je darmen blijft hangen, worden de afvalstoffen weer opgenomen in je bloedbaan.

Je moet je darmen een beetje zien als een pijpleiding die langzamerhand steeds meer ophopingen krijgt door te lang liggende schijt. Wat tot gevolg heeft dat je darmfunctie ook steeds slechter wordt. (Vandaar die clysma's in dat vieze programma van Patty Brard een hele tijd terug.) Je spijsvertering wordt dus slechter, waardoor een gedeelte van je voedingstoffen 'ongebruikt' weer in de plee terechtkomt. Dit is althans dus het geval als je niet genoeg schijt en na verloop van tijd de ophopingen in je darmenstelsel de boel verstieren.

Fruit en groente (vezelrijk eten) zorgt voor een goede vertering, en zal je vaker laten driet'n. Minstens twee maal per dag dus!

Harry:
Het is niet alleen je geest die op zijn tijd geledigd dient te worden. ;)

Empty Your Mind:
Hahaha

Anna:

--- Citaat van: Empty Your Mind op 02 april 2007, 13:40:20 ---Eigenlijk zou men minstens 2 keer per dag moeten skijten! Als je stront te lang in je darmen blijft hangen, worden de afvalstoffen weer opgenomen in je bloedbaan.

Je moet je darmen een beetje zien als een pijpleiding die langzamerhand steeds meer ophopingen krijgt door te lang liggende schijt. Wat tot gevolg heeft dat je darmfunctie ook steeds slechter wordt. (Vandaar die clysma's in dat vieze programma van Patty Brard een hele tijd terug.) Je spijsvertering wordt dus slechter, waardoor een gedeelte van je voedingstoffen 'ongebruikt' weer in de plee terechtkomt. Dit is althans dus het geval als je niet genoeg schijt en na verloop van tijd de ophopingen in je darmenstelsel de boel verstieren.

Fruit en groente (vezelrijk eten) zorgt voor een goede vertering, en zal je vaker laten driet'n. Minstens twee maal per dag dus!

--- Einde van citaat ---

Klinkt allemaal interessant, maar het is niet zo makkelijk in de praktijk te brengen dat 2 keer poepen per dag! Kijk, plassen dat kan je vaak wel op ieder moment van de dag maar de ontlasting meldt zich gewoon en dan moet het maar gebeuren. Het is niet iets wat je op kan roepen ofzo of waarvan je kan besluiten het: NU te gaan doen. Althans niet bij mij en ik denk bij anderen ook niet?

Wat ik wel merk is dat ik als kind gewoon een veel beter ritme had! Als kind heb je vaak gezette tijdstippen waarop je eet, en was het altijd op een zelfde moment op de dag poepen. Maar naarmate je ouder wordt veranderd dat. Misschien door een onregelmatiger leven. Of misschien een kwestie van: een tijdje in de war en daarna komt het niet meer in een bepaald patroon/ritme. Misschien dwalen er hier op het forum wel een paar 'poepdeskundigen' rond die de zaak eens nader kunnen belichten?  :)

viv:
Moest wel lachen toen ik dit onderwerp zag staan  :O

Ik zelf poep 1 keer per dag s'ochtends na het ontbijt
en soms 2x s'avonds nog een keer

op vakantie heb ik vaak dat ik de eerste 3 dagen helemaal niet hoef
gewoon wennen aan het weer, het eten ed.
een omschakeling

Denk wel dat ik sinds ik vegetarier ben
regelmatiger poep  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie