Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Corrupted

Re:Blacklist
« Reactie #180 Gepost op: 26 juli 2004, 13:56:02 »
OK :)

Er moet meer geblacklist worden! Kom op mensen, zeiken en zeuren!

Ik voeg toe: de snackbar/roti tent die in Den Haag op de kruising van de Farenheitstraat en de Weimarstraat zit. GADVERDAMME, ik heb dat eten gelijk in de vuilnisbak gedaan, want het smaakte alsof het 5 dagen oud was ofzo  :pukey:


Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #181 Gepost op: 26 juli 2004, 19:24:25 »
OK :)

Er moet meer geblacklist worden! Kom op mensen, zeiken en zeuren!

Ik voeg toe: de snackbar/roti tent die in Den Haag op de kruising van de Farenheitstraat en de Weimarstraat zit. GADVERDAMME, ik heb dat eten gelijk in de vuilnisbak gedaan, want het smaakte alsof het 5 dagen oud was ofzo  :pukey:



ik kijk meestal wel goed voordat ik ergens ga eten...
Za Zemiata!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #182 Gepost op: 23 oktober 2004, 14:16:55 »
het Lloyds hotel in Amsterdam is geopend. Het is een beetje het zelfde idee als Hotel New York in Rotterdam: een oud gebouw waar vroegen mensen in verbleven die naar de USA vertrokken. Daarna is het nog een gevangenis geweest, en een tijdlang hebben er krakende kunstenaars in gezeten en nu is het weer een hotel. Er komen 2 restaurants in, 1 heet Sloom (waar je zelf aan de keuken door kan geven wat je wil eten en dat maken ze dan, maar dat is nog niet open) en 1 heet Snel (voor een snelle hap, en dat is wel al open). Gister liep ik er eens binnen om te kijken of het leuk was daar volgende week te gaan eten als ik gasten van buiten Amsterdam heb. Die gasten zijn ook vegetarier.

Er is een grote kaart. Het is de bedoeling dat je van meerdere gerechten kleine porties kan bestellen (van bijna alles is een grote en kleine portie te bestellen) zodat je tafel vol staat met allerlei eten. De keuken is geloof ik wat Frans geinspireerd. Ik had er alleen geen seconde bij stil gestaan dat ze wel eens nauwelijks vegetarisch eten zouden kunnen hebben. En dat is wel het geval. Kom op, het is nieuw, hip, internationaal. En dan nauwelijks wat vegetarisch??

De kaart begint met allerlei gefrituurd eten, daar staan dan bietjeschips bij en misschien nog wel wat gefrituurds, maar je gaat natuurlijk niet alleen gefrituurd eten eten. Dan komt er een sectie waar soepen op staan, daar kun je er misschien een van nemen als die al vegetarisch is. Dan is er een sectie vlees/vis/gevogelte. Dan zijn er nog bijgerechten, waarvan je sla kan nemen. En dan is er nog een gerecht genaamd 'paddestoelen' ga er vanuit dat dat ook een bijgerecht is en dan kun je nog spaghetti met tomatensaus nemen. Tja. Je zult er niet verhongeren, maar als je daar als vegetarier komt, wat is dan de bedoeling wat je nou eigenlijk neemt. Een bizarre combi van spaghetti met tomatensaus, gefrituurde biet, paddestoelen en sla?  Terwijl er tientallen vleeskeuzes zijn.
Als ik meer fut heb ga ik ze maar eens een mailtje sturen hoe ze dat voor zich zien.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2004, 14:18:01 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Blacklist
« Reactie #183 Gepost op: 15 november 2004, 23:02:34 »
Zoals ik al zei in "wat eet ik vandaag": de slechtste vegetarische spaghetti ooit in "De Tijger" St.Michiels Brugge.
Ik was er nooit eerder en belandde er per ongeluk.
Spaghetti in een waterachtige witte saus met zo weinig mogelijk groenten. Alles opgegeten wegens grote honger maar: nooit meer!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #184 Gepost op: 09 december 2004, 16:05:19 »
Gisteren zouden mijn verloofde en ik dan ook eens Indiaas eten gaan testen. Komen we bij China Garden in Vlaardingen, blijkt dat ze helemaal geen Indiaas eten hebben, terwijl dat wel breed uitgemeten op internet stond.  ???

Enorme kaart, maar helemaal NIETS vegetarisch. Dus ik het toch maar voorzichtig vragen. Nou, ze konden iets doen met ei of met groenten of met ei of met groenten of natuurlijk met groenten. Kortom de standaard vegetarische variant van tjap tjoi of foe yong hai. Net als bij de afhaal-Chinees. We zijn maar vertrokken.  :nooo:
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Blacklist
« Reactie #185 Gepost op: 09 december 2004, 16:18:53 »
Waar stond dat precies breed uitgemeten? Op http://www.chinagardenbv.nl/menukaart.htm staat wel "Indische gerechten " maar dat hoeft niet Indiaas te betekenen. Bij Chinees-Indisch betekent het Indonesisch geloof ik. Er staat ook "Vegatarische gerechten kunnen op aanvraag worden verzorgt" (sic). Al is het stom dat ze dat niet standaard hebben.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #186 Gepost op: 09 december 2004, 16:24:07 »
Ik heb ze gevonden op dinnersite.nl.
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Blacklist
« Reactie #187 Gepost op: 09 december 2004, 16:27:20 »
Lijkt me dan een fout van die site te zijn (tenzij het restaurant zich zelf daar opgegeven heeft, maar waarschijnlijk zal dinnersite informatie wel zelf verzamelen).

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Blacklist
« Reactie #188 Gepost op: 17 december 2004, 14:10:13 »
Een oud-forummer waarschuwt ons voor Chalet Brakkenstein in Nijmegen

Een mooi uitgelicht gebouw met veel sfeer. Vriendelijke correcte bediening, maar de rest is voornamelijk omhooggevallen koude kak. Het tradiotionele menu liet voor de kok weinig improvisatie toe en het hoofdgerecht bestond uit een deegklomp dat niet gaar was met zuurkool met een saus van de soep ervoor? (Canneloni met gemengde groenten volgens de ober). Voor deze prijs en reputatie mag je wel wat meer verwachten. De vleeseters waren overigens ook niet erg enthousiast. Gelukkig had ik nog wat ruimte voor de goede bonbons en de lekkere koffie.

Niet heen gaan...
« Laatst bewerkt op: 17 december 2004, 14:10:58 door J@n »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Blacklist
« Reactie #189 Gepost op: 26 december 2004, 18:08:58 »
Via e-mail ontvangen:

Delphi
Matissepassage 14
Emmen

Het restaurant zelf is aangenaam op eerste gezicht. We (3 personen + ik zelf) kregen de kaart. Lang zoeken naar vegetarische gerechten. Toch 1 gevonden, onder de ovenschotels: "Vegetarische ovenschotel". Drie hiervan besteld.

Wat we kregen was 1 bord per persoon, met daarop erwten, spaghetti, bonen, peper, komkommer, tomatenpuree, tomaten, en een blokje feta. Dat alles doordrenkt met een onherkenbaar vocht (sausje waarschijnlijk).

Vegetarisch was het zeker. Maar of dit gerecht valt onder ovenschotels?

Geen van ons drieen heeft lekker gegeten, integendeel ~ de combinatie van ingredienten getuigt van een desinteresse voor vegetarisch eten, wellicht een afkeer ervan.

De serveerster heeft onze klacht overgebracht; de kok kwam even later. Hierop volgde een gesprek dat ongeveer als volgt verliep:

Klant: "Er staat maar 1 vegetarisch gerecht op de kaart"
Kok: "Ja meneer, wij zijn ook meer een vlees restaurant"
Klant: "Dus eigenlijk heeft u liever niet dat er vegetariers komen eten hier?"
Kok: "We kunnen u wel een dessert op kosten van het huis aanbieden..."
Klant: "Dit zou een ovengerecht moeten zijn ~ spaghetti, komkommer, wat hiervan is in de oven geweest dan?"
Kok: "Ach meneer, er staat niet op de kaart wat er in zit..."
Klant: "..."

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
ACU Utrecht
« Reactie #190 Gepost op: 18 januari 2005, 21:58:28 »
Vandaag met een groep wezen eten in het ACU, een voormalig kraakpand aan de Voorstraat in Utrecht. De keuken is geheel veganistisch, een dagmenu kost elf euro.

Voorgerecht: een Chinese paddestoelensoep. Slijmerig en niet al te veel smaak, maar dat is het eten in de meeste Chinese restaurants ook. Een zes en een half.

Hoofdgerecht. Smakeloze te droge rijst met te weinig satehsaus. Vergezeld van roerbakgroenten en mysterieuze ronde balletjes, die volgens mijn tafelgenoten sojabrokjes waren. De sojabrokjes waren bij een te lage temperatuur gefrituurd, zodat de olie in je mond liep als je erin beet. Een zes min.

Grote afknapper was echter het dessert. Mensen van de blauwe knoop brouwen geen alcoholvrije jenever. Vegetariërs proberen niet krampachtig om reerugjes te bouwen van gluten en soja. Veganistische tiramisu klinkt dan ook als iets dat je beter niet kunt proberen.
De koks van het ACU hadden dat inderdaad beter niet kunnen doen. De 'tiramisu' bestond uit een vieze glibberige massa met cacaopoeder erop, op een bizarre parodie op cake. Een enkeling had het idee om de cakejes op de kop te zetten, zodat de glibberige neproom niet meer zichtbaar was. Slecht plan: de blauwe aanslag op de bodem van de cakejes werd nu zichtbaar. Dat de rum die er volgens de menukaart in zou zitten niet te proeven was maakte weinig uit; dit gerecht was niet meer te redden. De serveerster (die overigens geen Nederlands sprak) haalde haar schouders op bij onze klachten. Een twee.

Voor die elf euro had je op talloze plekken in Utrecht een betere maaltijd kunnen scoren, ook veganistisch. Het ACU maakt alle verschrikkelijke vooroordelen die er over veganistisch eten in kraakholen bestaan waar. Vermijden als de lepra.

« Laatst bewerkt op: 18 januari 2005, 21:58:49 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #191 Gepost op: 25 januari 2005, 17:23:04 »
Op uitnodiging van een vriendin ben ik meegegaan naar restaurant Armada in Den Bosch.

Bij de voorgerechten stond niets vegetarisch, zelfs de salades bevatten allemaal vlees. Bij de hoofdgerechten stond ook niets specifieks genoemd, alleen "Voor vegetariërs maakt de kok iets dat hij lekker vindt".  Nou, kennelijk vindt de kok dan rijst met groenten en tofu heel lekker en vindt hij kruiden en sausjes maar vies. Nou ja, er zat wel een glibberige gelei over de groenten, er zat nauwelijks smaak aan, maar maakte wel dat er van de smaak van groeten ook niets meer overbleef.

Smakeloze en veel te makkelijke hap dus. En ik vond de prijzen toch zeer tendentieus...

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #192 Gepost op: 26 januari 2005, 01:09:00 »
Bijna alle eetgelegenheden in Center Parks en soortgelijke bungalowparken zijn vreselijk.  Als ze al iets vegetarisch hebben is het meestel (net als de rest van het eten) van ondermaatse kwaliteit en is het duidelijk dat klant eigenlijk echt niet zo belangrijk is als ze willen voorstellen.

Stella_Maris

Re:Blacklist
« Reactie #193 Gepost op: 16 februari 2005, 12:18:08 »
Ik wil aan de blacklist toevoegen: chinees restaurant/afhaal Nieuwe chinese muur te Eindhoven aan het leharplein. Ik vind het heel jammer, want voor lange tijd was dit de lievelingsafhaal van mijn vriend en mij. Maar nu niet meer. Sinds een korte tijd hebben ze vermoedelijk een nieuwe kok. De vegetarische gerechten zijn uitgekleed: de foe yong hai werd een omelet en de tjap tjoy had ook meer goedkope groenten (prei etc)... maar dat was niet het ergste. In een ei op mijn veggi nasi trof ik (helaas al in mijn mond) een onbekend zout stukje aan... het bleek om spek te gaan  :-X... de nieuwe kok nam het blijkbaar niet zo nauw met vegetarisch gescheiden houden van vlees... dat was echt de druppel... Nooit meer van mij die rotchinees, die van ipv foe yong hai saus nu ketjup lijkt te serveren! :frusty:
 

Izzy

Re:Blacklist
« Reactie #194 Gepost op: 18 februari 2005, 16:03:54 »
Gisteren zouden mijn verloofde en ik dan ook eens Indiaas eten gaan testen. Komen we bij China Garden in Vlaardingen, blijkt dat ze helemaal geen Indiaas eten hebben, terwijl dat wel breed uitgemeten op internet stond.  ???

Met Indisch wordt indonesisch (of nederlands-indisch) bedoeld. De eerste Chineze restaurants in nederland zijn opgezet door Chinezen uit de voormalige kolonie Nederlands-Indie. In Nederland wonen nog steeds heel veel mensen die zich beschouwen als Indisch, en nee ze komen niet uit India.

Maar inderdaad belachelijk dat er geen een vega gerecht was.  ;)
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2005, 17:35:29 door bart »

snoepie

Re:Blacklist
« Reactie #195 Gepost op: 23 maart 2005, 22:49:42 »
Vrijwel alle Griekse restaurants (3  ;)) waar ik geweest ben, hadden geen vegetarische gerechten. Twee van de drie maakten op vraag toch iets -tamelijk eetbaar- vegetarisch klaar, wat van de derde niet gezegd kan worden.  >:(
We wilden in dat restaurant (Grieks restaurant aan de Cicindriawijk in St.-Truiden (B), naam onbekend :)) gaan eten voor mijn moeders verjaardag. Hadden op voorhand wel even gebeld om te informeren of er wel vegetarisch kon gegeten worden. "Natuurlijk, geen probleem," zeiden ze aan de telefoon. Een kwartier later kwamen we daar binnen en vroeg ik dus iets vegetarisch. Zei dezelfde ober die aan de telefoon "Natuurlijk, geen probleem!" had gezegd, dat dat nogal moeilijk was... Ik wou al opstaan en naar een ander restaurant gaan, maar mijn moeder wou absoluut daar eten en de ober stemde in om de kok te vragen iets vegetarisch voor me te maken. Na een hele lange tijd wachten, kreeg ik dan mijn vegetarisch gerecht... Het was inderdaad puur vegetarisch: vier halve gekookte wortels (dus twee hele wortels doormidden gesneden, niet eens in stukjes ofzo) op mijn bord met daartussen wat sla en een héél klein beetje rijst.  
Nu ben ik wel vegetariër, maar ik ben nog lang geen konijn.  ??? Nadien heb ik dan nog zelf iets moeten klaarmaken want van twee wortels was mijn maag niet gevuld.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Blacklist
« Reactie #196 Gepost op: 22 april 2005, 19:26:32 »
Op een zonnige middag belandden wij op een terras aan de Amstel in Amsterdam bij Girassol (weesperzijde 135).
We dronken wat en zaten lekker aan het water in de zon en we bedachten dat we wel wat wilden eten.

Nou, dat hadden we beter niet kunnen doen! Bleg!

Ze hadden wel een vegetarische tapasschotel. Daar lagen(in beslag) gefrituurde asperges, snijbonen en aubergine op. We kregen ook nog brood met tonijnpate (heel fijn :-X). En dat was het! Heel erg NIET lekker, vet, weinig voor veel. Dus: drink er een glaasje aan het water en eet er NIETS.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Blacklist
« Reactie #197 Gepost op: 28 april 2005, 11:19:27 »
Taco Express in Tilburg hoeft niet echt op deze lijst, omdat ze op zich heel lekker eten brengen en niet te duur. Bovendien hebben ze telefonisten in dienst die je even opbellen om te vragen of je 'net als de vorige keer' geen kaas in je eten wil.

MAAR.. Ik had vorige week eten besteld, met (duidelijk aangegeven) vegetarische salade. Toen ik trek kreeg in een hapje sla, zag ik allemaal stukjes gehakt. Hadden ze de verkeerde salade op het bonnetje gezet.

Nee, ik wil inderdaad geen kaas in mijn eten. En ik bestel allerlei vegetarische gerechten. En vegetarische salade. Is 't dan heel raar als ik geen sla met gehakt wil hebben? :)

Verder zijn ze heel goed hoor.
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #198 Gepost op: 18 mei 2005, 16:19:19 »
Mc Donalds:

Ok, het is geen restaurant, maar deze ervaring was toch wel zó droevig dat ik 'm ff hier moet plaatsen.

Vorige week wegens grote trek en geen zin in koken en reizende zijn, besloten langs de Mc te gaan.
De eerste hadden wél een veggieburger, maar je kon er niet pinnen!
De 2e kon je ook niet pinnen, maar er stond wel een automaat alleen stond hier nog net voordat je op "accoord"drukte dat er 2,50 aan bla bla bla kosten zouden komen. Er was wel een chipper, gratis.
Hier was niks vega! Ik vroeg of ik een groentenburger mocht, maar die was uit het assorti. "oh, wat hebben jullie dan wel voor vegetariërs?", was mijn verbaasde antwoord. "Een fishfilet" antwoorde het meisje achter de toonbank.....
Uiteindelijk heb ik maar patat genomen, maar met tegenzin en het voornemen nooit meer naar de Mc te gaan!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Jippia

Re:Blacklist
« Reactie #199 Gepost op: 23 mei 2005, 09:00:21 »
McDonald's heeft bij mijn weten inderdaad alleen maar patat en sla voor vegetariërs. In ieder geval de drive-in hier in Apeldoorn. Daar wilden mijn man, ik, mijn zusje en haar man na thuiskomst van een festival wat gaan eten. Vroeger hadden zij groenteburgers die ik erg smakelijk vond en ook al at toen ik nog geen vegetariër was, maar er was in het geheel geen vega burger te bekennen en dus alleen maar sla en patat. Toen zijn we maar naar de Chinees bij ons op de hoek gegaan. Voor zover ik weet is er nog niets veranderd.

Citaat
In categorie 1 nomineer ik de Burger King keten, die nog steeds geen vega-hamburger verkoopt.
Dat zou mijns inziens toch wel een keertje moeten, maar het is waarschijnljk net zo als bij McDonald's: er valt geen winst op te behalen en dan wordt het uit het assortiment gehaald.

Jippia
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2005, 09:01:16 door Jippia »