Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.646
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #26060 Gepost op: 13 juni 2026, 16:04:21 »
Vanavond wordt het een pittige saag aloo, erbij shahi paneer en naan.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 21.524
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #26061 Gepost op: 13 juni 2026, 19:17:02 »
Net als vorige week (zag ik zojuist): couscous met 'zeven' groenten (bospeen, bleekselderij, broccoli, bosui en kikkererwten). Als ik knoflook, gember en pepertje ook tot de groenten mag rekenen, heb ik inderdaad precies zeven groenten  ;D.

Morgen komt Kristof weer thuis, vanaf dan zal er vast weer vaker pasta op tafel komen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 6.045
« Reactie #26062 Gepost op: 13 juni 2026, 21:44:31 »
Afbakbroodjes met Little Willies, remoulade, fijngesneden augurk, radijs en komkommer, ketchup en gebakken uitjes. Erbij nog gemengde sla.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.524
    • Mijn Homepage
« Reactie #26063 Gepost op: 14 juni 2026, 19:27:34 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een salade van komkommer, radijs, puntpaprika, bleekselderij en bruine bonen.

Offline meisbaer

• 6.045
« Reactie #26064 Gepost op: 14 juni 2026, 20:08:56 »
Ik had zin om te 'knutselen', dus mezze gemaakt. Baba ganoush, geroosterde paprika, geroosterde halloumi en bloemkool met komijn, gerookt paprikapoeder en sumak. Erbij ook nog tahinsausje, kwark met munt, granaatappelpitjee en ingelegde rode ui. Met volkoren pita's. Er is nog precies genoeg over voor lunch morgen.

Mijn vriend had ook nog een zak 'buitenbeentjes' asperges meegenomen, daar heb ik soep van genaakt.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.524
    • Mijn Homepage
« Reactie #26065 Gepost op: 15 juni 2026, 20:46:24 »
Gekookte aardappeltjes met lavas, gestoofde bospeen met peterselie, kikkererwten-courgette-burgertjes.

Offline Sam

• 7.646
« Reactie #26066 Gepost op: 16 juni 2026, 21:20:13 »
Aardappelpuree uit de oven, erbij veldertjes met gebakken ui en rode paprika.

Offline meisbaer

• 6.045
« Reactie #26067 Gepost op: 16 juni 2026, 21:24:01 »
De helft van de aspergesoep die ik zondag had gemaakt, met een hardgekookt eitje erdoor. Ik had geen bieslook meer, maar gedroogde daslook was ook lekker.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.524
    • Mijn Homepage
« Reactie #26068 Gepost op: 16 juni 2026, 23:42:17 »
In het buurthuis: groentesoep, gevolgd door aardappels, rode kool en een eiwitbron. Toe yoghurt vermengd met aardbeienjam. Het viel bij de grote groep in de smaak en bovenal was het gezellig.

Onderweg heb ik kleine Nicola's nieuwe oogst gescoord, dus morgen Pellkartoffeln!

Offline Eelco

• Admin
  • 21.524
    • Mijn Homepage
« Reactie #26069 Gepost op: 17 juni 2026, 19:50:46 »
Onderweg heb ik kleine Nicola's nieuwe oogst gescoord, dus morgen Pellkartoffeln!
Pellkartoffeln dus! Met naar keuze boter, lijnzaadolie, chili-olie, peper en zout. Dazu Salat: ijsbergsla, rode en gele paprika, bleekselderij, geblancheerde bloemkool, peterselie en bruine bonen in een yoghurt-mosterddressing met een duidelijk aanwezig teentje knoflook.

Offline Sam

• 7.646
« Reactie #26070 Gepost op: 17 juni 2026, 21:26:17 »
Rauwkostsalade van chinese kool, wortel en komkommer, met griekse yoghurt en ook een teen knoflook. Erbij pitabroodjes gegrillde halloumi.

Offline Sam

• 7.646
« Reactie #26071 Gepost op: 18 juni 2026, 20:02:13 »
Eigenlijk veel te warm om te eten…Eerst een portie frisse komkommerschijfjes met yoghurtdip om de eetlust op te wekken, daarna tortellini tomatensaus uit de oven (waar het eigenlijk te heet voor is maar dat was een van de weinige dingen waar ik trek in had…)

Offline Eelco

• Admin
  • 21.524
    • Mijn Homepage
« Reactie #26072 Gepost op: 18 juni 2026, 21:41:18 »
Vanmiddag had ik, ondanks of juist vanwege de hitte, zin in een pittig soepje. Het werd een aardappel-groente-bonensoep. Vanavond hadden we juist minder trek en aten pas laat: tagliatelle in salieboter met erbij een salade van venkel, bospeen, paprika, komkommer, ijsbergsla en witte bonen met een balsamicodressing.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.524
    • Mijn Homepage
« Reactie #26073 Gepost op: 19 juni 2026, 20:11:49 »
Pellkartoffeln met erbij een fikse salade van bospeen, venkel, komkommer, ijsbergsla en witte bonen in een yoghurt-mosterddressing, bestrooid met geroosterd sesamzaad.

Offline Sam

• 7.646
« Reactie #26074 Gepost op: 20 juni 2026, 09:01:58 »
Gisteravond een ovenschotel met onderop lekker veel spinazie en bovenop aardappelgratin met drie soorten kaas.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.524
    • Mijn Homepage
« Reactie #26075 Gepost op: 20 juni 2026, 18:39:24 »
Hier vanavond ook spinazie en wel in de vorm van spinazielasagne. Kort geroerbakt met knoflook, pepertje, salie, bosui, prei en champignons, en een lekker knoflokerige haverbechamelsaus. Plus wat verkruimelde feta, want de geopende verpakking moet toch eens op.

Offline meisbaer

• 6.045
« Reactie #26076 Gepost op: 21 juni 2026, 00:43:44 »
Gisteren zomerfeest van mijn werk, op best een mooie locatie in Vlaardingen. Ondanks de hitte best goed te doen. Er was eten van de BBQ, wat op zich ok was. Vegaburger, maiskolf, portobello, verse bio friet. Er was waarschijnlijk nog wel meer 'nepvlees', maar er waren ook veel nachochips met guacemole en zure room. En lekkere bruinebonensalalde, dus daar voornamelijk van gegeten.

Er was een kraam met schepijs, dus hoorntje met frambozensorbet toe.

Vandaag bij een vriendin gegeten. Die heeft een Kitchen Aid met een opzetstuk waarmee je verse pasta kan extruderen. Kost wel veel tijd maar erg leuk om te doen. We hadden een soort rechte penne gemaakt. Ze maakte er een pastasalade van met verse doperwten uit de moestuin, gebakken courgette en ui en verse geitenkaas. En een dressing van met peterselie en olijfolie.

Offline Sam

• 7.646
« Reactie #26077 Gepost op: 21 juni 2026, 17:13:51 »
Lekker, pastasalade! Dat ga ik zo ook maken. Met rode paprika, cherry tomaatjes, komkommer, olijven en een pesto dressing.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.524
    • Mijn Homepage
« Reactie #26078 Gepost op: 21 juni 2026, 18:58:08 »
Weer een ovenschotel, dit keer moussaka: een laagje aardappelschijfjes, gevolgd door linzenbolognese en dan schijfjes gegrilde aubergine, bedekt met feta en haverbechamel.

De moussaka had ik vanmiddag al gemaakt, omdat ik toch aan het knutselen was in de keuken. Gisteren had ik al een bolletje knoflook in de oven gepoft, daarvan zijn een paar teentjes door de bechamelsaus gegaan. Verder heb ik brood gebakken, waarbij ook meteen wat gemarineerde tofureepjes mee de oven in gingen.

Offline meisbaer

• 6.045
« Reactie #26079 Gepost op: 21 juni 2026, 22:14:28 »
Wij proberen eve geen oven aan te hebben en zo min mogelijk gas, want onze keuken wordt snel warm. Ook geen afzuigkap, dus we moeten dan een raampje openzetten (en dan wordt het nog warmer).

Dus vandaag chipjes en dipjes  8)
Ik had de refried beans in de magnetron gemaakt, was op zich prima. En natuurlijk kwark, guacemole,tomatenuiensalsa. Erbij tortillachips een slalade van lenteui mais, komkommer, paprika en ijsbergsla.