Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op Vandaag om 21:37:18 »
Ergens gelunched met m zussen in Middelburg. Ze hadden er niet heel veel vega,  maar de dagsoep van broccoli en courgette was prima. Omdat mijn maag weer honger begon te krijgen later op de middag nog een stukje erg lekkere appeltaart.

In de trein terug had ik al boterhammen op, maar thuis nog een noedelsoepje opgeleukt met radijs, edamame en een gebakken eitje. Even later nog een bakje mais met komkommer.
2
« Laatste bericht door Eelco Gepost op Vandaag om 20:20:29 »
Kristof is weer thuis na een lange repetitieperiode. Hij had zin in spaghetti aglio, olio e peperoncino, erbij gestoofde spruitjes, bloemkool, koolrabi en bruine bonen.
3
« Laatste bericht door Sam Gepost op Vandaag om 18:23:45 »
Bonen-tomatensoep met lekker veel paprika en ui, en pittige gerookte paprikapoeder. Erbij vega worstenbroodjes.
4
« Laatste bericht door Sven Gepost op Vandaag om 08:39:58 »
Curryversie van ratatouille met kikkererwten en kokosmelk. Daarbij rijst.

Middernachtsnack na de kroeg: veggie Whopper
5
« Laatste bericht door Eelco Gepost op Gisteren om 23:24:28 »
Sinds een aantal jaren organiseren we met mijn oud-schoolgenoten een jaarlijkse borrel. Dit keer streek jaargang 1996 van het Stedelijk Gymnasium Leeuwarden jaargang neer in Utrecht bij het plantaardige restaurant Gys. Eigenlijk hadden we Broei op het oog, maar die had geen plek meer. Zoals verwacht en gehoopt waren de borrelhapjes origineler dan op een standaard (vega-)borrelplank: onder andere een soort pulled oesterzwam met truffelmayonaise. Ook een lekker gekruide loaded fries. De driegangenmaaltijd compenseerde alle snacks: een gang met rode biet met dille, een gang met goed klaargemaakte aardpeer en 'frutsels' en tenslotte rokerige oesterzwam. Plus de nodige drankjes en gezelligheid, natuurlijk.
6
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op Gisteren om 23:12:58 »
Vandaag weer spruitjes, met aardappels, nu niet als prakje. Mijn jonste zus uit Londen is er ook, maar die logeertmijn mijn andere zus. Helaas heeft mijn jongste zus nog wat buikklachten, dus maar niet ergens gaan eten, en wat restjes vandaag.
7
« Laatste bericht door Sam Gepost op Gisteren om 17:19:51 »
Pizza! Met olijven, paprika, jalapenos, champignons en 3 soorten kaas.
8
« Laatste bericht door Sven Gepost op 06 februari 2026, 23:23:12 »
Puree van zoete aardappel, rijst, gebakken tempehblokjes
9
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 06 februari 2026, 18:54:10 »
Gebakken polentaplakken (gekruid met nootmuskaat, chilipoeder, paprikapoeder en edelgist); bloemkool gestoofd in yoghurt met knoflook, pepertje, salie; bruine bonen in eigen vocht (met sojasaus en gebonden met wat maïzena). Lekker troosteten bij dit kille weer.
10
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 06 februari 2026, 18:53:08 »
Na een paar dagen last van buikklachten vandaag weer eens wat anders dan rijst met groenten. Vandaag bij mijn ouders een prakje van spruitjes met aardappels en een vega burger.

Vanmiddag een soepje gemaakt van wat pompoen, ui, rode linzen en salie.
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10