Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door Sam Gepost op Vandaag om 19:19:50 »
Na bijna twee weken festival- en pubvoer vanavond een tomatensoep vol groente, met kidneybonen voor de bite.
2
« Laatste bericht door Eelco Gepost op Gisteren om 21:01:45 »
Spitskoolcurry met rozijnen. Erbij pappadums en een klodder Griekse yoghurt.
3
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 10 augustus 2026, 22:14:54 »
Gisteren 's ochtends alvast quinoa gekookt, halve kooktijd en dan verder garen in twee handdoeken gewikkeld. Ik had er ook nog een eitje bij gedaan, die was moor hardgekookt.

Van de quinoa salade genaakt met paprika, mais, tomaat, bleekselderij, ijsbergsla en feta. Op smaak gemaakt met komijn, gerookt paprikapoeder, flink wat peper en een klein beetje zout.

Ik had ook alvast wat voor vandaag vooruit 'gekookt'. Een remouladesaus gemaakt van kwark, radijs, rode ui, augurk en kappertjes, met dille, dragon en daslook. En alvast allerlei rauwkost gesneden. Vandaag broodjes met Vegetarische slager pluimfeestburger. Ik had ook nog een sausje gemaakt van ketchup met chipotlesaus.
4
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 10 augustus 2026, 21:48:02 »
Voor ons vertrek naar huis nog een laatste keer bij mijn vader gekookt en gegeten: Aziatische noedels met broccoli, bospeen en courgette in een kruidig pindasausje met een omeletje erbij. Verder op tafel: sambal, ketjap, geroosterd sesamzaad, chilisaus.
5
« Laatste bericht door Sven Gepost op 10 augustus 2026, 18:38:20 »
Van donderdag tot vandaag in Bamberg en Neurenberg in Beieren Franken. Vooral regionale keuken en uitgebreid ontbijtbuffet. Vanmiddag käsespätzle, vanavond samosa's in de trein.
6
« Laatste bericht door karl Gepost op 10 augustus 2026, 16:14:32 »
couscous met een kookpotje van wortelen, courgette, tomaatjes, wat snijbonen en erwtjes
7
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 10 augustus 2026, 00:33:24 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een fikse salade. Voor mijn vader is het ook vakantie dat hij een kleine week niet hoeft te koken, zei hij.
8
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 08 augustus 2026, 23:24:31 »
Chili con Gemüse. Met zelfgemaakte tarwetortilla's, die bijzonder goed gelukt waren. Verder op tafel: tabasco, ijsbergsla, geraspte kaas, bosui.
9
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 08 augustus 2026, 21:18:31 »
Nu het even wat koeler is, hadden we de afgelopen dagen "gewoon" gekookt. Gisteren had ik groentensoep met baletjes uit de vriezer met afbakbroodjes en nog een beetje kruidenboter.

Vandaag had mijn vriend gekookt, tomaatensaus met o.a. prei, courgette en blik gemengde bonen. Met erbij gebakken krieltjes die erg groot waren uitgevallen.
10
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 08 augustus 2026, 00:33:25 »
Mijn vader wilde vroeger eten, want hij ging naar Cambuur. Kristof had zin in simpele pasta. Het werd een versie van Muschelnuscheln, schelpjespasta met groente en witte bonen in tomatensaus.
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10