Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
21
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 08 november 2025, 20:37:01 »
Vandaag weer spinazielasagne. Ik had eigenlijk een spinaziequiche gepland, maar op het moment suprême bleek het bladerdeeg, een paar dagen over datum, al zurig te ruiken. Ach, twee keer spinazielasagne achter elkaar is bepaald geen straf  :D
22
« Laatste bericht door Sam Gepost op 08 november 2025, 19:49:05 »
Tortellini met tomaten-paprika-champignonsaus uit de oven.
23
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 08 november 2025, 13:39:14 »
Gisteren volkoren pasta met tomatensaus, een zak roerbakgroenten (o.a palmkool en champignons) en nuggets.

Vandaag als lunch een salade met witlof, mais, radijs, zonnebloempitten en een dressing  gemaakt van verdunde hummus. Avondeten wordt nasi met taugé, prei, spitskool, wortel, en omelet. Erbij waarschijnlijk wat pindasaus.
24
« Laatste bericht door Sam Gepost op 07 november 2025, 22:06:53 »
Knoflooksaus! Met pitabroodjes en vega shoarma, erbij frisse komkommersalade.
25
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 07 november 2025, 21:28:33 »
Omdat ik vanaf vier uur online deelneem aan een vergadering in Chicago heb ik eerder vandaag een spinazielasagne voorbereid. Verder had ik tussen de middag een kom groentesoep met bruine linzen.
26
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 06 november 2025, 22:50:03 »
Jambalaya met zilvervliesrijst en Unox vegetarische rookworst.
27
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 06 november 2025, 19:58:55 »
Gebakken gnocchi, gekruid met nootmuskaat, paprikapoeder en Italiaanse harde kaas. Erbij beetgaar gestoomde bloemkool in een kazig sausje. In plaats van nootmuskaat (die ik al voor de gnocchi had gebruikt) heb ik een snuf schabzigerklee gebruikt, dat gaf een lekker contrast.
28
« Laatste bericht door Sam Gepost op 06 november 2025, 18:48:07 »
Pasta met spinazie en pesto, met wat pittige vintage cheddar en veel geroosterde pijnboompitjes.
29
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 06 november 2025, 00:52:16 »
Hier ook curry: pompoen met, ui, knoflook en verse gember met currypasta uit Sri Lanka en wat santen. Met matar paneer, komkommerraïta en mini naan.

Als lunch wat diepvries gyoza met, lenteui,gebakken spruitjes en mais.
30
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 05 november 2025, 20:47:46 »
Een curry van bloemkool,koolrabi, bospeen, courgette en kikkererwten in een kruidige currysaus. Een wel heel milde curry, want Kristof wilde graag iets zonder chilipepertjes - ik heb er voor mezelf nog een mespuntje killersambal doorheen geroerd.

Erbij volkoren basmatirijst van Tilda, die had ik per ongeluk gekocht in plaats van de gewone basmatirijst. Een lekkere bite en een wat nootachtige smaak. En een pappadum natuurlijk.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10