Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
21
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 01 augustus 2026, 19:30:21 »
Een bijzonder lekker gekruide pilao van basmatirijst, chana dhal, tomaat en spinazie. Erbij een pappadum.

En vanmiddag heb ik bonen-seitanworstjes gemaakt, vier voor in de vriezer en vier voor bij de brunch de komende dagen.
22
« Laatste bericht door Sam Gepost op 31 juli 2026, 22:39:29 »
De tomatensoep die ik gisteren gemaakt had was erg lekker. Er waren ook nog tahoeblokjes over van gisteren, die heb ik er in gedaan en dat ging prima samen.
23
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 31 juli 2026, 19:27:21 »
Spinazielasagne! Kort gewokte spinazie met knoflook, salie, pepertje, prei en champignons in een haverbechamelsaus met nootmuskaat en edelgist.

Gisteren hadden we gebakken aardappeltjes met beetgare bloemkool in een volwassen papje.
24
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 30 juli 2026, 22:59:34 »
Vanavond had ik flammkuchen gehad met feta en paprika. Er zat nootmuskaat over, wat ik nit verwachtte. Apfelstrudel toe.

Dinsdag bij Afrikaans restaurant Safari de vegan mix met okra, linzen, shiro en kerri kool/wortel/aardappel met salade. Ik had natuurlijk ook de enjera opgegeten die onderop ligt, want daar zit dan lekker de saus doorheen. Ook was het al wat later en had ik honger. Ober was onder de indruk van het lege bord ;D .

Woensdag bij een collega gegeten die van oorsprong Hongaars is. Ze had hele lekkere soort pasta die leek op knöpfle zelfgemaakt, door deeg in boven heet water op een grove rasp te raspen.
25
Lekker gezond / Re: Bloeddonor & vegetariër
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 30 juli 2026, 17:58:54 »
Vanwege mijn trip naar Montreal vorige maand mocht ik tot vandaag niet doneren. Omdat ik toch op de Uithof was voor een ijzersupplement voor de hond, heb ik meteen weer plasma gedoneerd.
26
« Laatste bericht door Sam Gepost op 30 juli 2026, 13:19:10 »
Gisteren een grote bak koolmix rauwkost met witte kool, chinese kool, wortel en paprika, en lekker veel griekse yoghurt met verse kruiden. Erbij een zelfgebakken vegetarisch worstenbroodje.

Vanavond een goed gevulde tomatensoep met allemaal groente die op moet.

Edit: er is nog zoveel chinese kool dat er vanavond gebakken chinese kool met noedels en knapperige tahoe op tafel komt. De tomaten-groentesoep staat lekker te pruttelen en is dan voor morgen en sowieso ook voor de vriezer.
27
« Laatste bericht door Sven Gepost op 29 juli 2026, 20:45:48 »
knolselderstamppot met gebakken tofu.
28
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 29 juli 2026, 19:20:56 »
Kristof is naar de herdenkingsbijeenkomst voor de CSD Berlijn op het Domplein in Utrecht. Ondanks het warme weer had ik zin in lasagne: broccoli, prei, champignons en peterselie (plus knoflook en pepertje) in een haverbechamelsaus.

Vanochtend hebben we gebruncht met zelfgemaakte broodjes, dit keer met een schepje bakmout erdoor. Met o.a. warme hummus.
29
« Laatste bericht door Sven Gepost op 28 juli 2026, 20:28:40 »
Dahl van rode linzen, gebakken aubergine, basmati rijst
30
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 28 juli 2026, 20:27:01 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een kruidig stoofje van bloemkool, broccoli, bospeen en kidneybonen.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10