Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
31
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door Sam Gepost op 28 juli 2026, 17:58:14 »
Een heel pittige saag, met gegrillde halloumi en platbrood.
32
Restaurants / Re: Waar aten we vandaag?
« Laatste bericht door karl Gepost op 28 juli 2026, 16:04:00 »
We waren in Weert (Bornem, provincie Antwerpen), waar Groenendijk https://www.groenendijkweert.be/ al enkele jaren prat gaat op, naast de klassieke gerechten, een veganistische kaart. Die staat ook duidelijk zichtbaar op tafel.
Er wordt met vleesvervangers gewerkt die, met hun sauzen, de niet-vegetarische versie benaderen. Dus bijvoorbeeld burger, "sizzling" - maar dan ook echt met sissende, borrelende saus - steak, vol-au-vent, stoofpot. Ik vermoed dat de meeste bezoekers nog wel op het klassieke aanbod afkomen (het liep er vol op een zondag), wel leuk dat ze in de niche voorzien die, zeker in die streek, de veganisten nog wel zijn.
Het is allemaal lekker en gul, zelf verkiezen we toch - hoewel we thuis wel geregeld vleesvervangers klaarmaken - een zuivere, creatieve groentekeuken. Het restaurant wordt ook gewaardeerd door de uitbaatster van het veganistische Spritz in Antwerpen, waar de met vleesvervangers geveganiseerde Italiaanse gerechten ook een belangrijke plaats op de kaart innemen.
33
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 27 juli 2026, 22:36:17 »
Voor mijn werk eindelijk weer eens naar Duitsland. Vandaag aangekomen, ik kon mee rijden met een collega die ook ging.

Gegeten bij een Mexicaans restaurant, drie taco's met daarin o.a.gefrituurde bloemkool en guacemole. Er zaten ook nog frietjes met kuiden bij, wat gefrituurde tortilla, een mini salade, zure room en rode saus. Was stiekem wel erg veel, dus zit nu nog steeds vol.
34
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 27 juli 2026, 21:04:55 »
Gisteren werden we na de brunch in het park uitgenodigd om nog meer resten op te eten bij mijn vriend thuis. Erg gezellig.

Vandaag aten we weer thuis: een uitgebreide salade met halloumi. Ook op tafel: bulgur, zilveruitjes, augurkjes.
35
« Laatste bericht door Sven Gepost op 26 juli 2026, 22:48:14 »
Gisteren: aardappelgratin, sperzieboontjes, wortels met honing en tijm, vegaburger

Vandaag: risotto met courgette en daarbij een salade
36
« Laatste bericht door Sam Gepost op 26 juli 2026, 19:48:26 »
Flammkuchen, met zure room, La Vie spekjes, kastanjechampignons en kaas. Erbij een komkommersalade en een salade met romaine sla, cherry tomaatjes, olijven en pesto.
37
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 26 juli 2026, 15:41:46 »
Lekker hoor! Ik zit komende week in Duitsland voor mijn werk.

Gisteren had ik gemaakt: volkoren wraps met zwartebonen-groentenmengsel, zure room en guacemole.

Van de twee overgebleven wraps als lunch vandaag panpizza's gemaakt, met rode ui, courgette, tomaat en mais.

Vanavond ga ik risotto maken met courgette, venkel en doperwtjes, misschien nog met een restje aubergine. Erover pecorino.
38
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 26 juli 2026, 00:43:59 »
Het middagbuffet van het feestje in Frankfurt bestond uit veel verschillende, erg lekkere broden, zorgvuldig uitgekozen kazen, zelfgemaakte pesto, tapenade en olijven. Het bestelde avondbuffet met Midden-Oosterse hapjes viel wat tegen, onder andere door gortdroge falafel. Later op de avond nog diverse zelfgemaakte taarten en gebak. Overdaad dus.

Morgen brunch in een park met de overgebleven broden, kazen en andere zaken.
39
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 24 juli 2026, 22:51:07 »
Gisteren had mijn vriend vanalles bij elkaar gegooid: gekruide aardappelblokjes, blik gemengde bonen, courgette, taugĂ© en tofu. Met kruiden ketjap. Was nog verbazingwekkend lekker  ;D

Vandaag had ik een bakplaat met paprika, aubergine, courgette, rode ui en halloumi in de oven gedaan. Edbij bulgur en een tahinsausje met gepofte knoflook.

Gisteren en vandaag als lunch de aspergesoep uit de vriezer opgemaakt.
40
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 24 juli 2026, 22:13:23 »
Een pizza met spinazie en knoflook in een restaurant in een buitenwijk van Frankfurt. Een perfecte bodem die je alleen in een steenoven zo krijgt, dun besmeerd met aromatische tomatensaus. En dat voor slechts negen euro.
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10