Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #660 Gepost op: 04 december 2012, 12:19:11 »

Ik moet bekennen dat ik me zelfs al langer dan dat niet in enige McD vertoond heb.
Maar da's meer om andere redenen. Dat de groenteburger niet meer standaard verkrijgbaar is bijvoorbeeld, maar ook gewoon dat zich al heel lang geen dringende gelegenheid meer heeft voorgedaan. En opzettelijk naar een McD gaan, nee dat doe ik toch ook weer niet.

En die McFlurry mijd ik sowieso. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #661 Gepost op: 04 december 2012, 13:25:27 »
Voor het laatst in 2010, dus het was inderdaad hoog tijd om al die Vegatopia-vegetariers er weer aan te herinneren.

Ja, ik heb al een poosje geen McVegaburger meer gehad :devil:!

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #662 Gepost op: 04 december 2012, 19:46:04 »

En opzettelijk naar een McD gaan, nee dat doe ik toch ook weer niet.

Mijn broertje zit momenteel in de ziektewet en verveelde zich.... dus hij ging naar de McDonalds. Het verbaasde me dat er mensen om deze reden daar naar toe gaan. :P

Want a sugarcube?

Offline jol

  • *****
  • 2.625
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #663 Gepost op: 04 december 2012, 22:13:39 »
Toen ik twee eeuwen geleden voor het eerst en voor het laatst de groentenburger van de mac probeerde vond ik het schijfje augurk nog het lekkerst van het hele broodje. En dat kwam niet omdat die augurk zo wonderbaarlijk lekker was.
Als ik zin heb in een broodje burger gaat er niets boven een vegaburger special: volkorenbroodje, daarop sla en zoete tomaatjes,  daarop mayo  met mosterd, daarop de burger, daarop kaas, daarop zacht gebakken uien en soms daar nog een spiegelei bovenop. Geinspireerd op wat een vroegere huisgenoot wel eens bij de snackbar haalde, geeft chaos op je bord, eten met een vochtige handdoek in de buurt  ;)

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #664 Gepost op: 05 december 2012, 15:45:37 »
volkorenbroodje, daarop sla en zoete tomaatjes,  daarop mayo  met mosterd, daarop de burger, daarop kaas, daarop zacht gebakken uien en soms daar nog een spiegelei bovenop.

Ik voel me net een hond....kwijlend  :-[ Heerlijk!
Want a sugarcube?

silent_force89

Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #665 Gepost op: 07 december 2012, 09:13:47 »
Haha ik ookal! Vanavond meteen uitproberen *kwijl*

Ojaa de Mac krijgt geen euro van mij  ;)
« Laatst bewerkt op: 07 december 2012, 09:16:54 door silent_force89 »

Offline fugazi

  • *
  • 8
  • Geslacht: Man
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #666 Gepost op: 11 februari 2013, 14:51:18 »
Ik vind de groenteburger van de Mac echt waardeloos. Ik vermijd hem zo veel mogelijk. Daarentegen is de groenteburger in Duitsland echt heel erg anders. VEEL LEKKERDER!! Het is een compleet andere burger en samenstelling dan die van ons.
Daarnaast kan ik de Mac in Frankrijk ook aanraden (als het moet), zij hebben namelijk nog wel eens lekkere wraps of doen andere dingen met kaas.

Vegetarisch bij McDonalds
« Reactie #667 Gepost op: 20 oktober 2013, 15:12:52 »
Bij de McDonalds zijn slechts in 100 Nederlandse filialen de vega burger te verkrijgen, en die liggen allen ver van waar ik woon. (Zuid-Limburg)
Nu is er echter goed nieuws voor wie er in de grens streek naar Duitsland wonen: nu is er een vega burger bij de McD in Duitsland te krijgen, en die is écht lekker! Ik at m toen ik onlangs terug reed van Berlijn naar huis, bij een weg-McD. Heerlijk! Hij heet daar de Veggie Burger TS met kaas, tomaat, saus enz enz.

Re:Vegetarisch bij McDonalds
« Reactie #668 Gepost op: 20 oktober 2013, 15:41:27 »
Dat had naadloos hier op aan kunnen sluiten.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Vegetarisch bij McDonalds
« Reactie #669 Gepost op: 20 oktober 2013, 16:09:18 »
Ja, dat had gekund. Is echter niet gebeurt..

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #670 Gepost op: 20 oktober 2013, 16:19:58 »
Toch wel... ;)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.902
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #671 Gepost op: 31 januari 2016, 22:38:21 »
Ik had afgelopen zaterdag in Dortmund weer een lekkere veggieburger en de prijs viel me op: maar 1,49. Da's niet duur.

Inmiddels heeft de Duitse Mac een tweede vegetarische burger in het assortiment: "Geschmackshighlight auf vegetarisch? Wir nennen ihn Veggie Clubhouse. Für unseren neuen vegetarischen Premium Burger in der Clubhouse Familie haben wir uns richtig ins Zeug gelegt: Mild-nussiger Quinoa mit gegrillter Paprika vereint in einem vegetarischen Bratling. Lecker!"

Ruim twee keer duurder dan de veggieburger, is ie ook lekkerder? Ik heb 'm zaterdag genomen en kon nog niet een positief antwoord geven, maar hij leek wel iets groter en hopelijk is ie ook gezonder.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #672 Gepost op: 31 januari 2016, 23:01:10 »
Je bewaart hem?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.902
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #673 Gepost op: 31 januari 2016, 23:12:22 »
Ik vermoed dat ie inmiddels het lichaam verlaten heeft.

Offline Sven

  • *****
  • 3.816
  • Geslacht: Man
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #674 Gepost op: 31 januari 2016, 23:25:20 »
In België heeft McDonalds geen groenteburger (meer). Wellicht omdat ze een kleiner marktaandeel hebben en omdat net daardoor vegetariërs en flexitariërs niet geneigd zijn om een McDonalds binnen te stappen. Brussel heeft 5 McDonalds restaurants (voor 1,2 miljoen inwoners), wat behoorlijk weinig is. Daarentegen zijn er wel 20 Exki's ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #675 Gepost op: 04 januari 2017, 02:04:38 »
Zag ik het nou verkeerd vanavond of heeft McD de veggieburger in de tv-reclame opgenomen? Betekent dat dat ze van de naam 'groenteburger' zijn afgestapt? En is die burger dan ook weer overal verkrijgbaar? Heeft de VVD geen bezwaar tegen het woord veggie-burger?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #676 Gepost op: 04 januari 2017, 09:04:13 »
Er is inmiddels een handtekeningen actie voor een vegetarische optie bij het happy meal:

https://www.petitie24.nl/petitie/827/vega-happy-meal

MCdonalds NL heeft laten weten het in overweging te nemen bij genoeg handtekeningen.
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #677 Gepost op: 15 januari 2017, 15:58:51 »
Ik vind die hamburgerbroodjes zo zoet dat het mij eigenlijk geen klap uitmaakt of McD nu wel of geen veggieburger heeft. Loop er met een grote boog omheen.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #678 Gepost op: 28 januari 2017, 14:01:55 »
Ik heb hem vandaag eens geprobeerd (voor het eerst in mijn leven) en dat vonden mijn darmen niet leuk.

Al jaren niet in de Mac geweest, en nu kom ik er zeker niet opnieuw. Leuk dat het een vegan broodje is, maar voor mij dus niks.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re: De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #679 Gepost op: 26 februari 2017, 22:57:07 »
De Mac heeft er een nieuwe marketingactie tegenaan gegooid en de Groenteburger een iets meer sexy naam gegeven: de VEGGIEBURGER.

Ik probeer het bezoeken van de Mac te beperken, maar heb de Veggie-burger laatst getest en vond 'm weer prima.
En de Mac durft -als ik het goed heb gelezen- nu eindelijk te stellen dat hij vertrouwd vegetarisch is.

http://www.mcdonalds.nl/producten/burgers-mcnuggets/veggie-burger