Vegatopia Forum

Bazar - Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Bazar - Amsterdam
« Gepost op: 22 maart 2005, 12:42:07 »
Vier collega's nemen afscheid en we eten daarom vanavond met z'n allen in de zojuist geopende vestiging van Bazar in Amsterdam. Ben heel benieuwd.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Bazar - Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2005, 13:08:09 »
Vier collega's nemen afscheid en we eten daarom vanavond met z'n allen in de zojuist geopende vestiging van Bazar in Amsterdam. Ben heel benieuwd.

is ie al open? ik dacht pas in mei. Leuk! De menukaart op hun site ziet er goed uit
,,,,فلافل

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Bazar - Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2005, 00:24:24 »
is ie al open?

Ze draaiden voor de tweede avond, geloof ik. Het was wel oké. Degenen die vegetarisch hadden besteld, kregen een bord met Oosterse hapjes. De meeste waren goed. Falafel was wat aan de droge kant en de artisjokbodem met geitenkaas vond ik niet zo'n geslaagde combi. Het intereieur is wat minder intiem dan in de Rotterdamse vestiging. Ze zitten in een oude kerk; een grote, hoge ruimte die ze wel hebben opgeleukt met Arabische tegels en krankzinnig grote Marokkaanse en Arabische lantaarns, maar het is toch nog niet echt heel oosters.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Bazar - Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2005, 20:58:44 »
Vier collega's nemen afscheid en we eten daarom vanavond met z'n allen in de zojuist geopende vestiging van Bazar in Amsterdam. Ben heel benieuwd.
is ie al open?

Ze draaiden voor de tweede avond, geloof ik. Het was wel oké. Degenen die vegetarisch hadden besteld, kregen een bord met Oosterse hapjes. De meeste waren goed. Falafel was wat aan de droge kant en de artisjokbodem met geitenkaas vond ik niet zo'n geslaagde combi. Het intereieur is wat minder intiem dan in de Rotterdamse vestiging. Ze zitten in een oude kerk; een grote, hoge ruimte die ze wel hebben opgeleukt met Arabische tegels en krankzinnig grote Marokkaanse en Arabische lantaarns, maar het is toch nog niet echt heel oosters.

Ik ben dinsdag in Bazar Amsterdam wezen eten. We zaten boven, waar het erg warm was, maar wel gezellig. Ze hebben het interieur stijlvol ingericht, ik kan me voorstellen dat het boven knusser is dan beneden. De akoestiek is niet al te best. Het was erg druk, maar wel kregen snel eten. Bediening was ook druk, maar op zich best vriendelijk.
De witte huiswijn die ze er serveren is volgens de kaart droog, maar loeizoet. Niet nemen als je droge wilt.

Er zijn drie vegetarische hoofdgerechten. Ik nam (even gekopieerd van hun website) " Artisjok gevuld met fetacrčme, felafel, gegrilde tomaat, groene en gele koekoe, uiencompote met komijn en olijven en lawash, met rijst, haydari en salade".

Een groot bord met allerlei onderdelen. De artisjok bleek een artisjokkenhart (zet dat dan op de kaart, ik verwachtte iets anders) uit blik en was zozo. De falafel smaakte naar veel korianderzaad, lekker wel, beetje droog maar met de haydari (hangop met wat kruiden) okee, de volgende keer bestel ik extra knoflooksaus. De gegrilde tomaat was prima. Van de groene en gele koekoe weet ik nog steeds niet precies wat het was. De groene en soort nat spinaziepuntje, was niet geweldig maar beter dan de gele koekoe die een soort droge, gefrituurde linzenbal was. Met een tomatensausje was het prima geweest, maar nu niet. Heb ik grotendeels laten liggen. De uiencompote was veel en lekker (de komijn proefde ik niet), de olijven prima, de lawash was gefrituurd vettig brood, niet zo lekker, ik had liever ongefrituurd brood gehad. De rijst leek gewoon wit en saai, maar was zeer lekker op smaak gebracht met onbekende ingredienten. De salade was wat onaangemaakte veldsalade en er waren wat kerstomaten en 2 of 3 lekkere olijven.

Dit grote bord kostte 12 euro. Mijn niet-vegetarische tafelgenoot nam een vegetarisch ovenschotel van 8 euro, en was daar tevreden over, ook een grote portie, met veel groenten en kaas en ook tofu, met erbij ook rijst, gegrillde tomaat en salade.

Zij had nog een soort mangoijs-fruitshake met mintsiroop dessert, dat was geweldig lekker.

Ik was niet geweldig tevreden over mijn bord, maar ook weer niet echt ontevreden want onderdelen waren wel erg lekker en bovendien was het niet erg dur. Ze hebben ook een hapjesschotel die ik nog wel eens wil uitproberen. Ik ga er nog eens terug om tot een definitief oordeel te komen.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2006, 11:03:16 door Sander »
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Bazar - Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2005, 15:08:49 »
Johannes van Dam heeft een recensie van Bazar geschreven en gaf een 8-
Hij vond de falafel heel goed  ???
,,,,فلافل

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Bazar - Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2006, 10:45:23 »
Gisteren bij Bazar gegeten. (Albert Cuyp, Amsterdam).
Heel erg lekker!
Vooraf humus (die was niet zo bijzonder, veel geprakte kikererwt, weinig andere smaak zoals, tahin, knoflok, citroen...)

Het hoofdgerecht was echt een feestje voor vegetariërs:
een bord vol kleine lekkere hapjes:
een 'gele koekoe' : soort aardappelpureekoekje
een 'groene koekoe': heerlijk gekruide spinazietaart met walnoten
artisjokhart gevuld met feta
falafelballetjes
een soort tzaziki
uiencompote
rijst
veldsla
een groene peper
olijven
gegrilde tomaat

Toetje: nana  met baklava, turks fruit en nog twee zoetigheden waarvan ik de naam niet ken. Een was een soort karamel, het ander een soort hondenharen ;)/suikerspin. (volgens vriendin gemaakt van sesam)

Het was allemaal zooooooooooo lekker!
Stiekem toch een banaan!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Bazar - Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 07 januari 2007, 22:34:11 »
Vlug een hapje gegeten. Lekker: groot bord oven-deegding met kaas en groente, veldsla met yoghurt-achtige dip,  met echt heel lekkere rijst met een beetje tomatenachtigspul erover heen alleen krijg je altijd een merkwaardige groene niet-scherpe peper erbij. Aangenaam gezelschap  :D
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Bazar - Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 03 november 2012, 11:30:39 »
Gister hier weer eens gegeten.
We waren met een groep, en een deel was wat vroeg. We zaten dus eerst aan de bar, maar niemand kwam langs of we alvast wat wilden drinken. Toen vroeg iemand of we alvast aan tafel wilden. Dat wilden we.
We bestelden brood met hummus en yoghurtdip. De hummus was wat stevig, maar duidelijk zelfgemaakt en de yoghurtdip erg lekker. Erbij prima Turks brood.
Daarna wilde ik als hoofdgerecht een salade, omdat ik om 16uur al allerlei hapjes had gehad tijdens een boekpresentatie, en de hoofdgerechten zijn hier enorm, een salade leek me dus beter.
Ik nam fafalelsalade. Ook een behoorlijk groot gerecht, maar met wel erg lekkere falafel (vroeger was ik geloof ik minder enthousiast over de falafel hier, maar nu was hij lekker), lekkere yoghurtsaus erbij, brood en een beetje flauwe bulgursalade.
Het eten voor iedereen kwam snel en ging efficient, alleen het opnemen van de bestelling ging wat rommelig, heel veel personeel loopt hier niet rond maar in de keuken werken ze in elk geval snel.
Veel gerechten zijn onder de 10 euro, terwijl je grote porties krijgt en ze dus ook met groepen kunnen omgaan, ik ben er wel enthousiast over.

,,,,فلافل