Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2060 Gepost op: 28 januari 2013, 13:23:09 »
 :bloos: helemaal overheen gekeken.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2061 Gepost op: 28 januari 2013, 13:43:57 »
Leuke suggesties, dank jullie!

Ik eet bietjes vaak geroosterd met bv geitenkaas of in blokjes en/of gepureerd door de risotto. Soep, burger of gratin klinkt ook erg lekker!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2062 Gepost op: 04 februari 2013, 15:24:54 »
Ik heb zoete aardappelen gekocht, want die waren in de aanbieding  :D
Maar ik heb ze nog nooit gegeten. Ik vond al een recept voor een curry met panir en tomaat, en als frietjes uit de oven wil ik ze ook wel proberen. Veel verder dan dat kom ik niet, omdat ik ook de smaak niet ken en dus niet weet waar het goed bij past.

Heeft iemand nog een ander succesrecept hiermee?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2063 Gepost op: 04 februari 2013, 15:45:00 »
Ze gaan ook in deze leuke broodjes.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2064 Gepost op: 04 februari 2013, 17:14:59 »
,,,,فلافل

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2065 Gepost op: 04 februari 2013, 18:16:19 »
Of maak er soep van. Dit recept vind ik lekker: http://www.okokorecepten.nl/recept/soep/pompoensoep/nigella-lawson-pompoensoep-zoete-aardappelen (als je zoals ik een partner hebt die geen kaas lust, kan je die gewoon karnemelk geven en voor jezelf gewoon met kaas doen). Deze soep van Jamie Oliver (http://www.greendelicious.nl/2012/10/zoete-aardappel-broccoli-soep/) is ook erg lekker.
Groetjes, Antje

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2066 Gepost op: 04 februari 2013, 18:58:49 »
Ik eet graag blokjes zoete aardappel in de chili± http://vegetus.nl/chili-met-bataat/

De smaak lijkt nogal op pompoen, maar dan ietsje zoeter en meliger.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2067 Gepost op: 04 februari 2013, 19:21:42 »
Je kan ze net als een gewone aardappel poffen in de oven. Lekker met zure room en lenteui. Laatst beviel een gepofte aardappelpuree erg in de smaak, die was opgeleukt met chipotletabasco en een schepje yoghurt. Erbij hadden we zwarte boontjes en zelf gemaakte salsa.
De zwarte boontjes zou je kunnen stoven met Mexicaanse kruiden.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2068 Gepost op: 05 februari 2013, 10:43:59 »
Leuke ideetjes allemaal!
Ik ga er een paar uitproberen, bedankt!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2069 Gepost op: 06 februari 2013, 13:16:16 »
Ik grill vaak allemaal verschillende groenten in de oven: zoete aardappel, pompoen, aardpeer, pastinaak, uien, ... In een ovenschaal en flink overgieten met olijfolie, grof zout en knoflook. Yummie!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2070 Gepost op: 06 februari 2013, 18:31:04 »
Dat is echt zo lekker! Ik doe het met verse rozemarijn ipv knoflook  :angel:
Mijn standaardrecept voor restjes verlepte groenten  8)

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2071 Gepost op: 08 februari 2013, 16:07:58 »
Gisteren in de Marqt verse Kurkuma tegengekomen. Nooit eerder gezien - kan ik iets bijzonders met doen of gewoon raspen en 'normaal' verwerken ?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2072 Gepost op: 08 februari 2013, 20:13:23 »
Gisteren in de Marqt verse Kurkuma tegengekomen. Nooit eerder gezien - kan ik iets bijzonders met doen of gewoon raspen en 'normaal' verwerken ?

Ja, lekker in Indische rijst of groenten met kokos. Let op: het geel blijft ook op je handen/nagels zitten (niet voor altijd natuurlijk).
,,,,فلافل

Aiko

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2073 Gepost op: 08 februari 2013, 22:33:03 »
Gisteren in de Marqt verse Kurkuma tegengekomen. Nooit eerder gezien - kan ik iets bijzonders met doen of gewoon raspen en 'normaal' verwerken ?

Hebben ze ook (wel eens) bij Ekoplaza.

Tip: gooi het niet in de soep om de soep vervolgens met een witte staafmixer te pureren...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2074 Gepost op: 08 februari 2013, 23:05:51 »
Gisteren in de Marqt verse Kurkuma tegengekomen. Nooit eerder gezien - kan ik iets bijzonders met doen of gewoon raspen en 'normaal' verwerken ?

Hebben ze ook (wel eens) bij Ekoplaza.

Tip: gooi het niet in de soep om de soep vervolgens met een witte staafmixer te pureren...

En van de koelkastdeur krijg je het ook niet meer verwijderd...

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2075 Gepost op: 09 februari 2013, 01:26:16 »
Gluten. Wij bleken nog een pak in huis te hebben (ondanks de THT nog in prima staat). Vanavond heb ik er, geïnspireerd door de tekst op de verpakking, burgers/reepjes mee gemaakt (100 g gluten, 40 g havervlokken, 150 ml water, gedroogd pepertje, karwijzaad, venkelzaad, ketchup (bij gebrek aan tomatenpasta), knoflook). Na het bakken lekker knapperig aan de buitenkant, maar nogal zompig van binnen. Tja, een eerste experiment (ik vond het best geslaagd, K. vond de textuur allesbehalve lekker).

Wat ik wel heb geleerd van het glutenexperiment: je krijgt een prima, stevige massa. Perfect als smaakdrager, maar je moet toch moeite voor doen om er iets smakelijks van te maken. Heeft iemand een succesrecept voor glutenworstjes of -burgers?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2076 Gepost op: 09 februari 2013, 08:41:46 »
In ieder geval het water door bouillon vervangen, dat scheelt al iets. Verder vind ik het lekker om iets van bonen erdoor te hebben, dat helpt wel voor de textuur. Ik ga even wat van mijn favoriete recepten opzoeken.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2077 Gepost op: 09 februari 2013, 08:55:54 »
De Chickpea cutlets van Isa zijn hier een grote favoriet. Dit recept geeft het dubbele van wat er in hun boek staat maar je kan de cutlets makkelijk invriezen, of je maakt gewoon de helft. Ik doe er trouwens wel altijd knoflook door (die hier optioneel staat) maar geen citroenrasp.
De Wheatballs van Vegan on the cheap vond ik de eerste keer dat ik ze maakte heel smakelijk maar de tweede keer een stuk minder. De eerste keer had ik ze in de oven gedaan en dat gaf toch wel een veel beter resultaat. In dat boek staan meer recepten met gluten, zoals de Big Stick Pepperoni (kun je ook vinden via de link die ik gaf). Die heb ik zelf nooit gemaakt maar hij schijnt wel erg goed te zijn. Voor op brood zou je zoiets kunnen maken: Veggie Lunch meat. Ik heb dat laatst gedaan (en er wel wat meer kruiden doorgedaan, en bouillon ipv water omdat mensen zeiden dat het een beetje flauw was) en ik vond het erg lekker.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2078 Gepost op: 09 februari 2013, 10:02:23 »
Ook erg lekker met groene olijven erdoor en goed krokant bakken.
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2079 Gepost op: 09 februari 2013, 12:13:49 »
Heb je de roast van Isa al geprobeert? Ik heb hem deze feestdagen gezien, en was erdoor gefascineerd. Leek me een leuk experiment.
Volgende keer dat ik in de biowinkel kom moet ik ook precies eens kijken voor glutenpoeder, die recepten van M lijken ook erg leuk :)