Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14900 Gepost op: 04 januari 2018, 08:54:03 »
Spaghetti bolognese met rode linzen en wijn :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14901 Gepost op: 04 januari 2018, 10:50:27 »
Estée Strooker is een jonge mevrouw die op 2 januari jl in het Eindhovens Dagblad  een kookrubriek is begonnen. Haar eerste schrijfsel: veggie. Ze bereidt schorsenerenpasta met boerenkoolpesto. Kort gezegd: je maakt met een dunschiller repen schorseneren die je 1 minuut kookt en die je dan in de hieronder beschreven pesto wokt.
De pesto bestaat uit gefruite ui en knoflook, geroosterde nootjes, walnoten of wat je wilt, boerenkool en basilicum die je (rauw) met elkaar mixt en overgiet met olijfolie en citroensap, wat zout en peper erbij. Reken op een bosje basilicum, 175 gram boerenkool, 1 kilo schorseneren (lijkt me veel). Wel interessant.
Eerder aten we Rösti van pastinaak in restaurant Ratu Raja den Haag, helemaal super, alles wat ze maken, maar 13 januari sluit het en verhuist het. Heropening pas dit najaar.
Ondertussen aten wij gisteren spaghetti met pesto en een AH-mediterraan vierkant, spruitjes en sperziebonen. Papaya met limoensap toe.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14902 Gepost op: 04 januari 2018, 11:03:11 »
Ik kan in theorie nog naar de supermarkt, maar er ligt pasta spinazie brie klaar. Lekker makkelijk na de duurloop vanmiddag.  :angel:

Is er een woordweb van het eten van 2017 gemaakt? ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14903 Gepost op: 05 januari 2018, 08:52:10 »
Gisteren een stoofje met wat er in huis was/wat op moest: gepelde tomaten, kikkererwten, courgette, champignons, sperziebonen, knoflook, ui, pepertje, crème fraîche, ketoembar, komijn, kaneel, piment, kurkuma, verse koriander. Zilvervliesrijst erbij.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14904 Gepost op: 05 januari 2018, 12:14:53 »
Broodjes falafel met zelfgemaakte knoflooksaus :)

Alpro soya chocolade met mandarijnpartjes toe.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14905 Gepost op: 05 januari 2018, 19:47:13 »
Witlofsalade met falafel.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14906 Gepost op: 05 januari 2018, 20:43:44 »
Krokante maistortilla’s met als topping flespompoen-, courgetteblokjes, ui en knoflook, komijn, koriander, aromat, quinoa/ zwarte bonen, ingelegde rode ui, avocadoblokjes en speigeleitje. Erop wat srirachasaus.
Morgen sobanoodles met courgettespaghetti erdoor en pittige lichte pindasaus en sesamzaadjes, gemarineerde tempé, erbij sugarsnaps

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14907 Gepost op: 05 januari 2018, 20:54:50 »
Bietjes met feta, pasta erbij.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14908 Gepost op: 06 januari 2018, 02:16:08 »
Vanavond vrienden op bezoek. Eerst een sessie met niet eetbare noten van de doedelzak, bas, melodica en triangel, gevolgd door pizzagourmet met de Pizzarette. Lekker luchtig pizzadeeg, kruidige tomatensaus, mozzarella. Daarnaast op tafel: spinazie, rucola, pijnboompitten, kerstomaatjes, pepertjes, aubergine, paprika, rode ui, knoflook, kerstomaatjes, ananas, olijven, oesterzwam, oregano, Italiaanse kruiden van Selly, chili-olie, Italiaanse harde kaas. Combineer maar raak. Voor de grap heb ik ook een boerenkoolpizzaatje gemaakt: er is een goede reden waarom dit niet tot het klassieke pizzarepertoire behoort (hierdoor ontmoedigd heb ik maar geen zuurkoolpizza met ananas gemaakt, wat me ook wel geinig leek). Goed twee uur kook- en eetplezier, per persoon in totaal een bescheiden pizza naar binnen gewerkt.

En Bambi, ik zal dit weekend eens kijken of ik nog een woordweb in elkaar kan draaien, ik moet een alternatief vinden voor Wordle, dat nogal leunt op Java, wat ondertussen niet meer erg wordt ondersteund,
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14909 Gepost op: 06 januari 2018, 07:56:06 »
Klinkt leuk die pizza gourmet Eelco, dat wil ik ook altijd nog eens proberen :)

Hier vanavond pompoensoep en brood met Charlie´s cheddah en uienchutney.
Nothing tastes like compassion feels

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14910 Gepost op: 06 januari 2018, 13:06:45 »
Mijn vriend heeft donderdag en vrijdag gekookt. Donderdag stamppot zuurkool, losje gebaseerd op het recept uit het Vegatopia-kookboek. Was lekker. Gister maakte hij erwtensoep met vega rookworst.

Vandaag maak ik denk ik Mexicaanse wraps (tenzij de burenborrel uitloopt).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14911 Gepost op: 06 januari 2018, 20:25:17 »
Tagliatelle in salieboter. En een salade van rucola, kort gestoomde bloemkool, rode paprika en kidneybonen, bestrooid met zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14912 Gepost op: 07 januari 2018, 10:22:18 »
Linzen met zuurkool en soldaatjes.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14913 Gepost op: 07 januari 2018, 14:46:42 »


En Bambi, ik zal dit weekend eens kijken of ik nog een woordweb in elkaar kan draaien, ik moet een alternatief vinden voor Wordle, dat nogal leunt op Java, wat ondertussen niet meer erg wordt ondersteund,

 :D
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14914 Gepost op: 07 januari 2018, 18:23:25 »
Tagliatelle in salieboter. En een salade van rucola, kort gestoomde bloemkool, rode paprika en kidneybonen, bestrooid met zonnebloempitten.

Klinkt heerlijk :)

Ik eet  vanavond roereieren met toast, en gebakken tomaatjes. Jawel, eieren. Ik merk dat ik het nu ik zo ziek ben te moeiijk vind om met een vegan dieet aan alle voedingsstoffen te komen die ik nodig heb omdat ik te weinig energie heb om in de keuken te staan. Dus dit wordt mn eerste niet vegan maaltijd in een jaar.
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14915 Gepost op: 07 januari 2018, 18:46:01 »
Voel je er vooral niet schuldig over, je gezondheid gaat voor! Hopelijk gaat het snel beter. Misschien is er een dietist die je kan helpen?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14916 Gepost op: 07 januari 2018, 19:36:42 »
Je doet wat je kunt, als dat nu niet vegan is, is dat even zo.

Sterkte. 
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14917 Gepost op: 07 januari 2018, 20:50:29 »
Spruitjesstamppot met Toscaanse carré en chutney.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14918 Gepost op: 07 januari 2018, 21:46:04 »
Rijst met gebakken tempé, hardgekookt ei in tomatensaus, sajoer met aardappel, taugé wortel en prei.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14919 Gepost op: 08 januari 2018, 04:07:45 »
Voel je er vooral niet schuldig over, je gezondheid gaat voor! Hopelijk gaat het snel beter. Misschien is er een dietist die je kan helpen?

Heb al een dietist vanwege de Crohn de afgelopen 3 jaar, maar het enige dat zij kon doen was me Nutridrink voorschrijven. En ik krijg momenteel onder andere een ijzerinfuus en b12 injecties, dat helpt allemaal wel iets maar een dikke darm die heel slecht werkt los je daar niet mee op.

Ben wel van plan weer vegan te worden als mijn operatie is geslaagd, maar voor nu is het beter om het zo makkelijk mogelijk te houden voor mezelf. Ik voel me nu inderdaad niet schuldig, ik doe wat ik kan.
Nothing tastes like compassion feels