Vegatopia Forum

Wat eten de lijners vandaag?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #260 Gepost op: 20 januari 2006, 17:39:02 »
Toch neem ik af en toe een kijkje hoor!


Ik vroeg me al af waar je uithing. Succes met montignaccen!
,,,,فلافل

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #261 Gepost op: 29 januari 2006, 19:31:56 »
Hallo allemaal, even een berichtje van mij. Het gaat goed met Montignac-en, ik ben al 3 kilo kwijt :D Ik begin de boterhammen met suikervrije jam wel al aardig zat te worden (ik mag geen koolhydraten met vet combineren) maar soms neem ik voor de afwisseling huttekase met rauwkost. Veel smakelijker!
Ik eet ook regelmatig soepjes en zowieso veel groenten (ik at altijd al veel groenvoer, maar nu dus nó meer!). Quinoa staat ook regelmatig op het menu. Vaak maak ik dan een roerbak van chinese groentenmix, tofureepjes en quinoa. Dat is lekker!
Maar oh, wat mis ik de bladerdeeg en aardappeldingen en de pasta's met roomsaus :-\
Als ik op gewicht ben kan ik dat gelukkig wel weer af en toe met mate eten.
Ik ben gisteren naar een bruidsmodezaak geweest en heb een aantal jurken gepast. Heel erg leuk, ik voelde me net een prinsesje! Die 10 kilo moet wel lukken binnen een paar maanden, zoals het er nu uitziet :)
Ik hou jullie op de hoogte....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Aiko

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #262 Gepost op: 29 januari 2006, 19:36:00 »
Ik begin de boterhammen met suikervrije jam wel al aardig zat te worden (ik mag geen koolhydraten met vet combineren) maar soms neem ik voor de afwisseling huttekase met rauwkost. Veel smakelijker!

Ook niet zo vies als het klinkt: augurk op geroosterd brood! Dat en alleen dat, verder niets.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #263 Gepost op: 30 januari 2006, 21:55:44 »
Laurita ik wil wel weten hoe het was bruidsjurken passen. Ik ga morgenavond. Ik ga op 1 september trouwen.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #264 Gepost op: 30 januari 2006, 22:45:06 »
Laurita ik wil wel weten hoe het was bruidsjurken passen. Ik ga morgenavond. Ik ga op 1 september trouwen.

Ik trouw ook op 1 september! :D
Het was heel erg leuk om jurken te passen! Ik had van te voren al in gedachte welk model mij mooi zou kunnen staan (A-lijn, brede bandjes op m'n schouders/bovenarmen, strak lijfje, V-hals, géén wit) maar dit stond me werkelijk voor geen meter.....
Ik leek er gigantisch in :o
Uiteindelijk had ik een redelijk nauwsluitende jurk aan met een klein sleepje en spierwit....stond fantastisch! :O
Pin je dus niet vast op wat je in gedachte hebt...
Heel veel plezier in ieder geval, ik ben benieuwd!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #265 Gepost op: 30 januari 2006, 23:09:51 »
Laurita ik wil wel weten hoe het was bruidsjurken passen. Ik ga morgenavond. Ik ga op 1 september trouwen.

Gefeliciteerd!
,,,,فلافل

Aiko

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #266 Gepost op: 30 januari 2006, 23:12:36 »
Oei, dat wordt kiezen bij welke bruiloftspartij de Vegatopia-kliek de vegahapjes moet verorberen...

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #267 Gepost op: 06 maart 2006, 17:53:30 »
Ik kwam weer eens buurten. Heb je al een jurk gevonden?
Ik ben vorige week geslaagd voor een jurk. Ik ben uiteindelijk bij een atelier uitgekomen en heb daar een model gepast die deze mevr. al had ontworpen. Ik vond 'm erg mooi en dus gaat de mevr. de jurk voor mij maken met hier en daar een aanpassing. Hij moet dus helemaal perfect gaan worden! :D
Gisteren ook al mooie oorbellen gekocht, met een huppeldepup steentje en een parel eraan. Nu nog een ketting erbij.
Over het lijnen: over 2 maanden moet ik terug komen bij het atelier om m'n maten te laten opnemen en dan gaat alles van start. Ik heb dus nog wel even om nog wat meer af te vallen. Ik ben nu 4 kilo kwijt, best netjes dus. Graag nog 5 kilo, dan ben ik wel tevree...
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Tigger

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #268 Gepost op: 10 maart 2006, 12:19:21 »
Hoi,
Ik ben net nieuw hier op dit forum en vind dit een erg leuk draadje!
Ik ben nu 30 kilo afgevallen, ben al een jaar op dit gewicht, maar het blijft een constant gevecht tegen de kilo's. Nu ben ik wel super gemotiveerd (op dit moment tenminste, dat schommelt ook nog wel eens  ;)), maar ik wil dus nooooit meer zo zwaar worden!
Vanavond eet ik:

Champignon goulash:
1 kilo champignons, in plakjes
2 rode paprika's, in reepjes
2 uien, gesneden
2 knoflokteentjes, geperst
1 eetl. bloem
1 eetl. paprikapoeder
1 eetl. tomatenpuree
1 blik tomatenstukjes
scheut kookroom (of 60 gr. magere creme fraiche)

Vet een pan in met een keukenpapiertje met olijfolie.
Bak de uien, paprika's, knoflook en champignons tot ze zacht zijn.
Roer de bloem, paprikapoeder en tomatenpuree erdoor.
Voeg de tomatenstukjes toe en een half blikje water, laat 10 minuutjes pruttelen.
Roer de kookroom of creme fraiche erdoor en dien op.

Ik eet hier een beetje gekookte rijst bij.

Groetjes,
Tigger

RedHair

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #269 Gepost op: 12 maart 2006, 19:36:04 »
Ik ga weer de zoveelste poging doen om wat kilo's kwijt te raken...... Heb over een paar maanden een familie dag in een zwembad ??? Hoe verzinnen ze het!

heeft iemand tips voor lekkere vega erwtensoep?
Ben benieuwd!

hallo trouwens, ben een vers blaadje op vegatopia ;)

Aiko

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #270 Gepost op: 12 maart 2006, 19:52:56 »
heeft iemand tips voor lekkere vega erwtensoep?
Ben benieuwd!

Mijn vader maakt heerlijke erwtensoep. Die mag je wel eens lenen, hoor.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #271 Gepost op: 12 maart 2006, 20:07:24 »

RedHair

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #272 Gepost op: 13 maart 2006, 16:44:55 »
Euh, voortaan zal ik even beter de forum's doorspitten voordat ik nog meer domme vragen stel.....     :-[

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #273 Gepost op: 14 maart 2006, 14:03:42 »
Euh, voortaan zal ik even beter de forum's doorspitten voordat ik nog meer domme vragen stel.....     :-[

Nee joh! Daar zijn wij voor ;).

Tigger

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #274 Gepost op: 29 maart 2006, 13:08:12 »
Vandaag ga ik eten:

Rode linzen/paprika curry

2 theel. olie
1 ui, in stukjes
2 knoflookteentjes, gehakt
1 eetl. kerriepoeder
150 gr. rode linzen
rode paprika, in stukjes
gele paprika, in stukjes
groene paprika, in stukjes
1 aubergine, in blokjes
600 ml. groente bouillon
blik tomatenstukjes
2 eetl verse gehakte koriander
zout en peper

1. Bak in de olie de ui en knoflook tot ze zacht zijn. Roer de kerriepoeder erdoor en bak nog even mee.
2. Roer de linzen, paprikastukjes en de aubergine erdoor, giet de bouillon erover en breng aan de kook. Deksel erop, laag vuurtje en 40 minuten laten pruttelen, tot de linzen zacht zijn. Af en toe roeren.
3. Roer de tomatanstukjes erdoor, voeg zout en peper toe en laat, zonder deksel, nog een minuut of 15 pruttelen, totdat het de goede dikte heeft. Roer de koriander erdoor en dien op.


Gisteren heb ik gegeten:

Quorn goulash:

1 bakje (Italiaanse) quornstukjes
125 gr. sjalotten, in stukken
2 stengels bleekselderij, in stukjes
2 courgettes, in stukjes
2 wortelen, in stukjes
1 blik tomatenstukjes
300 ml. groentebouillon
1 eetl. paprikapoeder
zout
vers gemalen peper
400 gr. witte bonen (uit pot of blik), afgegoten
1 eetl. bloem of maismeel
2 eetl. water
1 eetl. magere creme fraiche (eventueel, wel erg lekker)

1. Doe in een groete roerbakpan een klein beetje olie (met een kwastje of zo) en roerbak de quorn, sjalotjs, bleekselderij, courgettes en wortel, op een hoog vuur, ongeveer 5/6 minuten totdat de groentes licht beginnen te bruinen. Doe er een klein beetje water bij als het begint aan te bakken.
2. Doe de tomatenstukjes, bouillon, paprikapoeder erbij en voeg naar smaak zout en peper toe.
3. Doe er een deksel op en laat 15 minuten pruttelen.
4. Voeg de bonen toe, roer het water door de bloem of maismeel, en doe dit erbij.
5. Breng al roerende aan de kook en laat het een beetje binden.
6. Doe de deksel er weer op en laat nog een minuut of 10 sudderen, totdat alle groentes gaar zijn.
7. Doe er eventueel een klodder creme fraiche op.


Groetjes,
Tigger

Tigger

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #275 Gepost op: 07 april 2006, 09:47:18 »
Zijn er hier niet zo veel mensen aan de lijn?
Jammer....
Ik hoopte eigenlijk een beetje op lekkere vegetarische magere recepten.
Ik ben ook bij de Weightwatchers, ben nu 30 kilo afgevallen en op streefgewicht (58 kilo, joehoe!), maar ik wil dit gewicht wel vasthouden.
Bij de Weightwatchers zijn vegetariërs (nog) niet in de picture, vandaar dat ik eigenlijk mijn hoop op dit forum had gevestigd...
Tigger

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #276 Gepost op: 07 april 2006, 09:56:56 »
Hoi Tigger,

Nou 30 kilo dat is wel veel, goed hoor. Er waren wel wat lijners hier, maar die hebben we inmiddels al een tijdje niet gespot. Vegetariërs zijn over het algemeen wel bourgondiërs namelijk  ;)

Tigger

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #277 Gepost op: 07 april 2006, 12:02:33 »
Vegetariërs zijn over het algemeen wel bourgondiërs namelijk  ;)

Tja, daar weet ik dus echt alles van!  ;) ;) ;)
Het zat er dus echt niet zo maar aan, maar het ging er ook helaas niet zomaar af... :(
Tigger

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #278 Gepost op: 17 april 2006, 13:40:48 »
Oh mensen, ik hou écht veel te veel van lekker eten! ;D
Ik ben inmiddels niet meer aan de montignac. Tenminste, niet het (strenge) fase I montignac. Dat is erg vegetariër onvriendelijk...tenzij je prima op tofu kunt leven. Ik heb besloten mezelf te accepteren zoals ik ben: wat kilo's te zwaar, maar gezond en zeker niet onaantrekkelijk :P
Ik hoop dat gaandeweg er nog wat kilo's "natuurlijk" af zullen gaan. Gewoon door er minder druk op te leggen. Dat hoor ik wel eens.
Maar wat ik nu doe, is in het dagelijks leven zo min mogelijk toegevoegde suikers, gerafineerde suikers (wit brood, rijst ect.), veel groenten, veel afwisseling en matig met vet te eten. En dat gaat best. Ik sport daarbij 2 keer per week. Héél langzaam gaat de weegschaal zo ook naar beneden...
En als ik dan eens uit eten ga, flip ik niet van een toetje met suiker. Dan geniet ik gewoon!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #279 Gepost op: 17 april 2006, 14:07:25 »
Dat lijkt me ook de enige gezonde manier om met een (beperkt) overgewicht om te gaan.
Al die strenge diëten zijn niet gezond, zelden vol te houden en in veel gevallen de oorzaak van een jojo-effect.

En als je met een gezonde levensstijl (gezond eten, voldoende beweging) toch een gewicht hebt dat 'officieel' wat kilootjes te hoog ligt dan is dat voor jou een 'natuurlijk' gewicht en zal het met de negatieve gezondheidseffecten van een te hoog gewicht echt wel meevallen.  En als je je daar dan ook nog goed bij voelt is het helemaal prima.